Ogórki w musztardzie - robicie takie?

1. Data: 2003-08-24 10:26:22

Temat: Ogórki w musztardzie - robicie takie?
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sezon jeszcze ogórkowy, a ja nie spotkałam się tu z takim
przepisem. Może przeoczyłam, czy też nikt nie robi takich ogórków
na zimę? U nas są bardzo lubiane :-).

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2003-08-24 12:35:28

Temat: Re: Ogórki w musztardzie - robicie takie?
Od: "Tomek \(Silver\)" <tszymon[nospam]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:bia3hh$5o1$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Sezon jeszcze ogórkowy, a ja nie spotkałam się tu z takim
> przepisem. Może przeoczyłam, czy też nikt nie robi takich ogórków
> na zimę? U nas są bardzo lubiane :-).
>
> Pozdrawiam, Stokrotka

Przepis był, robiłem i jestem zachwycony.

Pozdrawiam - Tomek

1. Data: 2003-08-24 12:41:40

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria Maciąg <m...@c...prv.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bia3hh$5o1$...@n...news.tpi.pl...
> Sezon jeszcze ogórkowy, a ja nie spotkałam się tu z takim
> przepisem. Może przeoczyłam, czy też nikt nie robi takich ogórków
> na zimę? U nas są bardzo lubiane :-).

...zrobilismy pierwszt raz tego lata.....wczoraj
probowalismy....rewelacyjne.....chrupaly, mialy slodycz i pikantnosc....w
srode zostaje zakupiony kontener ogorkow i pakujemy juz na zime......

dobre!

Agata

1. Data: 2003-08-24 12:47:11

Temat: Odp: Ogórki w musztardzie - robicie takie?
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomek (Silver) <tszymon[nospam]@wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:biabb3$n7j$...@i...gazeta.pl...

> Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
> wiadomości news:bia3hh$5o1$1@nemesis.news.tpi.pl...

Ja też nie widzę ale poproszę
pozdr.Alex

1. Data: 2003-08-24 12:57:18

Od: "Tomek \(Silver\)" <tszymon[nospam]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Ja też nie widzę ale poproszę
> pozdr.Alex
Cytuję posta 29.05.2002 i smacznego

"******************
Ogórki w zalewie musztardowej

1 i 1/2 szklanki cukru
1 litr wody
1 szklanka octu
5 łyżek (płaskich) soli
5 łyżek musztardy stołowej ( może być też inna)
10 ziarenek ziela angielskiego
kilka listków laurowych

To waszystko zagotować.
Ogórków ok 3 kg. Nigdy nie ważyłam
Ogórki wielkości 8--10 cm obrać , przekroić wzdłuż na 4 części ,
ułożyć
pionowo w słoikach takich od dżemu, albo trochę większych , zalać
lekko
ciepłą zalewą i zakręcić .
Zawekować słoiczki gotując 5 minut.
Najlepsze są ogórki typowo gruntowe to tak gdzieś około 2-giej połowy
czerwca.
Do spożycia dobre po 4 - 5 dniach
Bożenko wrzuć na grupę może ktoś skrzysta z przepisu.
Pozdrawiam Władysława- Kwidzyn"

1. Data: 2003-08-24 13:03:41

Temat: Re: Ogórki w musztardzie - robicie takie? (P)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja też nie widzę ale poproszę
> pozdr.Alex

...wklejam przepis wedlug ktorego jadlam wczoraj....

przepis pochodzi z forum dyskusyjnego gazety....autora nie zapisalam za co z
gory przepraszam......moje poprawki dotyczyly ogorkow...zamiast podac cale
bez obieranie, powkladalam cwiartki ogorkow obrane....tak sugerowal jeden z
innych przepisow...i swietne.

"1 szklanka octu
6 szklanek wody
2 szklanki cukru
2 łyzki soli
5 łyżek musztardy sarebskiej
to zagotować przyprawy do słoika ziele angielskie, ząbek czosnku, liść
laurowy, ogórki zalewamy ciepłą zalewą (całe) i bardzo krótko pasteryzujemy.
Nie gotować!!!!!!!!!!! Bardzo ważne bo wtedy są twarde aż chrupie w zębach.
Polecam pycha" autor nieznany

agataw

1. Data: 2003-08-24 13:14:02

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ja też nie widzę ale poproszę
> pozdr.Alex

Ja robię tak.

Ogórki w musztardzie:

5 kg ogórków średniej wielkości obieramy i kroimy na 4 części.

Zalewa:
4 szklanki wody
1 szklanka octu 10%
2 płaskie łyżki soli
1 szklanka cukru
4 łyżki ostrej musztardy (najlepsza francuska, bo czysta)
20 ziaren czarnego pieprzu
ziele angielskie
liść laurowy

Składniki zalewy zagotować. Do słoików włożyć na dno koper (ja daję
dojrzały, suchy) i ułożyć dość ciasno ogórki, ale nie uciskać.
Zalać gorącą zalewą, zakręcić i wstawić do pasteryzacji na 5 minut.

Ogórki robi się szybko i są naprawdę smaczne. Jeśli wolimy
łagodniejsze w smaku, to można zwiększyć ilość cukru do 1,5
szklanki.
Smacznego!

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2003-08-25 12:15:50

Od: "Stanislaw" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Padl temat ogorkow w zalewie musztardowo....itp wiec nie mogac sie oprzec
zrobilem takowe
I jak to bywa troche zmodyfikowane po swojemu.
Na poczatek zrobilem tylko dwa sloiki 1 litrowe na ktore zuzylem ok. 1 kg
ogorkow.Ogorki przygotowalem zgodnie z tym co pisano czyli obralem ze skorki
i pocwiattowalem na 4 czesci wzdluz i do sloikow. Do sloikow wrzucile po 5
obranych zabkow czosnku.Zalewa to : 4 szklanki wody,1 szklanka octu,dwie
plaskie lyzki soli,1 szklanka cukru,4 lyzki musztardy , i tu moj dodatek 1
lyzka chrzanu, ziarna czarnego piepszu i ziele angielskie.
Zagotowalem i zalale przygotowane sloiki z ogorkami i tak prawie
wystarczylo.Teraz pasteryzuje i jak ....za kilka dni spronuje to powiem jak
smakowaly.

Stanislaw z Gdanska

Bylo - dynia co z nej zrobic
Fajnie tu macie....