Zabawa w doktora-Czy pacjent musi się obnażać przed studentami medycyny

1. Data: 2004-02-03 16:09:29

Temat: Zabawa w doktora-Czy pacjent musi się obnażać przed studentami medycyny
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

- Rodziłam swoje pierwsze dziecko, będąc na VI roku studiów medycznych -
wspomina Julia. - Leżałam naga i parłam, gdy do sali wszedł lekarz położnik
ze studentami. W grupie byli moi koledzy z roku. Myślałam, że umrę ze
wstydu. Zażądałam, by natychmiast wyszli. Lekarz to olał i zaczął spokojnie
omawiać mój przypadek. Wyłam ze wściekłości i upodlenia. Po chwili zerwałam
się z łóżka i uciekłam do toalety. Tam urodziłam dziecko - ledwie przeżyło.

http://polityka.onet.pl/162,1148216,1,0,2437-2004-05
,artykul.html

2. Data: 2004-02-03 17:24:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zerwałam
> się z łóżka i uciekłam do toalety. Tam urodziłam dziecko - ledwie

Szczerze współczuję wszystkim przyszłym pacjentom tej pani.
Jeśli głupi wstyd był dla nie ważniejszy od zdrowia swojego własnego
dziecka, to co będzie z pacjentami, którzy są dla niej obcymi ludźmi?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

3. Data: 2004-02-03 17:46:14

Od: "Ewa" <E...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczerze współczuję wszystkim przyszłym pacjentom tej pani.
> Jeśli głupi wstyd był dla nie ważniejszy od zdrowia swojego własnego
> dziecka, to co będzie z pacjentami, którzy są dla niej obcymi ludźmi?

a ja zazdroszcze, bo mam nadzieje, ze bedzie traktowac pacjenta jak
czlowieka a nie jak cialo, ktore trzeba zbadac
Ewa

4. Data: 2004-02-03 18:26:29

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bvolbc$ogi$1@news.onet.pl...

> Szczerze współczuję wszystkim przyszłym pacjentom tej pani.
> Jeśli głupi wstyd był dla nie ważniejszy od zdrowia swojego własnego
> dziecka, to co będzie z pacjentami, którzy są dla niej obcymi ludźmi?

Joanno - wiecej empatii. ja akurat jestem dosc niesmiala i b. wazna jest dla
mnie intymnosc. jesli ta dziewczyna myslala tak, jak ja bym myslala, to
pewnie nie zdawala sobie sprawy z konsekwencji. wstyd, przerazenie, a moze
nawet poczucie upodlenia spowodowaly, ze zareagowala spontanicznie.

ja osobiscie nie mam az tak drastycznego przykladu (na szczescie), ale
jeszcze jako niepelnoletnia mloda dziewczyna trafilam do przychodni - do
ginekologa. wybralam sobie kobiete, wchodze, a tam siedzi ona i b. mlody
student. nikt mnie nawet nie zamierzal pytac o zdanie, a ja zorientowalam
sie, ze to stazysta po jego identyfikatorze. bylam mloda i nie wiedzialam,
ze mam prawo sie nie zgodzic. sciemnilam cos i nie poddalam sie badaniu -
wyszlam z gabinetu.

5. Data: 2004-02-03 18:35:26

Od: "R2" <r...@n...spam.my> szukaj wiadomości tego autora

Ale o co chodzi??? "VI roku studiów medycznych " - wiec szczegolnie dobrze
powinna wiedziec czego sie spodziewac. Inna sprawa ze ostatnio niczym
nadzwyczajnym jest porud rodzinny - jakby miala chlopa przy sobie to by
widowni natrzaskal po gebach i nie byloby sprawy.

6. Data: 2004-02-03 18:44:29

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R2" <r...@n...spam.my> napisał w wiadomości

> Ale o co chodzi??? "VI roku studiów medycznych " - wiec szczegolnie dobrze
> powinna wiedziec czego sie spodziewac.

bo ich znala!!!!! podejrzewam, ze jestes facetem - czy poszedlbys do
androloga-przyjaciolki twojej kobiety z klopotami z przyrodzeniem? do obcego
czlowieka nie mam klopotu - mysle sobie, ze mnie ocenia jako lekarz, a nie
czlowiek. ale do lekarza bedacego jednoczesnie moim sasiadem, znajomym,
krewnym - ja osobiscie w zyciu bym nie poszla, choc pewnie inni moze tak.

7. Data: 2004-02-03 19:35:52

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:bvolbc$ogi$1@news.onet.pl...

> Joanno - wiecej empatii.

Cóż nie rozumiem wsydzenia się własnego ciała i jego fizjologii.
A już empatia, wczuwanie się w sytuację osoby, która z tego powodu stwarza
zagrożenie dla czyjegoś życia, czy nawet współczucie takiej osobie jest IMO
nie na miejscu. Politowanie tak, to uczucie mam w sobie.

8. Data: 2004-02-03 20:25:37

Od: "IZA" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeśli głupi wstyd był dla nie ważniejszy od zdrowia swojego własnego
> dziecka, to co będzie z pacjentami, którzy są dla niej obcymi ludźmi?

Trochę zrozumienia ! Sam poród nie jest dość przyjemnym uczuciem a moim
zdaniem jest również rzeczą bardzo intymn aintymną ! Kobieta moim zdaniem
ma prawo zdecydowac czy ma ochote zeby przyglądało jej sie stadko studentów.
Mysle ze lakarz powinien jej wczesniej zapytac czy nie mam nic przeciwko
temu.A jesli by miała to uszanowac to !!!!!

9. Data: 2004-02-03 20:37:16

Od: "R2" <r...@n...spam.my> szukaj wiadomości tego autora

> bo ich znala!!!!! podejrzewam, ze jestes facetem - czy poszedlbys do
> androloga-przyjaciolki twojej kobiety z klopotami z przyrodzeniem?

Jesli bylby to niekwestionowany specjalista - zdecydowanie tak (wole przez
chwile czuc sie niezrecznie niz trafic na partacza)...

10. Data: 2004-02-03 21:02:17

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczerze współczuję wszystkim przyszłym pacjentom tej pani.
> Jeśli głupi wstyd był dla nie ważniejszy od zdrowia swojego własnego
> dziecka (...)

a co z kartą praw pacjenta i prawem do intymności?

po złamaniu ręki...
Grzybica czy opryszczka
jak wiecie to napiszcie!
UUU, jak mi zle :((