Re: coś ze mną nie tak

1. Data: 1999-12-22 13:56:52

Temat: Re: coś ze mną nie tak
Od: "spider" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak ja Ci zazdroszcze... O 2:30 to pozostaja mi jeszcze 3 h snu... wcale
nie
> takiego blogiego...
Budzisz sie o 5:30? To straszne, ja nie budze sie przed poludniem :).
spider.

1. Data: 1999-12-22 14:03:01

Temat: Do czego to prowadzi
Od: Stanecki Tomasz <f...@p...wpk.p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
tak sobie czasem mysle, ze wiekszosc dyskusji majaca niby podloze
psychologiczne prowadzi z grubsza do nikad.
zamiast skoncentrowac sie na tym do czego jestesmy powolani staramy sie
dociekac niby psychologicznych przyczyn naszego/czyjegos postepowania.
prowokacja (?) - no moze troche
po prostu jestem ciekaw waszego zdania na ten temat.
pozdrawiam
flash

1. Data: 1999-12-23 16:16:28

Temat: Re: Do czego to prowadzi
Od: r...@d...uni.wroc.pl (Ronan) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Dec 1999 15:03:01 +0100, Stanecki Tomasz
<f...@p...wpk.p.lodz.pl> wrote:

> [...]
>zamiast skoncentrowac sie na tym do czego jestesmy powolani staramy sie
>dociekac niby psychologicznych przyczyn naszego/czyjegos postepowania.

Jeżeli chodzi Ci o tę grupę, lub wszelkiego typu luźne rozmowy na ten temat
(zazwyczaj suto zakrapiane Freudem) to masz rację. Jak już wielu wykazywało
przyczyna działania nie są dane świadomemu doświadczeniu i jako takie nie
podlegają automonicznej analizie i określeniu (zwłaszcza przez sam podmiot).
Nie da się dociec przyczyn działania na drodze refleksji a zwłaszcza
psychologia społeczna jest wręcz niezgłębionym archiwum dokumentującym
badania, które tego dowiodły.

---
Pozdrawiam

Michał Kulczycki AKA Ronan