Zabawa w doktora-Czy pacjent musi się obnażać przed studentami medycyny

61. Data: 2004-02-06 18:05:25

Temat: Re: Zabawa w doktora-Czy pacjent musi sie obna?aa przed studentami medycyny
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 6 Feb 2004 16:37:01 +0000, na pl.sci.medycyna, Marek Bieniek
napisał(a):

> Nigdzie tak nie napisałem.

Nie powiedzialam ze napisales ;)
Po prostu uwazam ze ta dziewczyna, reagujac tak jak zareagowala -
najprawdopodobniej nigdy by sie swiadomie na ta sytuacje nie zgodzila - a
wiec nie uwazam zeby wina mogla lezec po jej stronie. Tylko tyle...

> A jak to wyglądało tam - nie wiem, i nikt z tu dyskutujących nie wie tak
> naprawdę, bo mamy do czynienia z relacją jednej ze stron, siłą rzeczy
> daleką od obiektywizmu.

Oczywiscie, wiem o tym. Sama znalam osobiscie kilka spraw opisywanych w
roznych pismach i to co mozna bylo przeczytac prawie wogole nie
przedstawialo prawdy - a jedynie poprzeinaczane fakty, sugestie, domysly -
przedstawiane jako prawda objawiona.

Jednakze ja w tym watku nie pisze o tym - odpisalam na post Joanny ktora
potepila bez prawa obrony dziewczyne w sytuacji opisanej - jakakolwiek by
ona nie byla.

> Na pewno wiemy tylko to, że pewna studentka medycyny rodząc w klinice
> została zaprezentowana swojej grupie studenckiej (a myślisz, że gdyby to
> była jakakolwiek inna grupa studencka, to rodząca nie miała by nic
> przeciw?),

Mysle ze mogloby byc inaczej, jednak latwiej zniesc pewne krepujace
sytuacje w obecnosci zupelnie obcego czlowieka niz znajomego z uczelni czy
podworka. Na pewno byloby jej niezbyt milo - ale byc moze sprawa
skonczylaby sie inaczej.

> rodząca podobno uciekła z sali
> porodowej do toalety (nie chce mi się wierzyć, że nikt na to nie
> zareagował)

Czlowiek przerazony, rozhiteryzowany ma czasem wielka sile... Tu jestem w
stanie uwierzyc ze moglo tak sie stac.

> i urodziła dziecko tam, narażając je na jakiś uraz (nie
> wiadomo jaki).

Byc moze chodzilo o wielki stres, byc moze o nieudzielenie wlasciwej pomocy
tuz po porodzie. Zapewne rodzenie w takim stanie, w ubikacji nie wplywa
dobrze na dziecko...

> Dużo pola do nadinterpretacji, nie uważasz?...

Oczywiscie, strasznie duzo.
Jak zawsze przy tego rodzaju doniesieniach.

> Komunikacja między lekarzem a pacjentem jest bardzo ważna.

Pewnie ze jest bardzo wazna - ale tak jak i pacjenci sa rozni, tak z
lekarzami tez roznie bywa... I nie zawsze porozumienie z nimi jest
mozliwe..

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

62. Data: 2004-02-06 21:28:34

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Feb 2004, Marek Bieniek wrote:

> Należy jeszcze wziąć pod uwagę to, że sytuację opisuje dziennikarz,
> czyli zależy mu na wytworzeniu sensacyjnej atmosfery wokół tego zajścia
> i ukazania lekarzy w możliwie najgorszym świetle - bo takie są obecnie w
> Polsce normy tzw. poprawności politycznej.

jesli jest to informacja na podstawie opisu dziennikarza to
nie obrazajac tej szanownej profesji nie wierze ani w 1%
prawdziwosci opisu. Dziennikarze po prostu maja bujna wyobraznie
...proponuje wiec nie zawracac sobie tym glowy.

