diphergan

1. Data: 2000-05-09 08:04:03

Temat: diphergan
Od: "Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

na grupie dzieci toczy się taka dyskusja: - kto ma rację, bo ja tez
słyszałam o psychotropowym działaniu dihergan, ale byc moze jest
inaczej. Tylko niech wiadome osoby nie pisza, że najlepiej zamiast
dipherganu dietę optymalną, bo nie zdzierżę :-)
Tatiana

ostatnio

2. Data: 2000-05-09 08:17:05

Temat: Re: diphergan
Od: "Wojtek" <w...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inaczej. Tylko niech wiadome osoby nie pisza, że najlepiej zamiast
> dipherganu dietę optymalną, bo nie zdzierżę :-)

Witam.
Oczywiście, że ma gdyż jest to lek o działaniu neuroleptycznym,
pochodna fenotiazyny. Działa na receptor histaminowy H1 (antagonista),
ma działanie cholinolityczne, depresyjne na ukł. nerwowy
(przeciwwymiotnie, uspokajająco i nasennie) oraz dopaminolityczne.
Wykazuje również działanie na ukł. sercowo-naczyniowy (może powodować
spadki ciśnienia, zaburzenia rytmu serca).
Może także powodować liczne działania niepożądane ze strony ukł.
nerwowego (nadmierną senność, spowolnienie, splątanie, zawroty głowy,
drżenia, objawy pozapiramidowe, drgawki itd.), pokarmowego (nudności,
niekiedy żółtaczkę zastoinową), układu krwiotwórczego,
sercowo-naczyniowego.
Może także wchodzić w liczne interakcje z innymi lekami. W czasie jego
stosowania przeciwwskazane jest prowadzenie pojazdów mechanicznych,
obsługiwanie precyzyjnych urządzeń i spożywanie alkoholu.
Nie należy jej stosować u dzieci, które nie przekroczyły 2 r.ż., u
dzieci starszych stosować ostrożnie.
Obecnie są nowocześniejsze i bezpieczniejsze leki mające podobne
zastosowanie co diphergan.
Pozdrawiam życząc zdrowia

--

Wojciech Gocek MD
n...@o...lublin.pl

3. Data: 2000-05-09 10:26:55

Od: "Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pochodna fenotiazyny. Działa na receptor histaminowy H1 (antagonista),
> ma działanie cholinolityczne, depresyjne na ukł. nerwowy
[ciach]
> Pozdrawiam życząc zdrowia
>
> Wojciech Gocek MD
> n...@o...lublin.pl

dziękii pozwalam sobie przesłać Twoją odpowiedź na grupę dzieci, bo mnie
to męczyło.
Tatiana

4. Data: 2000-05-09 15:28:43

Od: "Jarecki" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

>Wojciech Gocek MD napisal:
>n...@o...lublin.pl

>Oczywiście, że ma gdyż jest to lek o działaniu neuroleptycznym...

Litosci, to pytanie bylo z grupy pl.soc.dzieci.
Oczywiscie ze to wszystko prawda co napisales, ale po co az tak
straszyc mlode mamy, ktorym lekarz w dobrej wierze dla ich dzieci
zapisal Diphergan w optymalnych dawkach na chorobe lokomocyjna?
Interwencyjnie nie przewlekle!
Przeciez neuroleptyczne dzialanie tego leku jest drugoplanowe w
stosunku do antyhistaminowego.
Ale oczywiscie co do meritum masz racje.

Pzdr

Jarek (aptekarz-36)

5. Data: 2000-05-09 18:42:22

Od: "Wojtek" <w...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Litosci, to pytanie bylo z grupy pl.soc.dzieci.

Więc niechby tam pozostało, pospekulowaliby sobie bezboleśnie.

> [...]
> straszyc mlode mamy, ktorym lekarz w dobrej wierze dla ich dzieci
> zapisal Diphergan w optymalnych dawkach na chorobe lokomocyjna?

A niby skąd miałem to wiedzieć, odpowiedź była na konkretne zadane
pytanie.

> Przeciez neuroleptyczne dzialanie tego leku jest drugoplanowe w
> stosunku do antyhistaminowego.

Niestety antyhistaminowe jest także słabe (antagonista receptorów H1
pierwszej generacji) i mało selektywne. Natomiast główne działania
uboczne są następstwem wpływu na układ nerwowy.

> Ale oczywiscie co do meritum masz racje.

Zdrówka

--
Wojciech Gocek MD
n...@o...lublin.pl

6. Data: 2000-05-09 21:13:39

Temat: Odp: diphergan
Od: "Jarecki" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek <w...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> A niby skąd miałem to wiedzieć, odpowiedź była na konkretne zadane
> pytanie.

Odszczekuje i pozdrawiam

Jarek.

