kwity/drzewka

1. Data: 2000-06-07 11:03:58

Temat: kwity/drzewka
Od: "Tomasz Borkowski" <t...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niebawem będę siał trawnik.Bedzie miał kształt prostokąta.Pomyślałem
że ładnie będzie wyglądać,jeśli otoczę go jakimiś kwiatami lub krzaczkami,
może drzewkami,iglakami.Sam nie wiem...
Ponieważ jestem początkującym miłośnikiem ogrodu,podpowiedzcie
mi,prosze,jakie rośliny wykorzystać,aby nie było z nimi zbyt dużo problemów.
Nie wiem co można w czerwcu/lipcu robić w ogrodzie / oprócz
wypoczywania/.Może to nie czas na sadzenie roślin...
Pozdrawiam i licze na liczne podpowiedzi.
TB

2. Data: 2000-06-07 11:09:29

Temat: Odp: kwity/drzewka
Od: "Tomasz Borkowski" <t...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie w temacie ma być " kwiaty/drzewka"
TB
Użytkownik Tomasz Borkowski <t...@e...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8hldjo$diq$...@z...polsl.gliwice.pl...

3. Data: 2000-06-07 12:54:23

Temat: Re: kwiaty/drzewka
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Nieklopotliwe? byliny! liliowce i piwonie na przyklad. mozna kupic w
pojemnikach i posadzic w kazdej chwili. mnostwo bylin mozna tak nabyc. a
jesli chcesz od sasiada to generalnie rosliny kwitnace wiosna rozsadza
sie po kwitnieniu, czyli teraz, a rosliny kwitnace latem i jesienia
rozsadza sie na wiosne. piwonie o ile pamietam w sierpniu. ale trawnika
nie rob w ksztalcie prostokata. zaokraglij narozniki. faliste linie
znacznie lepiej wygladaja w ogrodku.
Dorota

4. Data: 2000-06-07 17:32:04

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie wiem co można w czerwcu/lipcu robić w ogrodzie / oprócz
> wypoczywania/.Może to nie czas na sadzenie roślin...

Może doprecyzuj, ile masz tej powierzchni WOKÓŁ trawnika do obsadzenia i
jaki ona ma kształt? Przyznasz, że inaczej potraktuje się grządkę/rabatę o
szerokości stałej np. 1,5-2m, a inaczej teren 15 m szeroki. Co to ma być i
czy ma mieć jakieś powiązanie z resztą terenu, z płotem? Jeśli ma to być
taki pas ozdobny, to myślę, że dobra byłaby mieszanina krzewów iglastych i
liściastych, podłoże wysypane ściółką ze względu na chwasty. Krzewy jak
najbardziej wytrzymałe, żadnych nieodpornych na mrozy. Sugestie: jałowce,
berberysy, wiciokrzewy, forsycje, tawuły, pięciorniki, wajgele, bzy
(lilaki), cisy, świerki, sosny, jaśminowce, azalie (nieśmiało), tuje, z
bylin piwonie, parę róż [i kilkadziesiąt innych rodzajów roślin]? Teraz
sadzi się rośliny cały rok (te z pojemników), tak jak pisała Dorota, ale
spokojnie możesz myśleć nad projektem aż do sierpnia/września i sadzić
dopiero wtedy. Siedzisz sobie latem na leżaku na trawniku np. z
butelką....(uzupełnić osobiście), z kartką i ołówkiem w ręku i planujesz
nasadzenia, widząc efekt oczyma wyobraźni. Bardzo przyjemne zajęcie!

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2000-06-07 18:18:49

Temat: Re: kwity/drzewka
Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Siedzisz sobie latem na leżaku na trawniku np. z
> butelką....(uzupełnić osobiście),
> [...] Bardzo przyjemne zajęcie!
Najpierw wypić, a potem uzupełnić. To po co ja się męczyłem i pisałem o
latrynach?
Pozdrawiam, jerz.

6. Data: 2000-06-07 18:54:14

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
A pomiedzy nimi drobne cebulowe np. szafirki, krokusy, cebulice, sniezyce,
zeby bylo ladnie wiosna zanim latem te byliny zakwitna.
A z bylin to moze jeszcze irysy, pelne margaretki.
Pozdrawiam, Wiesia

7. Data: 2000-06-07 20:29:46

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nieklopotliwe? byliny! liliowce i piwonie na przyklad.

Dla mnie najmniej kłopotliwe są drzewa:-)).
Wydaje mi się, że dla ogrodnika najmniej kłopotliwe są te rośliny, które
najbardziej lubi.
Co powiesz Doroto o "kłopotliwości" róż? Mnie przeraża(!!!) praca przy
utrzymaniu roseowiska:-)
Zresztą, wg. niektórych "byliny to chwasty" (ciekawe jakie wyniki przynosi
Basi śledztwo:-).

>ale trawnika>nie rob w ksztalcie prostokata. zaokraglij narozniki. faliste
linie>znacznie lepiej wygladaja w ogrodku.

Wg. mnie to zależy od kształtu domu, działki, istniejących budynków itp.
Widziałem domek, któremu architekt nie skąpił obłości (coś ala kościółek
Wałęsy), a przed nim faliste kompozycje. Hmmmm.... nie podobał mi się ten
ogród, gybym był właścicielem pewnie chodziłbym po nim z zawrotami
głowy.:-).

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

8. Data: 2000-06-07 21:59:37

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>To po co ja się męczyłem i pisałem o
>latrynach?

Daj spokój - nie męcz się więcej.

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

9. Data: 2000-06-07 22:31:49

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Daj spokój - nie męcz się więcej.
to lepiej łazić w lesie po gównach?
pozdr jerz

10. Data: 2000-06-08 08:12:45

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Roze nie sa bardziej klopotliwe niz np. wrzosowate. przynajmniej nie
trzeba wiecznie sie martwic o pH :-))!
troche fatygi wymagaja, to prawda, wiec leniwym nie polecam. ale
liliowce i piwonie owszem. kwitna, lisci nie traca przez caly sezon,
przesadza sie rzadko, same plusy. dodalabym jeszcze sasanki. te same
zalety.
a co do ksztaltu trawnika, to oczywiscie gusta nie podlegaja dyskusji.
ja nie lubie kantow, ktos moze lubic. zreszta nie mialam na mysli jakis
esow floresow, zle sie wyrazilam, ale jakis lagodny owal. wydaje mi sie,
ze to bedzie wygladac jakos naturalniej, niz prostokatny placek
trawnika.
kto powiedzial, ze byliny to chwasty??? niech sie przyzna! przeciez nikt
tu nikogo nie bije ;-))!
D.
Piotr Siciarski wrote:

> [...]
> Wałęsy), a przed nim faliste kompozycje. Hmmmm.... nie podobał mi się ten
> ogród, gybym był właścicielem pewnie chodziłbym po nim z zawrotami

Probelm ogrodowo-techniczny
RE: Cos na skarpy
acacia armata
Powoj i klacza?