Piotr>

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

63. Data: 2004-02-06 21:29:53

Temat: Re: Zabawa w doktora-Czy pacjent musi sie obna?aa przed studentami medycyny (was: Zabawa w doktora-Czy pacjent musi się obnażać=?iso-8859-
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Feb 2004, Marek Bieniek wrote:

> Może gdyby każdy student miał obowiązek posłużyć jako "zdrowa kontrola"
> w nauce badania lekarskiego (juz niekoniecznie ginekologicznego lub PR)
> - niektórzy z nas mieli by inny stosunek do chorego?...

to jest faktycznie dobry pomysl. Byc moze zmieniloby to spojrzenie
lekarza na pacjenta, gdyby choc raz musial znalezc sie po drugiej
stronie

P.

64. Data: 2004-02-06 21:32:39

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

65. Data: 2004-02-07 13:09:39

Temat: Odp: Zabawa w doktora-Czy pacjent musi się obnażać przed studentami medycyny
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No pewnie, że bym chciała... Jestem kurą domową, więc tym jedynym kolegą z
> pracy, a więc z domu jest mój mąż.

To moze sasiedzi? Albo koledzy ze studiow, albo ze szkoly? Na to samo
wychodzi.

B.

66. Data: 2004-02-07 23:52:37

Od: "PAweł" <p...@w...pl@niechcespamu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> najprawdopodobniej nigdy by sie swiadomie na ta sytuacje nie zgodzila - a
> wiec nie uwazam zeby wina mogla lezec po jej stronie. Tylko tyle...

Skoro rodziła w klinice, to, szczególnie jako studentka medycyny, która w
takiej klinice odbywała praktyki, dobrze wiedziała jakie tam są obyczaje,
prawa i obowiązki, a zatem , co ją tam może spotkać.

A ogólnie to p. dr Bieniek prezentuję najrozsądniejsze stanowisko.

67. Data: 2004-02-08 08:29:42

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PAweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości

> Skoro rodziła w klinice, to, szczególnie jako studentka medycyny, która w
> takiej klinice odbywała praktyki, dobrze wiedziała jakie tam są obyczaje,
> prawa i obowiązki, a zatem , co ją tam może spotkać.

ale ryzyko natrafienia na swoja grupe, to jak wygrac 6 w toto-lotka:(

68. Data: 2004-02-08 13:50:09

Od: r...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Pani "śmieszna Joanno"
Życzę ci abyś jeszcze w tym roku znalazła się na golasa na wspólnym sotkaniu
ze znajomymi i wszyscy oglądali twój tyłek, a ty nie miałabyś możliwości nic
zrobić.
Pozdrawiam i życzę więcej rozumku

69. Data: 2004-02-08 14:08:58

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Feb 2004 14:50:09 +0100, r...@p...fm wrote:

> [...]
> ze znajomymi i wszyscy oglądali twój tyłek, a ty nie miałabyś możliwości nic

Panie "śmieszny Robercie",

Jeśli nie widzi Pan różnicy między oglądaniem czyichś czterech liter
przez znajomych dla draki, a badaniem czy też obserwacją badania
lekarskiego przez studentów medycyny, to serdecznie życzę Panu poprawy
kondycji psychicznej jeszcze w tym roku.

Naprawdę, nie chce mi się więcej pisać. To tak, jak z tymi księżmi, co
gwałcą nieletnich ministrantów. Zawsze, w każdej grupie zawodowej
znajdzie się ktoś, kto postępuje nieetycznie, jednak uogólnianie tego na
całą grupę i robienie wokół tego szumu medialnego nigdy nikomu nie
wyszło jeszcze na dobre.
Nie mówie tu o piętnowaniu konkretnych, jednostkowych przypadkó, bo to
jest konieczne.

Jak dla mnie EOT, cholera. Naprawdę, bardzo się cieszę, że jestem w tej
chwili poza granicami Polski i że nie mam dostępu do polskiej telewizji,
ani radia, ani nie musze czytać polskiej prasy.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

70. Data: 2004-02-08 18:17:58

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "PAweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości

> ale ryzyko natrafienia na swoja grupe, to jak wygrac 6 w toto-lotka:(

Żartujesz, czy nie znasz zasad gry w totolotka.

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

po złamaniu ręki...