omlet - problemy

1. Data: 2001-12-06 09:34:33

Temat: omlet - problemy
Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No zrobilem wczoraj omlet francuski - taki jak Maklowicz pokazywal.
Znaczy robilem tak jak pokazywal, a wyszedl mi nieco inaczej :( Nawet dobry
byl, tylko nie tak ladnie przypieczony i troche sie zdefasonowal. Cienka
brazowawa warstewka jajka przysmazyla sie do patelni, a reszta sie od tego
oddzielila i nie byla zezlocona od spodu (i przy brzegach sie oczywiscie
nieco rozwalila). Co moglem robic nie tak? Za malo goraca patelnia byla? Za
malo masla pod jajka dalem?

Jader

1. Data: 2001-12-06 10:36:03

Temat: Odp: omlet - problemy
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oddzielila i nie byla zezlocona od spodu (i przy brzegach sie oczywiscie
> nieco rozwalila). Co moglem robic nie tak? Za malo goraca patelnia byla?

Mówił, że należy omlet cały czas podważać łopatką. Pokazany był tylko
poczatek i koniec smażenia, chyba ktoś to zrobił za niego. ;)

Ela

1. Data: 2001-12-06 11:02:18

Temat: Re: omlet - problemy
Od: "Maria" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

..
------------------------------------
> [...]
>
> Ela
> Potwierdzam: caly czas podwazac lopatka! Inaczej przylgnie do patelni i
bedzie przy zdejmowaniu klopot.
Nastepny bedzie dobry :)))
Maria T.

1. Data: 2001-12-06 11:31:49

Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mówił, że należy omlet cały czas podważać łopatką. Pokazany był tylko
> poczatek i koniec smażenia, chyba ktoś to zrobił za niego. ;)

Podwazalem! Ale najpierw nie bylo co podwazac, bo jajo bylo w stanie
plynnym, a potem nie bardzo sie dalo, bo cienka warstwa skrzepla i costam
moglem podwazyc na brzegach, ale do srodka lopata nie segalem zeby ruiny nie
zrobic na krawedziach. Zreszta nie specjalnie to wygladalo na podwazanie -
raczej na zeskrobywanie.

Jader

1. Data: 2001-12-06 11:43:03

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> zrobic na krawedziach. Zreszta nie specjalnie to wygladalo na podwazanie -

Może, to sprawka patelni. ;)

Ela

1. Data: 2001-12-06 11:53:23

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Dec 2001 12:31:49 +0100, "Jader" <j...@w...pl>
wrote:
> [...]
>zrobic na krawedziach. Zreszta nie specjalnie to wygladalo na podwazanie -

1.zrob to samo na innej patelni
2. jednak troszke tluszczu sie przyda, moze za malo
3. na malym ogniu to rob, powolutku

ja czasem robie omlet z zoltym serem, ktory smazy sie wrecz pod
jajem...ale dobre wychodzi! Poza tym ja omlet skladam na pol . Ty
tez?

Krysia

P.S. NIE mam oryginalnego/pierwszego postu w tym watku wiec moze
gadam od rzeczy

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-06 11:59:10

Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:3tmu0ucoqljopcnfveu6hus5424reodb3p@4ax.com...
> 1.zrob to samo na innej patelni

Hm... Stalowa z grubym dnem byla.

> 2. jednak troszke tluszczu sie przyda, moze za malo

Tak mi sie wydaje.

> 3. na malym ogniu to rob, powolutku

No nastepnym razem powolutku.

> jajem...ale dobre wychodzi! Poza tym ja omlet skladam na pol . Ty
> tez?

Chcialbym widziec jak tego mojego skladasz :)

Jader

1. Data: 2001-12-06 12:05:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

..ale dobre wychodzi! Poza tym ja omlet skladam na pol . Ty

>Chcialbym widziec jak tego mojego skladasz :)
>
> Jader

zdecydowanym ruchem, nie dawac omletowi czasu na zastanowienie

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-06 12:16:32

Od: "Maria" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach
------------------------------------
1.patelnia dobra, ale chyba za malo rozgrzana
2.tluszcz, nie wiem ile dales, wiec sam musisz dojsc do tego ile trzeba
metoda niestety prob i bledow he,he
3.w czasie podwazania, staraj sie aby to co jest na wierzchu plynne,
splywalo pod spod
4.gotowe jak na wierzchu nie ma plynnej masy
5. nie smaz dluzej niz potrzeba, bo bedzie suchy
6.z omletami troche tak jak z nalesnikami- zazwyczaj pierwszy jest do kitu
ale za to te nastepne POEZJA.
Maria T.

1. Data: 2001-12-06 13:16:42

Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:hmnu0us3ua8110cplrgqtgavoqe24fa90g@4ax.com...
> zdecydowanym ruchem, nie dawac omletowi czasu na zastanowienie

Heh, no to moj na talerzu wygladalby juz zupelnie jak jajecznica :)

Jader

Konfitura z cebuli do miesa
Mikołaj
Znikam :o(