Opryskiwanie jabloni po raz pierwszy.

1. Data: 2011-06-06 08:34:02

Temat: Opryskiwanie jabloni po raz pierwszy.
Od: "Andrzej" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Postanowilem ratowac jedna, stara, zarosnietą (pod koniec
lutego beda ja przycinał) jablon. Jako ze jeszcze nigdy
nie opryskiwalem drzew prosze o porade.

Zakupilem Calypso Bayer 20 ml na owocowke jabłkoweczke.

Jak nalezy przeprowadzic oprysk? W jakim terminie najlepiej?

I przede wszystkim W JAKICH PROPORCJACH. Przypominam,
ze jest to tylko jedno drzewo. Ile wlac srodka Calypso na jaka ilosc
wody ?

Podobnie chce potraktowac sliwke, ktora nie jest zla, ale zapobiegawczo
przeciwko owococe sliwkoweczke (niektore owoce sa porazone).

Prosze o porady weteranow.

2. Data: 2011-06-06 08:43:35

Temat: Re: Opryskiwanie jabloni po raz pierwszy.
Od: d...@d...dp.pl szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 6 Jun 2011, Andrzej wrote:

> [...]
>
> Podobnie chce potraktowac sliwke, ktora nie jest zla, ale zapobiegawczo
> przeciwko owococe sliwkoweczke (niektore owoce sa porazone).

Okrutna prawda brzmi: już po rybach.

D.P.

3. Data: 2011-06-06 08:52:31

Od: "Witek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@d...dp.pl> napisał

> Okrutna prawda brzmi: już po rybach.

Okrutna prawda brzmi: Jak nie potrafisz to nie pchaj sie na afisz.
Nie znasz sie - nie zabieraj glosu bo robisz z siebie osła.

Z owocówką jabłkóweczką - teraz rozpczynamy wlasnie walke
W pierwszym pokoleniu występują zazwyczaj dwa okresy intensywnego lotu
motyli.
Liczba wykonanych opryskiwań zależy od liczebności szkodnika - owocówka
uszkadzająca co roku znaczny procent owoców
wymaga co najmniej dwóch zabiegów zwalczających w okresie występowania
pierwszego pokolenia.

Pierwszy zabieg wykonujemy zwykle w PIERWSZEJ dekadzie czerwca, drugi - w
trzeciej dekadzie czerwca lub na początku lipca.

4. Data: 2011-06-06 13:23:46

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Postanowilem ratowac jedna, stara, zarosnietą (pod koniec
> lutego beda ja przycinał) jablon.

Dlaczego dopiero pod koniec lutego?
W lutym zrobisz cięcie prześwietlające. Jeśli jest to jedno drzewko,
to możesz się bawić w systematyczną pielęgnację, która nie
spowoduje większego stresu u drzewa a pozwoli bez utraty
plonowania doprowadzenie koronę drzewa do optymalnego stanu.
Po lutowym wycięciu tego co konieczne (nie więcej niż 20% korony),
możesz kontynuować cięcie jabłoni od początku kwitnienia
do 2 tygodni po zakończeniu kwitnienia.
Uwaga: ze śliwką jest inaczej

W celu lepszego wybarwienia owoców możesz wycinać gałezie
i pędy lub ich części już pod koniec lipca. W połowie sierpnia
możesz zacząć wycinac tegoroczne "wilki" (warto byś zgłębił
troszkę wiedzy na temat, jak to robić prawidłowo).
Zwłaszcza te, które rosną pinowo do góry, oraz te które
wprawdzie rosą w poziomie, ale są (jeśli są i potrafisz rozpoznać)
porażone mączniakiem. Jeśli potrafisz wycinać wilki na obrączkę,
to możesz robić to już teraz. Zwiększysz dopływ światła do owoców
i poprawisz przewietrzanie korony, co w efekcie poprawi kondycję
drzewa i zmniejszy warunki do iwazji parcha i mączniaka jabłoni.

> Jako ze jeszcze nigdy
> nie opryskiwalem drzew prosze o porade. Zakupilem Calypso Bayer 20 ml na
> owocowke jabłkoweczke.

