Ogrzewanie elektryczne koszty?

1. Data: 2014-01-04 13:57:22

Temat: Ogrzewanie elektryczne koszty?
Od: fifak <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak wypadają koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania
42m2 w nowoczesnym budownictwie w porównaniu do ogrzewania gazowego i MPEC?

2. Data: 2014-01-04 22:06:46

Temat: Re: Ogrzewanie elektryczne koszty?
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 4 stycznia 2014 13:57:22 UTC+1 użytkownik fifak napisał:
> Jak wypadają koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania
>
> 42m2 w nowoczesnym budownictwie w porównaniu do ogrzewania gazowego i MPEC?

Na stronie łódzkiego zakładu energetycznego było to kiedyś opisane i policzone.
Wychodziło że w nowoczesnym, znaczy się dobrze ocieplonym, domu czy mieszkaniu. Przy
zastosowaniu nowoczesnych pieców akumulacyjnych i dwóch taryf nie wychodziło
strasznie drogo. Oczywiście gazem w takim domu czy mieszkaniu wyjdzie taniej ale
zachwalali że prąd bezpieczniejszy i mniej upierdliwy w użyciu niż gaz. Mieszkam w
mieszkaniu 80m2. Grzeję pompa ciepła 1kW. Do tej pory częściej nie pracuje niż
pracuje. Szczytowo mogę z niej wydusić przy sprzyjających warunkach do 3,5kW ciepła.

3. Data: 2014-01-04 22:20:00

Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba> szukaj wiadomości tego autora

"fifak" napisał:
> Jak wypadają koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania 42m2
> w nowoczesnym budownictwie w porównaniu do ogrzewania gazowego i MPEC?

Ostatnio odwiedziłem dziadków żony. Mieszkają w stareńkiej kamienicy, metraż
mieszkania ~55-60 m2.
Ogrzewają elektrycznie. Jak na baaardzo leciwych ludzi przystało, mają w
mieszkaniu często "ukrop" nie do zniesienia.
Miesięczny koszt energii elektrycznej wg Dziadka to około 160-170 zł.
Ogrzewają elektrycznie również cwu. W kuchni mają butle gazowe do kuchenki.
Mają dwie taryfy; większość energochłonnych prac/czynności starają się
wykonywać oczywiście w tej tańszej taryfie.
Jeśli Dziadek nie fantazjuje (a nie widzę powodu, dla którego miałby), to
chciałbym mieć takie ogrzewanie :-)

4. Data: 2014-01-05 08:27:00

Od: " 666" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jakieś bardzo małe zużycie, przy mieszkaniu tej wielkości powinno być średnio
około 3,5 kW - oczywiście zalezy głównie od
usytuowania lokalu i wentylacji.

-----

5. Data: 2014-01-05 12:53:31

Od: fifak <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-04 22:20, Robert pisze:
> [...]

zapytam inaczej: czy 12kWh na dobę wystarczy do ogrzania mieszkania 42m2 ?

czyli to tak jakbym grzał 2000W piecykiem przez 6 godzin czy to
wystarczy do ogrzania mieszkania?

jest jakiś przelicznik ile przy standardowym wykonaniu budynku należy
użyć mocy w Watach na metr kwadratowy ?

6. Data: 2014-01-05 13:38:10

Od: Zakonspirowany <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05-01-2014 12:53, fifak pisze:
> jest jakiś przelicznik ile przy standardowym wykonaniu budynku należy
> użyć mocy w Watach na metr kwadratowy ?

Bardziej na metr sześcienny...

Gdy siostra zmieniała mieszkanie, to się zachwycała nowym, bo poddasze,
wysokie stropy, z widocznymi krokwiami itd., a jak przyszła zima, to
choć powierzchnia przeciętna, ogrzać (w rozsądnej cenie) się go nie dało
i marzła.

--
?(??_?)? ? ???

7. Data: 2014-01-05 17:21:52

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 5 stycznia 2014 08:27:00 UTC+1 użytkownik 666 napisał:
> To jakie� bardzo ma�e zu�ycie, przy mieszkaniu tej wielko�ci powinno by�
�rednio oko�o 3,5 kW - oczywi�cie zalezy g��wnie od

> usytuowania lokalu i wentylacji.
>

> -----

ciep�a.

Ostania kondygnacja. Nade mną 25 centymetrów styropianu. Grzanie od spodu przez
sąsiada. Pompa ciepła odzyskuje ciepło z wentylacji. Przydała by mi się jeszcze jedna
pompa ciepła. Taka o mocy 200-300W. Teraz jak duża nie pracuje to cieple powietrze z
wentylacji grzeje atmosferę.

8. Data: 2014-01-07 09:06:42

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 4 stycznia 2014 13:57:22 UTC+1 użytkownik fifak napisał:
> Jak wypadają koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania
>
> 42m2 w nowoczesnym budownictwie w porównaniu do ogrzewania gazowego i MPEC?

Wrzuć to pytanie na pl.misc.budowanie, tam więcej ludzi obeznanych w temacie jest.

9. Data: 2014-01-07 09:40:16

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszkaniu często "ukrop" nie do zniesienia.
> Miesięczny koszt energii elektrycznej wg Dziadka to około 160-170 zł.
Coś mi się wydaje, że w tej stareńkiej kamienicy działa "nocna taryfa" -
taka wiecie rozumiecie całkiem nocna ;-)
U mojej babci, która ma c.o. na gaz i jedynie dogrzewa sobie w sypialni
800 watowym grzejnikiem panelowym z termostatem i wcale nie ma ciepło
rachunki rzadko kiedy są poniżej 200 zł.
Jacek

10. Data: 2014-01-07 22:15:55

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykonywać oczywiście w tej tańszej taryfie.
> Jeśli Dziadek nie fantazjuje (a nie widzę powodu, dla którego miałby),

Ja tam w to nie wierzę. Mam mieszkanie 80m2 grzane centralnym z kotłem
elektrycznym i na dzień dzisiejszy za prąd wychodzi średnio miesięcznie
500 zł w zimie (od listopada do marca). W tym jest prąd użytkowy i
grzanie cwu. W miesiącach letnich za prąd wychodzi ok. 250 zł. Ale
mieszka w nim 6 studentów, każdy ma pewnie kompa i raczej nie oszczędzają.

Mieszkanie w poniemieckiej kamienicy z grubej cegły z nieszczelnymi
oknami :)

Pozdrawiam,
MW

Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
żarówki indukcyjne
Kaseta na drzwi suwane a powieszenie TV
Szafa - drzwi suwane, czy zwykłe (rozwierane)?
Lampa UV w lodówce?