krem czosnkowy

1. Data: 2000-07-17 07:42:36

Temat: krem czosnkowy
Od: "Buba" <u...@e...wne.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi sie, ze kiedys juz byl ten przepis, ale go przegapilam.
Przypuszczam, ze to z kuchni wloskiej, bo jadlam to we wloskiej knajpce na
rynku w Krakowie [pyyyyyycha!!!].

Chodzi mi o zupe - krem z czosnku. Przypuszczam, ze na mleku, sadzac ze
smaku. Pilnie potrzebuje przepis. :)

Byl tam tez krem pomidorowy, ale z tym raczej dam sobie rade :).

Ula Idzikowska
u...@s...wne.uw.edu.pl
u...@p...rubikon.pl
http://www.ula.prv.pl/

1. Data: 2000-07-17 16:38:03

Temat: Re: krem czosnkowy
Od: "Popi" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukałem u siebie w kilkunastu książkach i znalazłem tylko to może Ci się
przyda
"Zupa krem z cukinii i czosnku"
6 cukinii
4 ząbki czosnku
2 łyżeczki soli
3 łyżeczki masła
2 cebule pokrojone w krążki
4 szklanki wywaru z kurczaka
1 duży pomidor obrany i pokrojony na kawałki
1 łyżeczka tymianku
0,5 łyżeczki cukru
0,5 łyżeczki oregano
0,5 łyżeczki bazylii
0,25 łyżeczki gałki muszkatałowej
0,25 łyżeczki pieprzu
0,5 śmietany "kremówki"
Pokroić cukinie drobne plasterki i przyprawić solą. Położyć na sitku żeby
ociekła, na około 30 min. W rondelku roztopić masełko, dodać cebulkę,
cukinię i czosnek z czosnkarki. Dusić na małym ogniu przez 10 min. Dodać
wywar z kurczaka, pomidory i przyprawy oraz cukier. Wymieszać wszystko w
malakserze. Wlać z powrotem do rondla dodać śmietane i przez około 5-7 min.
dogrzać.

Pozdr
Popi
p...@p...pl

1. Data: 2000-07-17 16:45:21

Od: "Popi" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorka niechcący wysłałem 2 razy

Popi

1. Data: 2000-07-17 19:12:14

Od: "DAREK S" <D...@P...ONET.PL> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Czy można by było uściślić ile mają ważyć te 6 cukiń?
U mnie wyrastają nawet do 4 kg.

--
DarekS
d...@p...onet.pl

1. Data: 2000-07-18 07:16:31

Temat: Odp: krem czosnkowy
Od: "Kaliope" <b...@m...mw.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Buba <u...@e...wne.uw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:MNyc5.8992$p...@n...tpnet.pl...
> [...]
> rynku w Krakowie [pyyyyyycha!!!].
>
> Chodzi mi o zupe - krem z czosnku. Przypuszczam, ze na mleku, sadzac ze

Witam,

Znalazlam w przepisach, ktore zbieram przepis na krem czosnkowy, ale nie
gwarantuje "nieba w gebie", bo zupelnie nie pamietam skad go mam.:)))))))

Krem czosnkowy
1 litr mleka
1litr wody
6 ząbków czosnku
2-3 jajka
2 lyzki masla
2 lyzki maki

Zagotować 1 litr mleka z 1 litrem wody z 6 posiekanymi ząbkami czosnku
2 łyżki masła rozetrzeć na gładką masę z 2 łyżkami mąki. Powoli dodawać do
gotującej się zupy, równocześnie ubijając trzepaczką.
Po zestawieniu z ognia dodać 2-3 żółtka, rozbite widelcem i skropione octem,
następnie dodać ubite białka.
Zupa powinna być gęsta i gładka jak krem. Podawać z grzankami.

Smacznego,

Kaliope

1. Data: 2000-07-18 07:50:01

Od: "Buba" <u...@e...wne.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaliope napisał(a) w wiadomości: ...

