słuch i wzrok - wielka prośba!

1. Data: 2004-12-29 09:21:06

Temat: słuch i wzrok - wielka prośba!
Od: " Szymon" <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i bardzo proszę o poradę w następującej sprawie:

Mam 27 lat. Przed dwoma laty na typowym badaniu przed podjęciem pracy
stwierdzono, że nie dosłyszę. Po wizycie u laryngologa i badaniu
audiometrycznym okazało się, że mam niedosłuch lewo i prawo stronny na w
zakresie częstotliwości średnich (tzn. takich na których słyszalna jest np.
mowa ludzka). Kilka miesięcy poźniej stało się coś dziwnego - zacząłem czuć
ból po prawej stronie głowy w okolicach ucha i skroni, piszczenie w prawym
uchu; miałem też uczucie pełnego ucha. Połączone to było z zawrotami głowy,
uczuciem zmęczenia, drętwieniem prawej ręki i nogi oraz drętwieniem prawej
części twarzy i prawej strony głowy.
Wizyta u neurologa i RTG kręgosłupa nic nie wykazały.
Po ok. miesiącu - dwóch wszystkie objawy ustały.

Od tamtego czasu co jakiś czas powtarzają się bóle prawego ucha i prawej
strony głowy, połączone z uczuciem pełnego ucha i piskiem w uchu. Sporadycznie
(kilkakrotnie) czułem także mrowienie prawego palca serdecznego, które mija po
2-3 dniach - czasami szybciej.

Do tego doszło także często nawracające się zaczerwienienie prawego oka
powodujące zmniejszenie ostrości widzenia (po mrugnięciu powieką ostrość
poprawia się na kilka chwil następnie znów się pogarsza).
Bardzo rosżę o pomoc - co może być przyczyną tych dolegliwości ? do jakiego
lekarza się udać ?? jakie badania zrobić ?

Pozdrawiam - Szymon

2. Data: 2004-12-29 10:10:37

Temat: Re: słuch i wzrok - wielka prośba!
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jakiego
> lekarza się udać ?? jakie badania zrobić ?

idz do okulisty
casus

3. Data: 2004-12-31 08:37:37

Temat: Odp: słuch i wzrok - wielka prośba!
Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik casus <c...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cqtvqu$ieo$...@i...gazeta.pl...
> jakiego

Ja polecałbym raczej wizyte u neurologa i tomografie komputerową głowy, lub
rezonans magnetyczny.Niewiadomo co to moze byc.

--
Pozdrawiam i życze zdrowia:)
Looca

4. Data: 2004-12-31 09:21:28

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
lub
> rezonans magnetyczny.Niewiadomo co to moze byc.

diagnostyka polega na tym, ze najpierw wykonuje sie konsultacje
spacjalistow, a dopiero oni sugeruja konkretne badania. Neurolog poprosi
najpierw laryngologa i okuliste o swoje konsultacje, a dopiero po ich
uwagach ( jesli nie znajda u siebie przyczyn takiego stanu zdrowia )
zadecyduje jakie badania wykonac dalej. Czesto sie zdarza, ze badania
specjalistow wykryja przyczyne choroby i kolejne badania sa zbedne. NIe
mozna szastac tomografiami i rezonansami, bez konkretnych wskazan - pomijam,
ze kierowanie na takie badania musi miec bardzo konkretne wskazania, gdyz
wykonuje sie je na rozne sposoby i radiolodzy rowniez musza miec w tym
kierunku informacje.
Na marginesie ( bez czepiania sie :-))) ) - te objawy oczne moga swiadczyc
zarowno o czyms powaznym, jak i banalnym, co mozna szybko wyleczyc.
Zakladajac, ze np jest to przewlekle zapalenie spojowki lub rogowki - to po
co tomografia???? I wtedy nie nalezy objawow oczych wiazac z innymi, bo moga
byc izolowane, a jedynie pacjent wiaze je z dolegliwosciami innego
ukladu...wiec...??? :-))) I tu tez ( niestety ) powstaje pytanie -
tomografia kosztuje pare setek, rezonans jeszcze wiecej - kto bedzie winny
obciazenia finansowego ( obojetne kogo - NFZ -a wiec naszych podatkow,
samego pacjenta - a wiec jego kieszeni), kiedy zostanie zaplacone, a okaze
sie, ze byly to objawy, ktore bez problemu mozna bylo zdiagnozowac latwiej,
taniej i niepotrzebnie obciazajac pacjenta ( zarowno czasowo, psychicznie
jak i np rowniez finansowo) ??? Powtarzam, nie neguje faktu zrobienia badan
radiologicznych, ale wszystko nalezy robic po kolei i zgodnie ze sztuka
diagnostyczna. Przeciez nikt nie idzie od razu na tomografie, jak go raz
zaboli glowa, nieprawdaz??