Dobry wybór. Spektrum działania Calypso 480 SC jest o wiele
większe, również do zwalczania mszyc, które "latoś"
mocno "obrodziły" a zwłaszcza dla śliw niebezpieczne.
Ssąc soki liści infekują chorobami wirusowymi.

> Jak nalezy przeprowadzic oprysk? W jakim terminie najlepiej?

Po pierwsze masz ulotkę dołączoną do specyfiku.
Przeczytaj ją dokładnie.
Po drugie klikać potrafisz więc kliknij tutaj:
http://www.ogrody-krzekowo.pl/index.php?option=com_c
ontent&view=article&id=288&Itemid=66
Wprawdzie jest to tylko skrócony program ochrony
nie uwzględniający wielu nowszych ŚOR (Środków Ochrony Roślin)
nie mniej jednak pozwoli Tobie na zorientowanie się,
do czego możesz zastosować zakupiony ŚOR.
Bardziej szczególowy program ochrony jabłoni
mogę przesłać na priv.

> I przede wszystkim W JAKICH PROPORCJACH.

Nie przesadzaj. Przecież masz to wyoślone w ulotce.
http://www.bayercropscience.pl/strony/1/i/202.php

Przypominam,
> ze jest to tylko jedno drzewo. Ile wlac srodka Calypso na jaka ilosc
> wody ?

Zatem kup sobie za mniej niż 5 zł (w aptece) strzykawkę
o pojemności 3 ml lub jeszcze dokładniejszą plus igłę i przy
pomocy takiego zestawu pobieraj z opakowania potrzebną
ilość praparatu np: 0,02 ml na 1 l wody. Dołączonym
do preparatu dozownikiem tej precyzji nie osiagniesz.
Przyjmijmy, że łącznie potrzeba będzie Tobie nie więcej
niż 3 litry płynu roboczego na te dwa drzewka.
Zatem od 0,6 do 1,2 ml na 3 l wody. (dałbym 0,9 ml)
Na Twoim miejscu zrobiłbym nastepująco.
2 l butelka (pet) po wodzie mineralnej napełniona aż do 1cm
od nakrętki czyli prawie "pod korek". Troszkę odlewasz
do innego pojemniczka, który bedziesz używał w przyszłości
tylko do takiego celu jak poniżej.
Strzykawką poprzez igłę pobierasz 0,9ml ŚOR i wkładasz
igłę do butelki z przygotowaną wodą. Ruchem wirowym dokładnie
opłukujesz igłę. Energicznie wstrzykujesz ŚOR do butelki z wodą,
zasysasz z butelki porcję wody do pełna strzykawki i znów
energicznie wstrzykujesz ją z powrotem do butelki z wodą.
Czynność tą powtarzasz 2-3 razy. Masz igłę i stzrykawkę wstępnie wypłukaną.
Następnie pobierasz strzykawką czystą wodę odlaną do przygotowanego
pojemniczka i wstrzykujesz do butelki z cieczą
roboczą. Po kilku tak wykonanych czynnościach masz
strzykawkę i igłę dokładnie wypłukaną i przygotowaną do
kolejnych opryskiwań. Pobrany ŚOR już w niej nie zaschnie.
Przygotowaną ciecz roboczą mieszasz w butelce, wlewasz
do opryskiwacza uzupełniasz do osiagnięcia 3 litrów i możesz
pryskać. Pod warunkiem, że na oczach google a na ustach
i nosie maska przeciwpyłowa. Żeby nie było, że nie uprzedzałem
choć to też pisze w ulotce.

> Podobnie chce potraktowac sliwke, ktora nie jest zla, ale zapobiegawczo
> przeciwko owococe sliwkoweczke (niektore owoce sa porazone).

Porażone, a porażone, to nie to samo. Czym porażone?
Robal czy choroba? Jakie objawy? Pokaż fotkę?

> Prosze o porady weteranow.

Ufffff. Ile się to weterani muszą naklikać,
by inni mogli zjeść zdrowe i własne owoce.
Jeszcze coś nie jasne?
Pytaj. :-)

Co zamiast tfui?
stevia sadzonki do kupienia, jak ktoś potrzebuje...:-)
ciekawe spostrzeżenie dotyczące pszczół
Re: Patron grupy na 2011
Patron grupy na rok 2011