Odp: Zarobki psychologa

From: "Asmira" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Odp: Zarobki psychologa
Date: Wed, 22 Dec 1999 13:38:23 GMT

Użytkownik Monika <M...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:O_%74.80465$O...@n...tpnet.pl...
> Czesc
> Mam do was takie pytanie: czy wiecie ile moze zarabiac psycholog po takich
> specjalizacjach jak psychologia sadowa, psychologia reklamy, rekrutacja i
> szkolenia, treningi, badania marketingowe?
> Czy moze znacie kogos z wyksztalceniem psychologicznym kto pracuje w
takich
> branzach?
> I jeszcze jedno pytanie. Dowiedzialam sie wlasnie od kolezanki po
> psychologii ze psycholog traci prawo do wykonywania zawodu po 5 latach
> przerwy. Jakiej przerwy? Czy psycholog musi pracowac w poradni zeby tego
> [...]
Tak jak wszędzie - od 0 do ładnej sumki. Nie wyobrażaj sobie, że jak tylko
skończysz jakąś specjalizację będą sie o ciebie zabijać.
Zarobki psychologów klinicznych na państwowych posadach nie są wysokie.
Znajoma (początkująca) dostaje ok. 800zł miesięcznie. Nie wiem dokładnie jak
to jest, ale musi na tej państwowej posadzie posiedzieć przynajmniej rok.
Utrata prawa do wykonywania zawodu w związku z przerwą w jego wykonywaniu
nie jest niczym dziwnym - odzyskanie uprawnień też nie jest szczególnie
kłopotliwe. Nie wiem jak konkretnie w przypadku psychoterapeutów to wyglada,
ale w przypadku uprawnień nauczycielskich wystarczyła rozmowa w kuratorium.

Asmira