>Witam,
>
>Znalazlam w przepisach, ktore zbieram przepis na krem czosnkowy, ale nie
>gwarantuje "nieba w gebie", bo zupelnie nie pamietam skad go mam.:)))))))

A tak, ja tez to znalazlam na jakims serwisie kuchennym w sieci.
Generalnie - do niczego, za duzo mleka i wody - ja wzielam po polowie litra
na reszte skladnikow bez zmian, a i tak czosnku w ogole nie bylo czuc.
Mleko jest za slodkie, tak samo piana z bialka sie nie nadaje. Osobiscie
zmodyfikowalabym ten przepis tak, zeby zamiast wody z tego przepisu dac pol
litra rosolu, zamiast calosci mleka - najwyzej szklanke i nie szesc zabkow,
tylko co najmniej caly jeden czosnek.
A w ogole, to chyba zrobie po prostu rzadki sos czosnkowy - zasmazka, troche
wiecej rosolu niz zwykle do rozrobienia, mleko, duzo czosnku i na koncu
rozbabrane zoltko. Jak sprawdze - dam znac.

Pozdrawiam... :)

--
Ula Idzikowska
u...@s...wne.uw.edu.pl

1. Data: 2000-07-18 08:20:23

Od: "Dorota" <b...@f...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

prosty przepis na pyszna zupe krem czosnkowy!
I sprawdzony.
litr wody
2 lyzki oleju
3 glowki czosnku
4 ziemniaki
lisc laurowy i ziele ang
sos sojowy albo maggi
grzanki z bulki lub chleba
starty ser zolty

ziemniaki trzeba pokroic w kostkę, podsmazyc (uwaga nie moga sie przysmazyc)
na patelni, potem zalac je woda, dorzucic zabki czosnku ziele i lisc i
zagotowac az czosnek i ziemniaczki beda miekkie.
Potem odlozyc lisc i ziele a reszte zmiksowac,
doprawic pieprzem, sola, maggi lub sosem sojowym]

do miseczek wlewac zupe, nakladac grzanek i posypywac startym serem
PYSZNE!

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2000-07-18 10:58:41

Temat: Cukinia (Re: krem czosnkowy)
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Popi wrote:
> Szukałem u siebie w kilkunastu książkach i znalazłem tylko to może Ci się
> przyda
> "Zupa krem z cukinii i czosnku"
> 6 cukinii

Duzo tych cukinii, na tydzien tego kremu wystarczy - trzeba to
przekombinowac, ale mi sie podoba, bo cukinie mi obrodzily i sie
zastanawiam co z tym zrobic. Czy ktos zna jeszcze jakies przepisy na
zagospodarowanie tych cukinii?
Mam nowa kuchnie wiec chetnie zastapie w niej zone :-)

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

1. Data: 2000-07-18 22:47:37

Temat: Odp: Cukinia (Re: krem czosnkowy)
Od: "Camille" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...
> Czy ktos zna jeszcze jakies przepisy na
> zagospodarowanie tych cukinii?
> Mam nowa kuchnie wiec chetnie zastapie w niej zone :-)

Niedawno robiłam jarzynkę z cukinii: obierasz, kroisz w plastry (+- 1 cm
grubości), smarujesz oliwą i posypujesz, czym lubisz (ja lubię tymianek i
szałwię). Kładziesz na blachę i wsuwasz do piekarnika (jakieś 10 minut w 180
stopniach powinno wystarczyć). Do tego sos: jogurt + przeciśnięty przez
prasę czosnek + przyprawy do smaku. Możesz podawać do mięsa albo jeść jako
samodzielne danie (w tym drugim przypadku jest dobre z pieczywem
pełnoziarnistym).

Smacznego życzę :-).

Camille

1. Data: 2000-07-19 08:13:04

Temat: Re: Cukinia (Re: krem czosnkowy)
Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Camille napisał(a) w wiadomości: ...

>Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
>dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...
Możesz pokroić cukinie w łódki, przykryć nadzieniem warzywno-mięsnym
(zależnym od twojej fantazji), posypać żółtym serem i zapiec.

zakwas
ciasto na (pod) pizze
Lodowki ARDO - DZIEKI!!!!
co to jest marmite?
Serwis Makaron i sos do makaronu z zająca... szaraka.