wstepne prawozdanie z Polski

1. Data: 2001-11-23 19:34:21

Temat: wstepne prawozdanie z Polski
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Uff,

jeszcze nie doczytałem wszystkiego, bo przed 1.5h wróciłem z Polski i
zostało się coś koło 2000 e-malii i parę tysięcy postów w grupach
dyskusyjnych.
Ale na razie na skróty:

przeprowadziłem inspekcję sklepów spożywczych wszelakich, ze szczególnym
uwzględnieniem supermarketów.

1. Cuminu nie znalazłem. W opolskim zielarskim znali czarnuszkę i koper
włoski, ale nie kmin rzymski czy cumin. Ale kozieradkę mieli ;-))
2. Amoniaczku ani potażu też nie znalazłem, we Wrocławiu poradzono mi
poszukać kogoś na wschód od Krakowa, tam mają (ciekawe, bo do Zgorzelca
raczej bliżej ;-))
3. Kandyzowane skórki wszystkiego, na wagę i w opakowaniach, od pomarańczy
przez cytronetę, papaję, dynię ananas i Bóg wie co jeszcze. Aż
zazdrościłem. Jak kogoś interesuje, w opolskim realu po 2.29zł za 200g w
pudełku.
4. Płakanie krokodylowymi łzami jakie te sery w Polsce drogie okazało się
nieznajomością tematu. Oznajmiam, że za 100zł można kupić ponad 5 kg
różnych (dobrych) serów i jeszcze pieniądze na bilet MPK zostaną. To nie
tylko w hipermarketach, ale też u baby na wsi (tylko tam były 3 gatunki
sera, ale w cenie 15 do 20zł za kilogram). Najdroższy jaki widziałem, to
francuski Rocqefort (z dokł. do pisowni) po chyba 89zł/kg.

Przyprawy do pierników były prawie wszędzie. Poskarżyłem się dzisiaj
promotorce Kamisa, że cuminu nie mieli, ale i tak nie wiedziała o co
chodzi. Za 8 przypraw mogłem dostać kolendy, więc poprosiłem o kumin ;-))

W restauracji byłem tylko raz, wcinając eskalopki wieprzowe z łazankami z
kapustą i do tego panierowane brokuły. Bardzo dobre. Cena 29zł, nie wiem,
czy to na Wrocław dużo czy tanio.
Na pierogach ruskich w Opolu koło dworca byłem oczywiście 2 razy, ale to
się rozumie samo przez się (kto je osobiście zna).

To tak na szybko. Wskakuję do wanny obstukiwać cement.

Waldek

1. Data: 2001-11-24 18:16:14

Temat: Re: wstepne prawozdanie z Polski
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Za 8 przypraw mogłem dostać kolendy, więc poprosiłem o kumin ;-))
Kolędy czy kolendry? :-)
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-11-24 18:59:43

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> [...]
> Kolędy czy kolendry? :-)

kolędy, ale na plakacie było napisane kolendy ;-)
Aha, widelec i łyżka dźewniana też była do wyboru. Ale kuminu nie mieli.

Waldek

1. Data: 2001-11-24 20:05:36

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kolędy, ale na plakacie było napisane kolendy ;-)
> Aha, widelec i łyżka dźewniana też była do wyboru. Ale kuminu nie mieli.
Łyskę dźewnianą jeszcze bym wybaczył ale kolendy?
Mimo iż to nie pręgierz, napiętnuj.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-11-24 20:18:28

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Łyskę dźewnianą jeszcze bym wybaczył ale kolendy?
> Mimo iż to nie pręgierz, napiętnuj.

ach nie będę. W Opolu przez całe lata wisiało ogłoszenie:
Rolniku, najlepiej sprzedarz swoje króliki w skupie rolnym. Jak wyjeżdżałem
w 1982 to jeszcze wisiało, a uwagę zwróciliśmy na to na początku lat 70tych.

Z ciekawostek (niekulinarnych) zainteresowało mnie to, że w Polsce autobusy
komunikacji miejskiej nie mają prędkościomierzy (wg. PAP i gazet). We
wszystkich mi dostępnych gazetach (oraz w programie telewizyjnym)
ogłaszano, że gminy nie maja pieniędzy, aby autobusy komunikacji miejskiej
wyposażyć w TACHOMETRY, aby były zdolne do jazdy poza miastem. Skórka się
karamelizuje na myśl, jak to ci biedni kierowcy jeżdżą ;-)

Waldek

1. Data: 2001-11-24 20:36:11

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak wyjeżdżałem w 1982 to jeszcze wisiało,
> a uwagę zwróciliśmy na to na początku lat 70tych.
Nic dodać, nic ująć.
Dlaczego do "!@#$%^&*()_+" CI co coś mogą to dają dyla?
Aaaa tam, ciekaw jestem kto będzie ten ostatni co zgasi światło?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-11-24 22:25:15

Od: Krzysztof Krysinski <k...@r...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chodzi chyba o TACHOMETRY tylko o TACHOGRAFY
urzadzenia rejestrujace czas pracy kierowcy. Co by za dlugo nie jezdzil po
powoduje (zmeczony) zagrozenie

Krzysztof

1. Data: 2001-11-24 23:44:54

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie chodzi chyba o TACHOMETRY tylko o TACHOGRAFY
> urzadzenia rejestrujace czas pracy kierowcy. Co by za dlugo nie jezdzil
po
> powoduje (zmeczony) zagrozenie
Jesteś pewien? A z czym to się je?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-11-25 11:38:17

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Krysinski wrote:

> Nie chodzi chyba o TACHOMETRY tylko o TACHOGRAFY
> urzadzenia rejestrujace czas pracy kierowcy. Co by za dlugo nie jezdzil po
> powoduje (zmeczony) zagrozenie

ja to akurat wiem, ale agencja PAP i podporządkowane pewnie nie. Tachograf
to urządzenie do rejestracji prędkości pojazdu w funkcji czasu. W EU muszą
być w to wyposażone wszystkie pojazdy ponad 7.5 tony, o ile mnie sclerosis
nie myli.

W każdym razie, osoby o tym piszące są wielce korpulentne (znaczy
kompetentne).

Waldek
ach, idę coś zjeść do rodziców ;-))

1. Data: 2001-11-26 10:29:16

Temat: Odp: wstepne prawozdanie z Polski
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldemar z domu" >

> [...]
> wyposażyć w TACHOMETRY, aby były zdolne do jazdy poza miastem. Skórka się
> karamelizuje na myśl, jak to ci biedni kierowcy jeżdżą ;-)

No proszę, taki krótki pobyt a zlustrowane: sklepy, bary, dworce, MPK. IRCHA
by się powstydziła, takiego sprawozdania. ;)
Waldek, napisz kiedy planujesz nastepną wizytację i gdzie? Pomalujemy dachy
na czerwono i trawę na zielono.:)

Ela

refleksja nad tym co lubie w "lokalach"
bananowe cudo