pozdr.

casus

5. Data: 2004-12-31 09:37:20

Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik casus <c...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cr35ms$3f5$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> radiologicznych, ale wszystko nalezy robic po kolei i zgodnie ze sztuka
> diagnostyczna. Przeciez nikt nie idzie od razu na tomografie, jak go raz

Zgodze sie z kolegą, ja wypowiadałem sie typowo z laickiego punktu widzenia
nie popartym medycznymi naukami w praktyce - tak jak sądze kolega:)), a moje
rady dotyczyły tylko dobra w sprawie, poza tym badania o ktorych pisałem
wiele by wyjasniły bądz wykluczyły, nieprawdaż:))

--
Pozdrawiam i życze zdrowia:)
Looca

6. Data: 2004-12-31 10:37:58

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rady dotyczyły tylko dobra w sprawie, poza tym badania o ktorych pisałem
> wiele by wyjasniły bądz wykluczyły, nieprawdaż:))

ja przeciez nie przecze, ze nie wyjasnilyby, sugeruje tylko, ze nie mozemy
ucinac nogi na chirurgii tylko dlatego, ze ona zaczela bolec. Najpierw
nalezy przeprowadzic badania - a te rzadza sie pewna kolejnoscia. Stad moj
post, ze najpierw konsultacje, potem wg zalecen specjalisty badania
nieinwazyjne, potem inwazyjne i wysokospecjalistyczne ( obrazowe ).
Niekoniecznie dobrem w sprawie jest od razu rozpoczynanie badan od
konca:-)))), aczkolwiek nigdy nic nie wiadomo. Zgodzilbym sie z Twoja
sugestia, gdyby autor pierwotnego postu napisal, co juz zbadano i jakie
badania ma za soba i ze nie mysli sie o dalszych badaniach, a zapewne te
sugerowane przez Ciebie moglyby rozjasnic problem. Moze sie zdziwisz, ale po
wlasnie takich wskazowkach (od sasiadow, kolegow, z sieci ) przychodzi
pacjent z banalna sprawa - zapaleniem spojowek ( ale wczesniej nie badany
przez specjaliste) i zada od reki np RTG oczodolu, bo pewnie to pomoze w
diagnostyce. I co bys wtedy mu odpowiedzial??? :-)))))

pozdr.

casus

7. Data: 2004-12-31 10:52:26

Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik casus <c...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cr3a69$j54$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> przez specjaliste) i zada od reki np RTG oczodolu, bo pewnie to pomoze w
> diagnostyce. I co bys wtedy mu odpowiedzial??? :-)))))

Fakt nie znam sie na systematyce diagnostyki wiec nie bede sie dalej
mądrzył, widze ze kolega ma zdecydowanie wieksza wiedze w tym temacie, wiec
i tym wieksze pole do popisu i na tym urwę swoje dalsze porady bo sa one i
tak bezcelowe.
Nie jest to w zadnym wypadku ironia ani foch:-)))), a zwykłe przyznanie sie
do tego ze ktos wie wiecej ode mnie.
3maj sie

--
Pozdrawiam i życze zdrowia:)
Looca

8. Data: 2004-12-31 11:35:54

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak bezcelowe.
> Nie jest to w zadnym wypadku ironia ani foch:-)))), a zwykłe przyznanie

z mojej strony tez nie bylo to zadnym strofowaniem, tylko wytlumaczeniem
pewnych zdarzen:-))))
rowniez pozdrawiam

casus

9. Data: 2005-01-01 17:20:13

Od: Kafar Atomic Power <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Szymon napisał:

> Mam 27 lat. Przed dwoma laty na typowym badaniu przed podjęciem pracy
> stwierdzono, że nie dosłyszę.

A jakie Ty masz w ogole cisnienie? Jak sie odzywiasz?

--
\\ // Pozdrawiam

anemia i co dalej?
podwyzszone enzymy watrobowe (4 lata po LGM/CHTH/PBSCT)
ból krtani i czerwona plama na podniebieniu
Dziwny (?...) problem z zębem.
choroba zęba czy ucha ??