Żeby zostac dawcą szpiku...

1. Data: 2001-08-14 12:47:54

Temat: Żeby zostac dawcą szpiku...
Od: "Eponina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

co trzeba zrobić? Z kim, z jaką organizacją się skontaktować,
jakie warunki spełnić?
Będę wdzięczna za informacje.

pozdrawiam
Monika

2. Data: 2001-08-14 13:18:36

Temat: Odp: Żeby zostac dawcą szpiku...
Od: "MaNiacK" <e...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eponina" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
03.jasien.gda.pl...
> co trzeba zrobić? Z kim, z jaką organizacją się skontaktować,
> jakie warunki spełnić?
> Będę wdzięczna za informacje.

jezdzic motocyklem 220 km/h w centum miasta moze sie uda

3. Data: 2001-08-14 13:21:28

Temat: Re: Żeby zostac dawcą szpiku...
Od: "Eponina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MaNiacK" <e...@p...net.pl> napisał

> jezdzic motocyklem 220 km/h w centum miasta moze sie uda

Doskonały dowcip. Gratuluję. :-/

M.

4. Data: 2001-08-14 14:48:33

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

no, tak raczej dawca szpiku nie zostaniesz... raczej podrobów - plucek, nerek
albo watrobki.....

a jesli chodzi o dawcow szpiku - mysle ze wystarczy zadzwonic do najblizszego
szpitala, albo stacji krwiodawstwa - oni napewno maja namiary na najblizszy
punkt rejestracji dawców - zeby sie zarejestrowac nie trzeba nic szczegolnego -
normalne pobranie krwi i koniec....

zreszta - nauczcie sie korzystac z netu!!! - po wpisaniu na onecie w
wyszukiwarce 'dawca szpiku' od razu masz informacje: Znaleziono 2194 pasujących
dokumentów. Posortowano wg trafności odpowiedzi

i na pierwszej stronie link: http://www.bm-donor.wroc.pl
i tam jest wszystko.....

1-2 minuty szukania.....

adam

5. Data: 2001-08-14 15:00:03

Od: "Mukiel" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
03.jasien.gda.pl...
> co trzeba zrobić? Z kim, z jaką organizacją się skontaktować,
Patrz: www.fundacjauj.pl

Pozdrawiam
Tomek

6. Data: 2001-08-14 15:00:22

Od: "Eponina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...onet.pl> napisał

> zreszta - nauczcie sie korzystac z netu!!!

Umiem, tylko odwróciłam kolejność ;-)
Najpierw wysłałam pytanie na grupę a potem poszukałam w sieci.
W każdym razie dziękuję za odzew.

Monika

7. Data: 2001-08-14 18:33:00

Od: "cimeries" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

z resmedica:

Jak zostać dawcą szpiku?

Przeszczepy szpiku są uznaną i rozpowszechnioną na całym świecie metodą
leczenia wielu chorób hematologicznych, zarówno nowotworowych, jak i
nienowotworowych. Dlatego tak ważną sprawą jest zwiększenie liczby
potencjalnych dawców szpiku w poszczególnych rejestrach.

Aby wpisać dawcę do rejestru, należy wykonać badanie serologiczne klasy I
(tzw. test mikrocytotoksyczny), które określa zgodność tkankową w zakresie
antygenów HLA. Antygeny to substancje lub miejsca w komórce, stymulujące
wytwarzanie przeciwciał.

Osoby pragnące zostać dawcami szpiku powinny zwrócić się do Krajowego Banku
Dawców Szpiku we Wrocławiu, Rejestru Niespokrewnionych Dawców Szpiku
Instytutu Hematologii i Transfuzjologii w Warszawie lub wybranego centrum
krwiodawstawa, który takie badania wykonuje (Kraków, Szczecin, Łódź,
Białystok, Gdańsk, Kalisz, Katowice, Kielce, Lublin, Olsztyn, Opole, Poznań,
Radom, Rzeszów, Wałbrzych).

Potencjalny dawca szpiku musi być osobą zdrową, w wieku 18-55 lat. Po
zgłoszeniu się do odpowiedniej placówki ochotnik zostaje zbadany przez
lekarza, a z pobranej krwi wykonuje się badania antygenów zgodności
tkankowej i inne niezbędne badania laboratoryjne. Wynik badania zostaje
wprowadzony do komputera i od tego momentu jest brany pod uwagę podczas
poszukiwania dawcy dla chorych, którzy nie mają dawcy rodzinnego.

Klasyczna metoda pozyskiwania szpiku polega na pobraniu go z talerza
biodrowego metodą wielokrotnych nakłuć kości specjalną igłą. Odbywa się to w
znieczuleniu ogólnym, a następnego dnia po zabiegu dawcy wracają do domu.
Komórki macierzyste szpiku można też pobierać z krwi. Wówczas dawca
poddawany jest krótkiej terapii, która powoduje przejście komórek
krwiotwóczych ze szpiku do krwi. Po kilkunastu dniach podłącza się go do
aparatury, która pobiera krew, izoluje z niej odpowiednie komórki, a
następnie zwraca ją dawcy. Ten zabieg nie wymaga znieczulenia. Jest to
procedura bezpieczna, nie stwarzająca zgrożenia dla zdrowia dawcy.

Więcej na temat przeszczepów szpiku kostnego w Polsce znajdziesz w naszym
internetowym serwisie medycznym pod adresem:
www.resmedica.pl/almanach0011.html

8. Data: 2001-08-15 14:27:14

Od: Kamil Raczyński <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cimeries" <v...@w...pl> nakibordził(a):

> [...]
>krwiodawstawa, który takie badania wykonuje (Kraków, Szczecin, Łódź,
>Białystok, Gdańsk, Kalisz, Katowice, Kielce, Lublin, Olsztyn, Opole, Poznań,

Hmm.. a mógłby ktoś podrzucić adres do takiego centrum w Lublinie?
Jeśli dobrze zrozumiałem, to badanie polega tylko na pobraniu krwi?

--
Raczek Kaskader von Blitzen
"Prosiłbym, żeby pan poseł Niesiołowski nie pukał się w głowę,

9. Data: 2001-08-19 08:37:49

Od: "tpi" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem dokladnie nic o jakiejs organizacji ale w Szczecinie zajmuje sie
tym zaklad Mikrobiologii i immunologii wiec mysle ze trzeba znalezc
najblizsza akademie med. i tam sie spytac
Piotr

10. Data: 2001-08-19 08:40:11

Od: "tpi" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MaNiacK" <e...@p...net.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Eponina" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
03.jasien.gda.pl...

> jezdzic motocyklem 220 km/h w centum miasta moze sie uda

Brawo, sprobuj

rzekoma niedoczynnosc przytarczyc
PILNE wątroba
Węzły chłonne