Ogrzewanie wody przez piec przeplywowy - ekonomia

1. Data: 2007-07-10 18:36:32

Temat: Ogrzewanie wody przez piec przeplywowy - ekonomia
Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Pierwszy raz mam piec do ogrzewania wody (do tej pory mialem CW z
sieci miejskiej). Jak jest bardziej ekonomicznie podgrzewac wode?

1. Woda ciepla podgrzewana na full, i w kranie mieszac ja z woda
zimna, czy
2. poprostu na piecu ustawic taka temperature akurat do kapieli,
garow?

Ogolnie sytuacja 1 - wiecej energii idzie na podgrzanie wody do
wyzszej temperatury, ale wody zuzywa sie mniej, i w sytuacji 2 - mniej
energii do podgrzania wody do nizszej temperatury, ale znowu podgrzac
trzeba wieksza ilosc wody.

Pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2007-07-11 15:35:43

Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W obwydwu przypadkach mozna zalozyc ze energia potrzebna do zagrzania
wody bedzie w przyblizeniu taka sama. Pozostaje wiec tylko kwestia
strat. A przy wyszej temperaturze straty (cieplo oddane do otoczenia)
beda wyzsze. Takze wyglada ze najlepiej ustawic taka temperature aby
odkrecac tylko kurek z ciepla woda;).

Usjwo

3. Data: 2007-07-12 05:42:10

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Rafal M napisał(a):

> 1. Woda ciepla podgrzewana na full, i w kranie mieszac ja z woda
> zimna, czy
> 2. poprostu na piecu ustawic taka temperature akurat do kapieli,
> garow?

Sprawdź najpierw, czy w tym 2gim przypadku automatyka da radę utrzymać
temperaturę.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

4. Data: 2007-07-12 07:54:56

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <u...@g...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...
> [...]
> strat. A przy wyszej temperaturze straty (cieplo oddane do otoczenia)
> beda wyzsze. Takze wyglada ze najlepiej ustawic taka temperature aby

czesto urzadzenia grzewcze osiagaja najwyzsza sprawnosc przy wyzszych
temperaturach

5. Data: 2007-07-12 08:20:17

Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> czesto urzadzenia grzewcze osiagaja najwyzsza sprawnosc przy wyzszych
> temperaturach

Tylko czy ta sprawnosc jest liczona dla calego ukladu nagrzewanie i
chlodzenie wody w zasobniku, czy jest to sprawnosc samego nagrzewania?

Usjwo

6. Data: 2007-07-12 11:09:10

Od: "Janusz K." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
s.com...
> [...]
> sieci miejskiej). Jak jest bardziej ekonomicznie podgrzewac wode?
>
> 1. Woda ciepla podgrzewana na full, i w kranie mieszac ja z woda

U mnie przy tym nastawie piec co chwilę się włączał, nagrzał na full i ze
względu na mały pobór ciepłej wody (mieszanie wrzątku z zimną) - wyłaczał
się

> 2. poprostu na piecu ustawic taka temperature akurat do kapieli,
> garow?

Obecnie mam tak ustawione i jest OK. Co do ekonomiczności - hmm, 1 osoba,
codziennie przysznic (gary w zmywarce...) - miesięcznie "idzie" 10-12m3 gazu
więc nie wiem, czy jest jakieś pole do oszczędzania.

Pozdr.
Janusz

7. Data: 2007-07-13 13:14:47

Od: "deGenerau" <latarnikk[glum]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyzszej temperatury, ale wody zuzywa sie mniej, i w sytuacji 2 - mniej
> energii do podgrzania wody do nizszej temperatury, ale znowu podgrzac

Zapewne energia bedzie ta sama dla sytuacji idealnej. Przypuszczam jednak,
ze przy mieszaniu wody zimnej z ciepla, nieco wody (a wiec i energii)
zmarnujesz na dopasowanie temperatury wyplywajacej wody ( krecenie kurkami
az bedzie dobra):).

8. Data: 2007-07-13 17:49:21

Od: sendilkelm <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik deGenerau napisał:
> [...]
> ze przy mieszaniu wody zimnej z ciepla, nieco wody (a wiec i energii)
> zmarnujesz na dopasowanie temperatury wyplywajacej wody ( krecenie kurkami

Chyba, że używa się głowicy termostatycznej :-)

--
Konrad
Moja stroniczka:

Płacenie rachunków przez internet
Kuchenka mikrofalowa - oslona magnetronu
szukam ekipy do robot fundamentowych okolice Krakowa
w Poznaniu znaleziono papugę!
Grupa dyskusyjna budowanie