Odwarstwienie siatkówki - WAŻNE PYTANIE

1. Data: 2006-09-20 09:21:02

Temat: Odwarstwienie siatkówki - WAŻNE PYTANIE
Od: "Hakwmoon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam takie pytanie dotyczące mnie osobiście. Najlepiej jakby odpowiedziała osoba
orientująca się w najnowszych badaniach związanych z siatkówką. Otóż przeszedłem
kiedyś odwarstwienie siatkówi w obu oczach. W jednym z oczu przez dłuższy czas
nie udało się lekarzom postawić właściwej diagnozy, a co za tym idzie niemal
całkowicie utraciłem zdolność widzenia. Siatkówka mimo to została przyklejona
(1998r.) W drugim oku przyklejenie nastąpiło szybciej. Czuję jednak, że stan
tego drugiego oka uległ znacznemu pogorszeniu. Mam więc dwa pytania, czy widać
już na horyzoncie (mam na myśli najbliższe 10 lat) przełom w kwestii leczenia
tego typu schorzeń. Po drugie chciałem sie zapytać, czy metoda regeneracji
siatkówki przy pomocy komórek macierzystych, nad która pracują, zdaje się
naukowcy kanadyjscy, może być w moim przypadku iskierką nadziei??? I czy oznacza
to tylko małe naprawy, czy ewentualnie dawałoby to szansę na znaczną poprawę
zdolności widzenia poprzez realną regenerację siatkówki??? Bardzo mi zależy na
szybkiej odpowiedzi, póki mógę ją jeszcze sam przeczytać, więc proszę o odpowiedź

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Hawkmoon