Wojna o zmywanie-fragment z wyborczej

31. Data: 2003-05-07 08:55:29

Temat: Re: Wojna o zmywanie-fragment z wyborczej
Od: "Jojo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:b9ah5g$ila$2@news.onet.pl...

> "AsiaS" <a...@n...onet.pl> wrote in message
>
> Całkiem poważnie uważam że to horror.

myslisz, ze każą małej szorować szczotą wannę na błysk ? :)
i pewnie podłogę w pokojach pastować
pozdr.Joanna

32. Data: 2003-05-07 09:00:23

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madda"
> No dobrze, a jak nie będzie chciała się w to bawić?

No dobrze, a jak nie będzie się chciała bawić w to, że jak przechodzimy za ulicę
to trzyma mnie za rękę albo że nie wychlapuje się kubkiem wody z wanny?
Litości, przecież to normalne zadania rodzicielskie!
Asia

33. Data: 2003-05-07 09:14:34

Od: "Madda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wanny?
> Litości, przecież to normalne zadania rodzicielskie!

Dla Ciebie bezpieczne przechodzenie przez jezdnię jest równie ważne jak
porządek? Przy dwuletnim dziecku nie zastanawiam się czy dziecko chce
się bawić w przechodzenie czy nie. Jak nie chce iść za rączkę to biorę
na ręce i już. Ale nie widzę powodu do zmuszania (założenie że dziecko
nie chce się bawić w sprzątanie) dziecka do sprzątania jeżeli nie jest
ono w stanie pojąć sensu tej czynności.

Pozdrawiam
M.

34. Data: 2003-05-07 09:26:29

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madda"
> Dla Ciebie bezpieczne przechodzenie przez jezdnię jest równie ważne jak
> porządek?
Nie, ale to wszystko są elementy wychowania, które uzyskuje się tymi samymi
środkami.

>Jak nie chce iść za rączkę to biorę
> na ręce i już.
A jakbyś nie mogła wziąć na ręce? ;-) Widzisz ja na przykład nie mogę.

> Ale nie widzę powodu do zmuszania (założenie że dziecko
> nie chce się bawić w sprzątanie) dziecka do sprzątania jeżeli nie jest
> ono w stanie pojąć sensu tej czynności.
Ja tam wolę wychowywać od początku ;-) Dziecko nie jest w stanie
pojąć sensu wielu czynności czy sytuacji, np. zapinania pasów
w foteliku, nie kupowania każdej rzeczy którą weźmie do ręki itd., co nie znaczy
że zadaniem rodziców nie jest pokazywanie co można, trzeba a co nie.
Asia

35. Data: 2003-05-07 09:33:03

Od: "puchaty" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

AsiaS wrote:

> [...]
> w foteliku, nie kupowania każdej rzeczy którą weźmie do ręki itd., co
> nie znaczy że zadaniem rodziców nie jest pokazywanie co można, trzeba

Wszystko fajnie ale bez przesady.

Bałagan jest twórczy

puchaty

36. Data: 2003-05-07 09:36:44

Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <b9ajtm$o7j$1@news.onet.pl>, p...@w...pl says...

> Wszystko fajnie ale bez przesady.
>
> Bałagan jest twórczy

Dlatego ten tworczy balagan moze miec w swoim pokoju, ale nie np. u nas
w sypialni :)

K.

37. Data: 2003-05-07 09:47:30

Od: "Madda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Madda"
> Nie, ale to wszystko są elementy wychowania, które uzyskuje się tymi
samymi
> środkami.

Do momentu kiedy dziecko odmówi współpracy. Przejście przez ulicę jest
sytuacją, w której muszę działać sprawnie niezależnie od chęci czy
niechęci dziecka. W przypadku sprzątania nie mam zamiaru stosować
przymusu.

> A jakbyś nie mogła wziąć na ręce? ;-) Widzisz ja na przykład nie mogę.

To bym nie przechodziła przez ulicę. Jeżeli była bym zmuszona chwyciła
bym dziecko za nadgarstek i przeciągnęła siłą. Trudno.
Podkreślam chodzi o sytuację kiedy dziecko całkowicie odmawia
współpracy.

