Odp: marihuana

następny post »
Data: 1999-12-29 15:32:39
Temat: Odp: marihuana
Od: "Marcin" <c...@p...onet.pl>

Użytkownik tg <g...@b...art.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@b...art.pl...

papierosów.
Szkodliwosc. Nie chce narzucac swojej opinii , mozliwe ze blednej. Nie
istnieja badania naukowe jednoznacznie okreslajace - szkodliwe , czy
nieszkodliwe. W przypadku maihuany nie wystepuje zaleznosc fizyczna , nie
ma wiec zespolu abstynencyjnego po odstawieniu - w przypadku tytoniu jest
zaleznosc fizyczna . Badania jednak stwierdzaja ze konopie indyjskie
stosowane okresowo , nawet przez wiele lat nie powoduja widocznych zaburzen
funkcjonowania psychicznego , czy spolecznego. Moze wystapic zaleznosc
psychiczna - tj uzaleznienie od efektów jakie stosowanie marihuany daje ,
ale jest to takie samo uzaleznienie jak np. od seksu , czekolady ,
niebezpiecznych zajec ,itp. W przypadku wiekszej czesci uzytkowników termin
uzaleznienie jest w ogóle naduzywany. Mimo ze jest wielkie halo z
szkodliwoscia marihuany , nawet wsród osób palacych ja bardzo intensywnie
nie stwierdzono jednoznacznie jej szkodliwosci. Nie obserwowano zmian w
ukladzie rozrodczym i immunologicznym , przy duzej ilosci wypalanej trawki
moze dojsc do uszkodzenia pluc. Moze wystapic zaostrzenie objawów
schizofrenii u cierpiacych na nia. To chyba wszystko.

> jest w usa zarejestrowany lek o nazwie DRONABINOL ktory jest
> syntetycznym analogiem substancji aktywnej marihuany.Nie bardzo pamietam
> do czego on jest uzywany (pewnie w stanach przedoperacyjnych ale nie
pamietam)
Dronabinol jest syntetycznym THC czyli tym co w trawce dziala , stosowanym
w USA w leczeniu nudnosci wywolanych lekami przeciwnowotworowymi , przy czym
nie dziala na nudnosci spowodowane cisplatyna.