kiedy na basen po zapaleniu ucha?

1. Data: 2003-11-27 09:36:53

Temat: kiedy na basen po zapaleniu ucha?
Od: "Dorota M." <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Diagnoza: obustronne zapalenie ucha; leczenie: antybiotyk: Fromilid; dzisiaj
ostatnia dawka; dziecko ma dwa lata i chciałabym się spytać, czy ktoś się
orientuje kiedy możemy się wybrać na basen i czy trzeba zatykać uszka?
Dzięki
Dorota

2. Data: 2003-11-27 18:26:11

Temat: Re: kiedy na basen po zapaleniu ucha?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Nov 2003, Dorota M. wrote:

> [...]
> ostatnia dawka; dziecko ma dwa lata i chciałabym się spytać, czy ktoś się
> orientuje kiedy możemy się wybrać na basen i czy trzeba zatykać uszka?

ja moje dziecko poslalbym najwczesniej po 3-4 tygodniach ale to na tzw
moj gust bo nie wiem jakie sa oficjalne zalecenia (jesli sa) - zakladam,
ze choroba jest juz calkowicie wyleczona

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2003-11-28 06:16:10

Od: "Dorota M." <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...
> nie wiem jakie sa oficjalne zalecenia (jesli sa) - zakladam,
> ze choroba jest juz calkowicie wyleczona

ja też, ale potwierdzenia nie mam. diagnozę stawiał laryngolog w Toruniu,
gdzie byłam w odwiedzinach u rodziców (tu pediatra jej wogóle nie oglądał,
tylko pani w rejestracji dała nam skierowanie do laryngologa), a na wizytę
kontrolną pojechaliśmy już do naszej pediatry (mazowiecki FZ) a pediatra też
jej nie oglądał i nie dał skierowania do laryngologa. tyle, a o basen
zapomniałam się zapytać. jedyny objaw, że już nie jest chora to tylko pusta
butelka po leku :-) i to, że ją nic nie boli, ale to jest złudne, bo jeszcze
przed wizytą w Toruniu w przychodni już ją nie bolało
.
ale dziękuję. dla bezpieczeństwa poczekam. zresztą w międzyczasie napewno
będziemy u pediatry
Pozdrawiam Dorota.

4. Data: 2003-11-28 19:21:19

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 Nov 2003, Dorota M. wrote:

> ja też, ale potwierdzenia nie mam. diagnozę stawiał laryngolog w Toruniu,
> gdzie byłam w odwiedzinach u rodziców (tu pediatra jej wogóle nie oglądał,

no, ale w Toruniu sa bardzo porzadni laryngolodzy :)))

P.

5. Data: 2003-11-28 19:47:38

Od: "Dorota M." <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
> no, ale w Toruniu sa bardzo porzadni laryngolodzy :)))

zwłaszcza w Toruniu?
Pozdrawiam moje rodzinne miasto
Dorota

6. Data: 2003-11-29 21:06:30

Temat: Odp: kiedy na basen po zapaleniu ucha?
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota M. <d...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bq6p3l$ar2$...@n...onet.pl...

> [...]
> .
> ale dziękuję. dla bezpieczeństwa poczekam. zresztą w międzyczasie napewno

Sama wizyta u pediatry nic nie pomoże. Potrzebne jest badanie otoskopowe.
Jak pediatra potrafi i ma sprzet to moze zrobic. A jak nie to powinien
odesłac do laryngologa.

Piotr Maksymowicz

7. Data: 2003-11-30 16:27:46

Od: "Dorota M." <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PiotrMx" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> Sama wizyta u pediatry nic nie pomoże. Potrzebne jest badanie otoskopowe.
> Jak pediatra potrafi i ma sprzet to moze zrobic. A jak nie to powinien
> odesłac do laryngologa.

dlatego napisałam, że potwierdzenia nie mam. a co jeśli nie zbadał i nie
odesłał dalej? taż byłam zdziwiona, ale myślałam, że tak może być. to na
szczęście moje pierwsze doświadczenie z ta chorobą
Pozdrawiam Dorota

8. Data: 2003-12-01 01:05:38

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota M. <d...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bqd5me$dvf$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "PiotrMx" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
>
> dlatego napisałam, że potwierdzenia nie mam.

Po zapaleniu ucha może wystapić perforacja błony bebenkowej a wtedy
moczenie głowy jest przeciwwskazane.
U dwulatka nie ma wyjscia, trzeba zajrzec do ucha. Starsze dzieci moga
powiedziec ze np gorzej slysza co mogłoby sugerowac, że cos nie tak dzieje
sie z uchem.

a co jeśli nie zbadał i nie
> odesłał dalej?

Zmienic lekarza.

Piotr Maksymowicz

9. Data: 2003-12-01 06:37:38

Od: "Dorota M." <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po zapaleniu ucha może wystapić perforacja błony bebenkowej a wtedy
> moczenie głowy jest przeciwwskazane.
A jakie mogą być objawy perforacji błony? czy wyklucza to też mycie głowy?
czy z wizyta u laryngologa mogę jeszcze poczekać (oczywiście bez basenu)? Ze
zmianą lekarza to nie takie proste- muszę porobić wywiad wśród znajomych, a
laryngolog- nie bardzo wiem jak się poruszać w tej kwestii, a tam gdzie
chodzę ze starszą córką się czeka 2 tyg.
Pozdrawiam Dorota

postępowanie po gorączce
ucho..-problem
Srodki antykoncepcyjne - za darmo