Odp: Zarobki psychologa

Data: 1999-12-22 18:17:57
Temat: Odp: Zarobki psychologa
Od: "Asmira" <a...@p...onet.pl>

> traci prawa do wykonywania zawodu jezeli np pracuje w reklamie a nie w
> poradni. Poza tym co to znaczy zawod psychologa? Pytalam czy jest
> zarejestrowany i jaki jest jego zakres.

Rejestrowani są wyłącznie psychologowie kliniczni (jeżeli chcą pracować w
zawodzie). Inni niczemu nie podlegają - ich wolna wola, mogą sobie handlować
marchewką na bazarze, albo pracować w reklamie (choć z własnego
doświadczenia wiem, bo pracuję w tej branży, ze generalnie większego pożytku
z absolwentów psychologii nie ma).

I odpowiadając na zapytanie o utratę prawa wykonywania zawodu.
Jeżeli masz specjalizację z psychologii klinicznej, a nie podejmiesz pracy
(bo np. zaraz po studiach zalapałas się na coś lepszego) w ciągu dwóch lat,
to uprawnienia tracisz, ale mozesz je odzyskać (wiąze sie to z przejściem
kursu "przypominającego" i/lub zdaniem egzaminu sprawdzającego
kwalifikacje - przeważnie jest to zwykła rozmowa; nie wiem gdzie dokładnie
rozliczają się z tego psycholodzy, natomiast nauczycieli po przerwie
sprawdza kuratorium).

O ile się orientuję zawodu "psycholog" jako takiego nie ma. Jest to tylko
potoczne określenie człowieka, który ukończył studia psychologiczne. Jest
natomiast w rejestrze określenie "psycholog kliniczny" (to na 100 %, bo
swojego czasu sprawdzałam).

Pozdrawiam
Asmira