7. Data: 2000-05-09 21:22:37

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

tak przy okazji - lek psychotropowy to lek wykazujacy tropizm do psyche.
Clemastin, Zyretc, vit.PP i wiele innych to tez leki wykazujace dzialanie
psychotropowe.
A typowy psychotrop - neuroleptyk Fenactil - stosuje sie tez z powodzeniem w
przypadku wymiotow, uporczywej czkawki itp. To, ze lek wykazuje dzialanie
psychotropowe to nie jest tragedia.
Jarosław Łączkowski
http://www.republika.pl/jarlacz/
http://www.alzheimer.pl/aktual/laczk.htm

8. Data: 2000-05-10 09:05:55

Od: "Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarecki" <j...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
> Przeciez neuroleptyczne dzialanie tego leku jest drugoplanowe w
> stosunku do antyhistaminowego.
> Ale oczywiscie co do meritum masz racje.

Czy Twoim zdaniem mamy są na tyle głupie, że nie zrozumieą odpowiedzi i
powinny trwać w błogiej nieświadomości i podawać dzieciom wszystko co
przepisał jakiś lekarz. Nie widziałeś nigdy błednie wystawionej recepty,
na zły lek?
Ja wolę wiedzieć, zwłaszcza, że o dipherganie właśnie słyszałam
nieciekawe informacje.
A Ty napisałeś na dzieciach o dipherganie bardzo "pogodnie" co kłóciło
się z moimi informacjami.
Tatiana

9. Data: 2000-05-10 09:42:14

Od: "Jarecki" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Bazyl napisał(a) w wiadomości: <3919178d$1@news.vogel.pl>...

> [...]
>nieciekawe informacje.
>A Ty napisałeś na dzieciach o dipherganie bardzo "pogodnie" co kłóciło

Nie sadze, zebym cos takiego sugerowal. Daleki jestem od tego. Ale
przyznasz, ze co innego jest grupa "medycyna" a co innego "dzieci".
Nie kazdy ma mame lekarza i nie kazdy musi od razu przyswoic sobie
bez strachu przeczytany tu tekst. Jezeli chcesz to prosze bardzo, na tej
grupie mozemy sobie szczegolowiej podyskutowac na wybrane tematy.
Dla pacjenta w zasadzie powinna wystarczyc ulotka dolaczana do leku.
Gdyby wszyscy tak wyolbrzymiali dzialania uboczne kazdego leku,
a prawie kazdy lek je ma, zaden lekarz nie moglby skutecznie prowadzic
swojego leczenia.

>Nie widziałeś nigdy błednie wystawionej recepty,
>na zły lek?

Owszem, jezeli chodzi o sprawy techniczne z tym zwiazane. Natomiast
nie do mnie nalezy ocena wyboru leku przez danego lekarza. To on jest
przeciez wyksztalcony w dziedzinie pomocy chorym i mysle, ze nalezy
sie mu chociaz minimum zaufania. Jezeli zas masz az takie watpliwosci
to idz do innego lekarza. W kazdym razie nie sugeruj ze lekarz nie wie
co robi. Diphergan jest lekiem zarejestrowanym w Polsce, dopuszczonym
do legalnego obrotu i kazdy lekarz moze nim swobodnie dysponowac,
zgodnie ze swoja najlepsza wiedza. A to, ze jest to starszy lek i dziala
psychotropowo to jeszcze nie tragedia (patrz post wyzej). Aspiryna
tez jest starym lekiem o ogromnej ilosci dzialan ubocznych a jednak
jest najpopularniejszym NLPZ.
Moje zas "pogodne" potraktowanie Dipherganu wyniknelo li tylko
z potrzeby sprostowania blednych informacji (narkotyk!! SIC!!) przesla-
nych przez Ciebie na grupe i mogacych szkodzic dobrej wiedzy grupowiczow.
Choc przez upor nie chcesz zauwazyc, ze w zadnym poscie nie polecalem
stosowania tego leku bez konsultacji z lekarzem!

PS. Eurespal nie ma nic wspolnego z homeopatia - kolejny ooooops! :-(((

Zycze zdrowia

Jarek.

10. Data: 2000-05-10 11:02:34

Od: "Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bazyl napisał(a) w wiadomości: <3919178d$1@news.vogel.pl>...

> Nie sadze, zebym cos takiego sugerowal. Daleki jestem od tego. Ale
> przyznasz, ze co innego jest grupa "medycyna" a co innego "dzieci".

niestety, ale tak odebrałam Twoj post :-(

> [...]
> Choc przez upor nie chcesz zauwazyc, ze w zadnym poscie nie polecalem
> stosowania tego leku bez konsultacji z lekarzem!

chciałam tylko, żeby mamy nie traktowały dipherganu jak środka na złe
samopoczucie w podróży, a żeby zdawały sobie sprawę z tego co to jest!

> PS. Eurespal nie ma nic wspolnego z homeopatia - kolejny ooooops!
:-(((
napisałam CHYBA i że głowy nie dam - więc o co chodzi? Te uśmieszki
chyba nieporzebne.

> Zycze zdrowia

wzajemnie
Tatiana