> [...]
nie znaczy
> że zadaniem rodziców nie jest pokazywanie co można, trzeba a co nie.

Jest różnica między pokazywaniem, tłumaczeniem, a wymaganiem i
zmuszaniem. Powiem banał, dzieci są różne, nie wiem jakie jest Twoje. Ja
mam dwie dziewczynki. Młodsza to otwarty kontaktowy dzieciak, który na
hasło "bawimy się w ...", "zróbmy razem..." zrobi wszystko. Na starszą w
tym samym wieku działało to raz (za drugim razem taka zabawa była już
nieciekawa) albo wcale. O ile przechodzenie przez jezdnię (wylewanie
wody z wanny też) jest sytuacją, w której widzę sens zastosowania
przymusu (od podniesionego głosu do przeniesienia/przeciągnięcia
dziecka), o tyle sprzątanie, a już w szczególności przez dwulatka taką
sytuacją nie jest.
Inną sprawą jest że dzieci bardziej uczą się z tego co rodzice robią niż
z tego co mówią. Jestem bałaganiarzem i moje dzieci pewnie też takie
będą (chyba że odezwą się w nich geny teściowej). Nie wiem czy jest to
taka straszna wada. W końcu ja mogę funcjonować i w porządku i w
bałaganie, a moja koleżanka czyścioszka w bałaganie nie funkcjonuje.

Pozdrawiam
M.

38. Data: 2003-05-07 09:55:06

Temat: Odp: Wojna o zmywanie-fragment z wyborczej
Od: "Edyta" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

... eeee ja już dawno machnęłam na to ręką i wszystko sama robię.
Czasami jestem taka zmęczona ze już o 21.00 idę spać ... ale co tam - może
prędzej umrę i tak kiedyś trzeba :)
Edyta

39. Data: 2003-05-07 10:00:07

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>z tego co mówią. Jestem bałaganiarzem i moje dzieci pewnie też takie
>będą (chyba że odezwą się w nich geny teściowej). Nie wiem czy jest to

Heh, ja mam podobnie. W moim domu rodzinnym zawsze panowal lekki chaos ;)
Prawdopodobnie przejdzie to na dalsze pokolenia, ale ja tam dzieci swietnie
rozumiem, bo sama wole sobie poczytac, niz scierac kurze z polek ;)

Mam ten komfort, ze tesciowa mieszka 700 km ode mnie (a jest to typ pucujacy
zdecydowanie ;) ) i NIGDY do nas nie przyjezdza. Niezapowiedzianych gosci
rowniez W OGOLE nie miewamy.

Na szczescie skarpetki mojego meza nie maja jakiegos specyficznego zapachu ;)

Dunia
nieco rozbawiona tematem
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

40. Data: 2003-05-07 11:23:07

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czemu ich nie zapytasz od czego są telefonu??

Przerabiane 7 lat. Bez skutku :-). Początkiem roku wy;żaliłam się nawet na
grupie....

jesli tolerujesz to ze oni
> źle o tobie mówią i tylko dla tego sprzątasz to współczuję

Eeeeee tam, nie toleruję, ale co mogę zrobić? biegać po rodzinie i
tłumaczyć, że taka zła to nie jestem? Sprzątam, żeby było miło w domu, ale
jak przyjeżdżają ONI, to domu pucuję. Kiedyś miałam sprawdzane zawiasy w
szafkach, czy są takie same w całej meblościance ;-))) , dzisiaj się z tego
śmieję, ale wtedy to mnie wkurzyło.

> a poza tym przyjmujemy wizyty czy wizytacje z sanepidu??

Ja od dawna twierdzę, że mam wizytacje ;-))))))))) ! chociaz ostatnio chyba
jakaś odwilż w stosunkach, bo nie zaglądali do szafek :--).

Kiedyś się bardzo przejmowałam ,co bym nie zrobiła , było źle, ale teraz -
odpuściłam. A i "kontrole" rzadsze.. . Może to dlatego, że mają dwie nowe
synowe i dla mnie (oh, cóż ja pocznę, biedulka) mniej czasu...

Dorota

Mow mi mamo - czyli o konwenansach
chory z urojenia?
typowy jedynak
Poradźcie - zlewozmywak stalowy we wzorek?
macierzyństwo lesbijek