male, proste na cieplo

1. Data: 2004-01-20 20:00:18

Temat: male, proste na cieplo
Od: drzewko <d...@B...netTO> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Jutro Agnieszki, a pojutrze przychodza goscie... A ja nie mam pojecia co
zrobic na cieplo...
Nie ma to byc jakies wielkie przyjecie, ot pare salatek, ciasto, cos do
chrupania...
No i pasuje mi tu cos male na cieplo, tylko tak, zeby bylo pzynajmniej
90% prawdopodobienstwa, ze wyjdzie :) No i zebym nie musiala opuscic
gosci, zeby wykanczac jakies wytworne danie w kuchni...
Pomozcie, bo ja mam pustke w glowie :((((( (moze to ten biometr
niekorzystny? :( )

Pozdrowki
Aga

1. Data: 2004-01-20 20:14:57

Temat: Re: male, proste na cieplo
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik drzewko napisało:
.
> Pomozcie, bo ja mam pustke w glowie :((((( (moze to ten biometr
> niekorzystny? :( )

Może babeczki? Skoro już dziś tyle tu o nich się gada?

Masz foremki o średnicy ok 8 cm? mogą być ciut większe.
Kupujesz (chyba, że zrobisz sama) francuskie ciasto, cienko
rozwałkowanym wykładasz foremki. Robisz ze dwa, trzy farsze: np. z
pieczarek, z mięsa drobiowego, z wędliny, czy z czego chcesz (co masz w
domu), napełniasz tym babeczki, zapiekasz 20 minut. Można podawać na
ciepło (wolę) lub zimno, bardzo są lubiane przez znajomych.
Jeśli francuskie ciasto za trudne lub nie masz foremek babeczkowych,
można z powodzeniem zrobic ptysie z pieczarkami, inne z serem.
Ozdobisz te pikantne 'ciastka' oliwkami, połówkami orzechów, czym tam
będziesz miała. Szybkie, niezobowiązujące, zawsze smakuje do wina czy piwa.

Jeśli chcesz detaliczne przepisy, a nie tylko ogólny kierunek i jeśli
niczego nie wygooglasz (powinno być, może szukaj osobno farsze, osobno:
ciasta),pytaj o konkrety - podam.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-01-20 21:21:38

Temat: Odp: male, proste na cieplo
Od: "kragmel" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik drzewko <d...@B...netTO> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:buk1bk$28rt$...@n...atman.pl...
> [...]
> 90% prawdopodobienstwa, ze wyjdzie :) No i zebym nie musiala opuscic
> gosci, zeby wykanczac jakies wytworne danie w kuchni...

takie dobre cos jadlam w sobote na parapetówce u kuzyna: w boczek zawiniete
sliwki kalifornijskie albo oliwki, przeklute wykalaczka i przypieczone w
piekarniku. boczek byl w cienkich plastrach, gotowany (czy tez parzony?
grunt, ze na pewno nie wedzony). zwinac trzeba wczesniej, do piekarnika
wstawic na krótko (wg kuzyna, zeby sie sliwki nie rozplynely). wyglada
dekoracyjnie i bardzo smaczne jest.

1. Data: 2004-01-20 22:23:57

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-01-20 22:21:38 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *kragmel* skreślił te oto słowa:

> boczek byl w cienkich plastrach, gotowany (czy tez parzony?
> grunt, ze na pewno nie wedzony).

IMO na pewno wędzony, zreszta kiedys byla dyskusja, ktos wział jakis inny
boczek i wyszedł lekki 'dramat'.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-01-21 09:44:55

Od: "kragmel" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lia <L...@a...poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:12z8kwjwm8s4u$....@L...pyry.net...

> IMO na pewno wędzony, zreszta kiedys byla dyskusja, ktos wział jakis inny
> boczek i wyszedł lekki 'dramat'.

upieram się, że nie wędzony :-)

1. Data: 2004-01-21 09:47:19

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-01-21 10:44:55 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *kragmel* skreślił te oto słowa:

> upieram się, że nie wędzony :-)

ok, to ja dodatkowo zapewnie ze z wedzonym wychodzi idealnie :)
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-01-21 10:57:13

Od: "batory" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> upieram się, że nie wędzony :-)

Surowy??? I tylko na chwilkę do piekarnika??? To się tego przecież ugryźć
nie da. IMHO boczek powinien być nie tylko wędzony, ale i parzony. A do
śliwki można włożyć obrany ze skórki migdał.
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-01-21 12:08:06

Od: "Jacek Nowak" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

drzewko <d...@B...netTO> napisał(a):
> No i pasuje mi tu cos male na cieplo, tylko tak, zeby bylo pzynajmniej
> 90% prawdopodobienstwa, ze wyjdzie :)

Niedawno był tu przepis na chili con carne - zrób cos podobnego, kup tortille
w supermarkecie, poprzecinaj na połówki (albo i nie - ale wtedy nie będzie to
"małe na ciepło") i w każdą zawiń troszkę tego mięska. szybko, smacznie (o ile
nie przesadzisz z ostrością potrawy) i łatwo.

Jacek

1. Data: 2004-01-21 12:54:37

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niedawno był tu przepis na chili con carne - zrób cos podobnego, kup
tortille
> w supermarkecie, poprzecinaj na połówki (albo i nie - ale wtedy nie będzie
> "małe na ciepło")

albo po prostu gar chili con carne, do tego smaczen, swieze pieczywo - np.
bagietki -wtedy bedzie szybciej, bez zbednego stania w kuchni podczas gdy
goscie czekaja. Przygotowac mozna dzien albo i dwa wczesniej.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-01-21 15:21:32

Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Surowy??? I tylko na chwilkę do piekarnika??? To się tego przecież ugryźć
> nie da.

ja daje surowy , ale nie na chwilkę tylko na troche dłużej aż się porządnie
przypiecze i śliweczki są mięciutkie ..
pycha -tylko trzeba go cieniutko pokroć najlepiej jak jest trochę zmrożony

pozdr.dorcia

a propos solianki, klarowna zupa ogorkowa
Czym szorować żeliwo ?
Zakwas na żurek - przepis
Co w prodizu ?
No i nie wyszły mi te kluchy :(