Odporniejsze szkła okularów

1. Data: 2013-09-13 19:04:44

Temat: Odporniejsze szkła okularów
Od: pw <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Mam w okularach korekcyjnych szkła z warstwą przeciwodblaskową. Kupione
w Vision Express (chyba Hoya), miały być wytrzymałe, ale pierwszą rysę
miałem po paru dniach, a po dwóch latach są kompletnie porysowane i
trzeba wymienić. Co ciekawe, okulary wycieram chustkami do okularów, a
dużo starszy od nich zegarek na ręce, smyrany rękawem i wycierany czym
popadnie, nie ma na szkiełku żadnej ryski. Czy można gdzieś kupić szkła
do okularów, które się niszczą ze dwa razy wolniej niż te z Vision Express?

Pozdrawiam
pw

2. Data: 2013-09-14 08:07:37

Temat: Re: Odporniejsze szkła okularów
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-13 21:04, pw pisze:
> Cześć
>
> Mam w okularach korekcyjnych szkła z warstwą przeciwodblaskową. Kupione
> w Vision Express (chyba Hoya), miały być wytrzymałe,
Jak masz szkła organiczne, to tak będzie.
Kup mineralne i po sprawie. O ile nie nosisz "musztardówek" plus 12, to
różnica w ciężarze nie będzie aż tak istotna. Możesz też wybrać szkła
(mineralne) o wyższym współczynniku załamania - będą cieńsze i lżejsze.
Co rysowania, to poczytaj to:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Skala_twardo%C5%9Bci_Mo
hsa
Plastik, to plastik, nie wiadomo ile by nie dodać marketingu i tak
będzie miał twardość w granicach 3-4
Jacek

3. Data: 2013-09-15 13:39:24

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A najtaniej to będzie jak zostaniesz pszy tym co masz,
a zamiast kupować husteczki do wycierania szkieł
umyj je w zwykłej wodzie z mydłem.

--
Nie jestem medykiem. (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

4. Data: 2013-09-15 18:02:49

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-15 15:39, Stokrotka pisze:
> A najtaniej to będzie jak zostaniesz pszy tym co masz,
> a zamiast kupować husteczki do wycierania szkieł
> umyj je w zwykłej wodzie z mydłem.
Jak już to w wodzie z Ludwikiem albo czymś podobnym. Po mydle zostają mazy.
Jacek
PS
aż się boję otworzyć lodówkę, a nuż wyskoczy Stokrotka

ubezpieczenie NFZ
Wódka i askorbina
Renta socjalna a rejestracja w UP
Re: Gdzie jest Ikselka?