Re: diphergan

From: "Wojtek" <w...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: diphergan
Date: Tue, 9 May 2000 20:42:22 +0200

> Litosci, to pytanie bylo z grupy pl.soc.dzieci.

Więc niechby tam pozostało, pospekulowaliby sobie bezboleśnie.

> Oczywiscie ze to wszystko prawda co napisales, ale po co az tak
> straszyc mlode mamy, ktorym lekarz w dobrej wierze dla ich dzieci
> zapisal Diphergan w optymalnych dawkach na chorobe lokomocyjna?
> Interwencyjnie nie przewlekle!

A niby skąd miałem to wiedzieć, odpowiedź była na konkretne zadane
pytanie.

> Przeciez neuroleptyczne dzialanie tego leku jest drugoplanowe w
> stosunku do antyhistaminowego.

Niestety antyhistaminowe jest także słabe (antagonista receptorów H1
pierwszej generacji) i mało selektywne. Natomiast główne działania
uboczne są następstwem wpływu na układ nerwowy.

> Ale oczywiscie co do meritum masz racje.

Zdrówka

--
Wojciech Gocek MD
n...@o...lublin.pl