pierwsze oznaki wiosny

21. Data: 2003-03-20 01:59:01

Temat: Re: pierwsze oznaki wiosny
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message
news:b5b5ht$5an$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Co ja sie kiedys naszukalem nazwy rosliny, ktora fotografowalem. W koncu
> znalazlem, ze to endymion (ang. blue bell (mozliwe ze pisane lacznie)).

Bluebell. Endymion zwisly, czyli Endymion non-scriptus (L.) Garcke lub
Hyacinthoides non-scripta (L.)Chouard ex Rothm.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

22. Data: 2003-03-20 06:50:47

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Co ja sie kiedys naszukalem nazwy rosliny, ktora fotografowalem. W koncu
> znalazlem, ze to endymion (ang. blue bell  (mozliwe ze pisane lacznie)).
> Wiekszosc stron uzyskanych na haslo "endymion" traktowala o bohaterach
> antycznych, o roslinie zas nic. Jesli dawniej roslina ta zwana byla cebulica
> hiszpanska, to ulatwi mi troche wyszukiwanie pelnej nazwy (bo tej wciaz
> szukam - nie wiem nawet ile gatunkow endymionu rosnie w Europie).

Hyacinthoides, syn. Endymion, kwitnace wiosną rośliny cebulowe, uprawiane
głównie z powodu kwiatów. Nadają się do uprawy na rabatach i do neutralizacji
na trawnikach pomiedzy drzewami i krzewami. Zimotrwałe. Wymagają częściowego
cienia i obfitości wilgoci. Lubią gleby ciężkie. Cebule sadzi się jesienią, na
głębokości 10 - 15 cm. Rozmnażanie przez podział późnym latem lub z nasion
jesienią.
H. hispanica, syn. Scilla campanulata, S.hispanica. - Cebulica dzwonkowata -
kwiaty białe lub różowe
H.italica - kwiaty niebieskie
H. non-scripta, syn. Scilla non-scripta - kwiaty niebieskie, białe lub różowe
Tyle mądra książka, osobiście szukałem kiedys cebulicy nad brzeg oczka w
cieniu wierzby a później koncepcja nasadzeń uległa zmianie, tak że praktyki w
uprawie nie mam, jak na razie.
Moja propozycja, materiałów w sieci szukaj po nazwach łacińskich roślin.
Pozdrawiam i życzę coraz większej ilości oznak wiosny , sobie również;))
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

23. Data: 2003-03-20 06:54:49

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

24. Data: 2003-03-20 07:10:14

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Być może, ale wydaje mi się, że jeszcze inaczej. Czosnek byłby
> wskazany:-(

Bywa tez hiacyncik :-)

> A czy ktoś się może orientuje, kiedy powinny kiełkować anemony blanda?

Ja juz gupia jestem. Blanda zmarzly, coronoria wlasnie wylaza. A przeciez
powinno byc odwrotnie!!
Pozdrowienia - Ewa Sz. zdezorientowana calkowicie

25. Data: 2003-03-20 07:13:18

Temat: Odp: pierwsze oznaki wiosny
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...
> "Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in
:-)

> Ja juz gupia jestem. Blanda zmarzly, coronoria wlasnie wylaza. A przeciez
> powinno byc odwrotnie!!

Być może nie zmarzły. Ja też tak myślałam dopóki ostatniego zawilca, który
wyszedł z ziemi po zimie nie zjadła na moich oczach nornica. W pewnym
momencie patrzę na niego a tu listki dziwnie sie ruszają, podeszłam i
wyciągnęłam same listki z ogonkami.
Pozdrawiam, Kaśka

26. Data: 2003-03-20 07:16:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:Ff9ea.91563$jP2.14935835@twister.neo.rr.com...
> "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> Bluebell. Endymion zwisly, czyli Endymion non-scriptus (L.) Garcke lub
> Hyacinthoides non-scripta (L.)Chouard ex Rothm.

Hyacinthoides. Matematycy mają dobrą pamięć:-)

Pozdrawiam, Basia.

27. Data: 2003-03-20 07:16:37

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b5ammu$d7m$...@a...news.tpi.pl...

> "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Właściwie to ja jeszcze niczego nie odkrywałam. Ale np. hebe pinguifolia
> jest i tak całkowicie zbrązowiałe.

Moje hebe pół na pół i to tak śmiesznie, część gałązek jest brązowa, część
jeszcze zielona. Ciekawe co z tego będzie.Natomiast zupełnie wymarzły mi
pirisy.

--
Pozdrawiam, Kaśka

28. Data: 2003-03-20 07:23:58

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Moje hebe pół na pół i to tak śmiesznie, część gałązek jest brązowa, część
> jeszcze zielona. Ciekawe co z tego będzie.Natomiast zupełnie wymarzły mi
> pierisy.

Młode czy stare? Hebe p. nie okrywałam, stąd problem. Inne tam gdzie btły
przykryte jedną gałązką to są zielone, a co wystawało spod gałązki, to
brązowe
Ale jeszcze śmieszniej jest z trawnikiem - po zżółkłym filcu można idealnie
odczytać, gdzie się po śniegu do szopy chodziło. Są wręcz "odbitki " stóp.

Pozdrawiam, Basia.

29. Data: 2003-03-20 07:47:48

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b5bqhn$cfj$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Młode czy stare?

Pierisy były młode, być może za młode na to ty spędzać zimę w gruncie:-(((

Hebe p. nie okrywałam, stąd problem. Inne tam gdzie btły
> przykryte jedną gałązką to są zielone, a co wystawało spod gałązki, to
> brązowe

A ja po prostu nie zdążyłam nic okryć, bo w czasie mrozów wszystko przez
cały czas okryte było śniegiem. Wyglada na to, że wychodzi u mnie jedna
galtonia, której cebula zawieruszyła się przy jesiennym wykopywaniu i
została na zimę w ziemii, kilka krokosmii też chyba przeżyło.

> Ale jeszcze śmieszniej jest z trawnikiem - po zżółkłym filcu można
idealnie
> odczytać, gdzie się po śniegu do szopy chodziło. Są wręcz "odbitki " stóp.

Ja już mam dosyć trawników. Od kilku dni wyszrpuję grabiami ten filc,
koszmar.

--
Pozdrawiam, Kaśka

30. Data: 2003-03-20 08:57:55

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pierisy były młode, być może za młode na to ty spędzać zimę w gruncie:-(((

Muszę pooglądać mojego. Choć jeśli padł, to nie będzie to bardzi wielka
strata, biorąc pod uwagę problemy ze zdrowotnością.

> [...]
> galtonia, której cebula zawieruszyła się przy jesiennym wykopywaniu i
> została na zimę w ziemii, kilka krokosmii też chyba przeżyło.

Do licha! Część wykopałam, część zostało - w czasie mrozów śniegu nie
było:-(

> idealnie
>
> Ja już mam dosyć trawników. Od kilku dni wyszrpuję grabiami ten filc,
> koszmar.

Mogę służyć poduchami mchu wydartymi z południowego trawnika:-) W dowolnych
ilościach.

Pozdrawiam, Basia.

Rozaneczniki- zasychanie pakow
RANDAP