pierwsze oznaki wiosny

11. Data: 2003-03-16 16:32:39

Temat: Odp: pierwsze oznaki wiosny
Od: "zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

A u mnie takie oznaki:

1) krokusy zaczynają kwitnąć - ok.50 zoltych na razie
(na razie - bo jak ma się ich 1,5 tysiąca posadzonych, to jest jeszcze
na co czekać),
2) tulipany - liście mają ok. 2-3 cm (tylko dwieście),
3) dereń jadalny szykuje się do otwarcia pąków, zawsze w lutym już kwitl na
calego,
4) rozchodnik okazały wyłazi coraz śmielej,
5) jeden z rojników ma masę czerwonych wypustek, nie wiem czy to kwiaty czy
to co,
6) przebiśniegi mają 3 cm liście,
7) dzikie gęsi ciągną z północy (pierwsze już pod koniec lutego),
8) irysy wystawiają szable,
9) sąsiad wypala trawę (o zgrozo),
10) +10 st.C w cieniu, 1039 hPa (zredukowane).
Pozdr. Zosia

12. Data: 2003-03-16 18:31:40

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zosia <z...@m...gorzowwlkp.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b5291n$6ad$...@a...news.tpi.pl...

No to widzę, że u mnie wiosna na całego: przebiśniegi kwitną jak szalone,
ranniki też, zakwitły pierwsze krokusy, pozostałe cebulowe towarzystwo
wyłazi z ziemii widać pąki u kokoryczy, cebulic, najwcześniejszych
tulipanów, narcyzów,zawilców, miłka wiosennego. Niestety forsycje w tym roku
nie zakwitną, przemarzły im pąki, podobnie jest z wawrzynkiem i kaliną
wonną, nie wyszły wszystkie iryski żyłkowane, pewnie coś je zżarło.
Pozdrawiam wiosennie, Kaśka

13. Data: 2003-03-17 21:45:04

Temat: Re: pierwsze oznaki wiosny
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

zosia napisał(a) w wiadomości: ...
>9) s?siad wypala trawę (o zgrozo),

Pomimo, ze paru juz sie spalilo (w moim wojewodztwie jest to niestety
nagminne - malo w wojewodztwie - nawet w samym miescie plona co roku brzegi
Wisloka), dalej to ciagna... :( Niczego sie nie nauczyli.

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: w moim ogrodzie nawet krokusy jeszcze nie wylaza... Przypuszczam, ze
najwczesniej za 2 tygodnie zakwitnie iwa (jesli pogoda sie utrzyma).

14. Data: 2003-03-18 19:15:43

Od: "Too old..." <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:b55fkq$fm2$1@atlantis.news.tpi.pl...
> PS: w moim ogrodzie nawet krokusy jeszcze nie wylaza... Przypuszczam, ze
> najwczesniej za 2 tygodnie zakwitnie iwa (jesli pogoda sie utrzyma).

Przebiśniegi nie mają czego przebijać,ale od soboty urosły o 5
centymetrów.Wschodzą krokusy.

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

15. Data: 2003-03-19 17:59:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." <t...@t...pl> wrote in message

> [...]
> wiadomości news:b55fkq$fm2$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
> Przebiśniegi nie mają czego przebijać,ale od soboty urosły o 5

Kwitną: krokusy, śnieżyce, przebiśnieg, ranniki, wawrzynek wilcze łyko,
stokrotki, zaczyna cebulica Tubergena. Wschodzi cieszynianka, cebulice
hiszpańskie (teraz już przechrzcone, ale nie pamiętam jak), narcyzy,
tulipany, miodunki...wiosna, panie sierżancie!

Pozdrawiam, Basia.

16. Data: 2003-03-19 18:16:48

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b5ablq$phi$2@atlantis.news.tpi.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> hiszpańskie (teraz już przechrzcone, ale nie pamiętam jak), narcyzy,
> tulipany, miodunki...wiosna, panie sierżancie!

Hejka. Panie sierżancie wracają srogie mrozy, na trzy dni :-(
Pozdrawiam drżąco Ja...cki

17. Data: 2003-03-19 18:28:41

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b5ac76$1f1$...@a...news.tpi.pl...
> W wiadomości news:b5ablq$phi$2@atlantis.news.tpi.pl Basia Kulesz

Endymion??

, narcyzy,

> Hejka. Panie sierżancie wracają srogie mrozy, na trzy dni :-(
> Pozdrawiam drżąco Ja...cki

No właśnie u nas ma być -11 stopni. Cały dzień intensywnie myślę co trzeba
będzie sdolidnie okryć, a co sobie poradzi.
Kaśka

18. Data: 2003-03-19 21:07:50

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:b5ac76$1f1$...@a...news.tpi.pl...

Wschodzi cieszynianka, cebulice

> Endymion??

Być może, ale wydaje mi się, że jeszcze inaczej. Czosnek byłby wskazany:-(

miodunki...wiosna, panie sierżancie!

> No właśnie u nas ma być -11 stopni. Cały dzień intensywnie myślę co trzeba
> będzie sdolidnie okryć, a co sobie poradzi.

Właściwie to ja jeszcze niczego nie odkrywałam. Ale np. hebe pinguifolia
jest i tak całkowicie zbrązowiałe. Podobnie wygląda tzw. półzimozielona tzw.
azalia japońska. Chyba niewiele kwiatów będzie.

A czy ktoś się może orientuje, kiedy powinny kiełkować anemony blanda?

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2003-03-19 22:10:11

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiosna, panie sierżancie!

Ano, u mnie wychodzą wszystkie cebulowe z wyjątkiem hiacyntów.
Widać już nieśmiałe podchody wszystkich bylin.

Ja zdjęłam już trochę osłon, mam nadzieję, żę nie trzeba będzie na nowo okrywać:-(

> Właściwie to ja jeszcze niczego nie odkrywałam. Ale np. hebe pinguifolia
> jest i tak całkowicie zbrązowiałe. Podobnie wygląda tzw. półzimozielona tzw.
> azalia japońska. Chyba niewiele kwiatów będzie.

U mnie to samo, azalie niezbyt się prezentują.
Podobnież kalmia, cała w plamach:-(
Ogniki - rozpacz.
natomiast hortensje zimujące pod agrowłókniną mają piękne pąki.
Ale generalnie wygląda, że strat niewiele.
Najbardziej cieszy mnie, że biorą się do życia brzozy, graby i buki które sadziłam
późną
jesienią:-)

Pozdrawiam
Marta

20. Data: 2003-03-20 01:29:44

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk napisał(a) w wiadomości: ...
>cebulice
>
>Endymion??

Co ja sie kiedys naszukalem nazwy rosliny, ktora fotografowalem. W koncu
znalazlem, ze to endymion (ang. blue bell (mozliwe ze pisane lacznie)).
Wiekszosc stron uzyskanych na haslo "endymion" traktowala o bohaterach
antycznych, o roslinie zas nic. Jesli dawniej roslina ta zwana byla cebulica
hiszpanska, to ulatwi mi troche wyszukiwanie pelnej nazwy (bo tej wciaz
szukam - nie wiem nawet ile gatunkow endymionu rosnie w Europie).

Wg. najnowszych danych z mego ogrodu - pojawily sie liscie krokusow,
przebisniegi wyszly, lecz kwiaty sa zamkniete. Z roznych postow wynika, ze
wiekszosc grupowiczow mieszka w "cieplym" klimacie - czyzby internet byl tam
bardziej rozpowszechniony? :) U mnie nawet leszczyny jeszcze nie kwitna.

Pozdrawiam,
Bpjea

Rozaneczniki- zasychanie pakow
RANDAP