Probelm ogrodowo-techniczny

1. Data: 2000-06-07 08:24:14

Temat: Probelm ogrodowo-techniczny
Od: "JaS" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam po raz kolejny najbardziej pachnaca grupe w Usenecie,

pomozcie w drobnej wydawaloby sie sprawie. Mam zamiar zalozyc duze
(ok.100 m2) oczko wodne, do ktorego woda doprowadzana bedzie z dwoch
mniejszych (ok. 1-1.5 m srednicy) oczek.

(Wielkosc tego oczka nie jest wynikiem gigantomanii, ale potrzeba
uzyskania ziemi do podsypania domu i fundamentow)

Pierwsze oczko polozone bedzie na skarpie bezposrednio nad duzym oczkiem
(a wlasciwie stawem wylozonym folia), a woda bedzie splywac do niego
kaskada z wysokosci ok. 2m. Woda bedzie podnoszona w gore mala pompa i z
powrotem bedzie sie przelewac kaskada w dol. Tutaj raczej nie mam
problemu. Pompe umieszcze w dolnym stawie, a rura odprowadzi wode na
gore.

Drugie oczko (malutkie) umieszczone bedzie tuz kolo domu, przy wyjsciu
do ogrodu. Wyplywac bedzie z niego strumyk o dlugosci ok. 20-25m.
prowadzacy do stawu (duzego oczka). Pod korytem strumyka (pod folia)
polozona bedzie rura elastyczna PE fi 32 (a moze mniejsza), ktorej
zadaniem bedzie zasilanie woda oczka przy domu.

Problem jest nastepujacy: czy pompe zasilajaca to oczko umiescic w
studzience rewizyjnej kolo domu (wtedy woda bedzie zasysana rura pod
strumykiem ze stawu), czy tez w stawie (wtedy woda bedzie pchana do
oczka). Roznica poziomow miedzy oczkiem a stawem ok. 1m.

Licze na wasza pomoc,
pozdrowka,
JaS
\\\\\/////\\\\\/////\\\\\/////\\\\\/////\\\\\/////\\
\\\/////
Żując owies, wspomagasz rolników.

2. Data: 2000-06-17 05:49:47

Temat: Re: Probelm ogrodowo-techniczny
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaS" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
czy pompe zasilajaca to oczko umiescic w
> studzience rewizyjnej kolo domu (wtedy woda bedzie zasysana rura pod
> strumykiem ze stawu), czy tez w stawie (wtedy woda bedzie pchana do
> oczka).

Moim zdaniem, lepiej umieścić pompę w stawie.
Prościej i łatwiejszy dostęp.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--