Odp: Zarobki psychologa

1. Data: 1999-12-22 13:38:23

Temat: Odp: Zarobki psychologa
Od: "Asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika <M...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:O_%74.80465$O...@n...tpnet.pl...
> [...]
> I jeszcze jedno pytanie. Dowiedzialam sie wlasnie od kolezanki po
> psychologii ze psycholog traci prawo do wykonywania zawodu po 5 latach
> przerwy. Jakiej przerwy? Czy psycholog musi pracowac w poradni zeby tego
> prawa nie utracic? Przeciez nie mozna byc psychoterapeuta jezeli sie nie
> wybralo kierunku psychologia kliniczna?
> Chcialabym zeby ktos mi to wyjasnil bo to mi wyglada na jakas plotke a nie
> na rzetelne informacje.
> Slyszalam tez ze oficjalnie nie istnieje cos takiego jak zawod psychologa
> czy psychoterapeuty ( tzn ze nie jest zarejestrowany tak jak inne zawody).

Tak jak wszędzie - od 0 do ładnej sumki. Nie wyobrażaj sobie, że jak tylko
skończysz jakąś specjalizację będą sie o ciebie zabijać.
Zarobki psychologów klinicznych na państwowych posadach nie są wysokie.
Znajoma (początkująca) dostaje ok. 800zł miesięcznie. Nie wiem dokładnie jak
to jest, ale musi na tej państwowej posadzie posiedzieć przynajmniej rok.
Utrata prawa do wykonywania zawodu w związku z przerwą w jego wykonywaniu
nie jest niczym dziwnym - odzyskanie uprawnień też nie jest szczególnie
kłopotliwe. Nie wiem jak konkretnie w przypadku psychoterapeutów to wyglada,
ale w przypadku uprawnień nauczycielskich wystarczyła rozmowa w kuratorium.

Asmira

1. Data: 1999-12-22 14:28:27

Temat: Re: Zarobki psychologa
Od: "Monika" <M...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asmira napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>
>Asmira
>
>Nie wiem czy mnie dobrze zrozumialas. Chodzilo mi o to czy psycholog nie
traci prawa do wykonywania zawodu jezeli np pracuje w reklamie a nie w
poradni. Poza tym co to znaczy zawod psychologa? Pytalam czy jest
zarejestrowany i jaki jest jego zakres.

1. Data: 1999-12-22 18:17:57

Od: "Asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> traci prawa do wykonywania zawodu jezeli np pracuje w reklamie a nie w
> poradni. Poza tym co to znaczy zawod psychologa? Pytalam czy jest
> zarejestrowany i jaki jest jego zakres.

Rejestrowani są wyłącznie psychologowie kliniczni (jeżeli chcą pracować w
zawodzie). Inni niczemu nie podlegają - ich wolna wola, mogą sobie handlować
marchewką na bazarze, albo pracować w reklamie (choć z własnego
doświadczenia wiem, bo pracuję w tej branży, ze generalnie większego pożytku
z absolwentów psychologii nie ma).

I odpowiadając na zapytanie o utratę prawa wykonywania zawodu.
Jeżeli masz specjalizację z psychologii klinicznej, a nie podejmiesz pracy
(bo np. zaraz po studiach zalapałas się na coś lepszego) w ciągu dwóch lat,
to uprawnienia tracisz, ale mozesz je odzyskać (wiąze sie to z przejściem
kursu "przypominającego" i/lub zdaniem egzaminu sprawdzającego
kwalifikacje - przeważnie jest to zwykła rozmowa; nie wiem gdzie dokładnie
rozliczają się z tego psycholodzy, natomiast nauczycieli po przerwie
sprawdza kuratorium).

O ile się orientuję zawodu "psycholog" jako takiego nie ma. Jest to tylko
potoczne określenie człowieka, który ukończył studia psychologiczne. Jest
natomiast w rejestrze określenie "psycholog kliniczny" (to na 100 %, bo
swojego czasu sprawdzałam).

Pozdrawiam
Asmira

1. Data: 1999-12-23 16:16:24

Od: r...@d...uni.wroc.pl (Ronan) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Dec 1999 18:17:57 GMT, "Asmira" <a...@p...onet.pl> wrote:

>O ile się orientuję zawodu "psycholog" jako takiego nie ma.

Ano, dlatego w samym centrum Wrocławia (skrzyżowanie Piłsudskiego i
Grabiszyńskiej) mogła sobie bezkanie wisieć tabliczka o następującej
treści: "Wróżka - psychoterapeuta - psycholog. od 10-18) :-)

---
Pozdrawiam

Michał Kulczycki AKA Ronan

1. Data: 2000-05-08 06:30:11

Od: "Pawel M." <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asmira <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:jv484.81521$O...@n...tpnet.pl...

> [...]

wyglada,
> ale w przypadku uprawnień nauczycielskich wystarczyła rozmowa w

Dozucam kilka faktow. Jesli konczy sie jakas specjalizacje na studiach to
jest ona BEZ ZNACZENIA w swietle przepisow. Jest sie mgr psychologii i
basta.
Tytul psychologa klinicznego maja ci ktorzy skonczyli I stopien
specjalizacji zawodowej w sluzbie zdrowia.
Tytul psychoterapeuty maja ci ktorzy sa spelnili warunki wymagane przez
organizacje zajmujace sie szkoleniem i weryfikacja psychoterapeutow i
trenerow (PTP, NLP, PSPP ITP.)
Zawodu psychologa (jak pisze Asmira) w swietle prawa rzeczywiscie nie ma,
jest wymieniony w jakies ustawie "psycholog kliniczny". Nie ma ustawy o
zawodzie psychologa, wiec informacje o prawie wykonywania zawodu (ktorego
prawnie nie ma) moga poczodzic jedynie z projektu "ustawy o zawodzie
psychologa". Projekt ten zeczywiscie okreslal dlugosc okresu bezczynnosci
zawodowej psychologa.
Pozdrawiam.
P.M.

kto zawinil?