Najmocniejsze POLSKIE piwo - jakie ??

111. Data: 2007-07-24 15:58:09

Temat: Re: Najmocniejsze POLSKIE piwo - jakie ??
Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BBjk miał niepewny dość wzrok. Prosił o żar, wpatrzony gdzieś
w mrok. Wciągnął dym, i nim skryła go noc, tak powiedział:

> Gdzie to jest?

Od Rynku Szewską, gdy dojdziesz do jej końca spójrz na telebim na
teatrze Bagatela, lekko skręć głowę w lewo. "CK Browar", to tu.

Albo trzymając sie tematyki grupy - w tym samym budynku gdzie najlepsze
kebaby w mieście. :)

CK Jasne - 11,5o piwo lekkie, warzone z wyszukanych jasnych słodów
jęczmiennych
CK Imbirowe - 14,5o piwo o naturalnej klarowności oraz oryginalnym
aromacie imbiru
CK Dunkel - 14,5o piwo mocne o słodkim posmaku i zawartości alkoholu
około 7%
CK Weizen - 12o piwo górnej fermentacji na bazie słodu pszenicznego o
charakterystycznym smaku

PS. W lokalu obraz Najjaśniejszego Pana, albo "cysorza" jak kto woli.

--
Artur Fortuna

112. Data: 2007-07-24 16:06:22

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Fortuna pisze:

> Od Rynku Szewską, gdy dojdziesz do jej końca spójrz na telebim na
> teatrze Bagatela, lekko skręć głowę w lewo. "CK Browar", to tu.

Róg Karmelickiej i Krupniczej! chodzę tamtędy często, a i na dole byłam
ze trzy razy. Zawsze wydawało mi się, że dresiarskie dość towarzycho tam
siedzi, ale w sumie to bez większej różnicy.

> Albo trzymając sie tematyki grupy - w tym samym budynku gdzie najlepsze
> kebaby w mieście. :)

Żartujesz! a na Grodzkiej to jakie?
Serio pytam, bo ogólnie kebabów nie lubię i to niekoniecznie z powodu
urban legend, ale słuchy chodzą, że na Grodzkiej najlepsze.
--
pa, BBjk

113. Data: 2007-07-24 17:19:18

Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ze trzy razy. Zawsze wydawało mi się, że dresiarskie dość towarzycho tam
> siedzi, ale w sumie to bez większej różnicy.

Róg Krupniczej i Podwala :) To co pytasz gdzie jak wiesz?

Co do Towarzystwa to ponoć bywają tam piłkarze i kibice owego - może
stąd to wrażenie. ;) Mnie tam bez różnicy dres nie dres - średnio
zwracam uwagę kto przy innych stolikach. Zasadniczo dobre towarzystwo
warto zabrać ze sobą. Piwo dobre bardzo, a podane w metrowej rurze z
kranikiem jeszcze zyskuje na smaku.

> Żartujesz! a na Grodzkiej to jakie?
> Serio pytam, bo ogólnie kebabów nie lubię i to niekoniecznie z powodu
> urban legend, ale słuchy chodzą, że na Grodzkiej najlepsze.

Rzecz nierozstrzygalna zatem.
Do najgorszych zaliczam te na Szewskiej po prawej od Rynku idąc.
Turystów ostrzegam.

--
Artur Fortuna

114. Data: 2007-07-24 17:33:03

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Fortuna pisze:

> Róg Krupniczej i Podwala :)

I Karmelickiej, się upieram.

> To co pytasz gdzie jak wiesz?

A bo myślałam, że mówisz o jakimś innym miejscu.

> Co do Towarzystwa to ponoć bywają tam piłkarze i kibice owego - może
> stąd to wrażenie. ;) Mnie tam bez różnicy dres nie dres - średnio
> zwracam uwagę kto przy innych stolikach.

I racja, ale jak są wrzaski, umpaumpa bębniące w uszach, że trzeba się
domyślać, co kto do Ciebie mówi i zawiesina w powietrzu, to męka wielka.

> Rzecz nierozstrzygalna zatem.
> Do najgorszych zaliczam te na Szewskiej po prawej od Rynku idąc.
> Turystów ostrzegam.

A tego to nie wiem.
Wiem, gdzie dobre pieczywo jest. I oscypki najprawdziwsze.
--
BBjk

115. Data: 2007-07-24 20:08:24

Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> A tego to nie wiem.
> Wiem, gdzie dobre pieczywo jest. I oscypki najprawdziwsze.

No to gdzie te "oscypki najprawdziwsze"?
Bo ja z prowincji wybieram się do Krakowa...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

116. Data: 2007-07-24 20:24:31

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Tabaczynski pisze:

> No to gdzie te "oscypki najprawdziwsze"?
> Bo ja z prowincji wybieram się do Krakowa...

A to trza jeszcze troszkę na południe...

W Krakowie "Pod Aniołami" (sklepik przy Grodzkiej, po prawej, jak się
idzie w stronę Wawelu)mają podobno autentyczne, kiedyś kupiłam, był
niezbyt świeży i twardy,ale rzeczywiście bez oszukaństwa. Co prawda jak
kołek, co oscypka nie dyskwalifikuje, a wręcz przeciwnie podobno, jednak
wolę świeże. Absolutnie nie kupuj 'u bab" pod dworcem, na Szewskiej, czy
gdziekolwiek. Na Starym Kleparzu bywa góralka z Dzianisza, ale nie
zawsze - u niej są dobre.

A te kupisz:
-w Kuźnicach lub na Kondratowej, baca nazywa się Furtek,
-w Dol. Chochołowskiej, za Siwą Polaną po lewej stronie, baca Zięba z
Witowa,
-Czarny Dunajec - Baligówka, jadąc w stronę Jabłonki, po prawej
stronie pod lasem. Rewelacyjny bunc,
- Rafaczówka nad Harendą,z Zakopianki widać owce na polanie.
- Ząb, na skrzyżowaniu we wsi skręcić w stronę Czerwiennego, po lewej
stronie zaraz przy drodze stoi szałas, jest widoczny także z drogi do
Nowego Bystrego,
- W potoku pomiędzy Olczą i Stasikówką, ale trudno tam trafić,
- baca Jan Długopolski Maślany gazduje na Białym Potoku (polana między
Witowem, a Kościeliskiem u wylotu Doliny Lejowej)
--
Bbjk

117. Data: 2007-07-25 15:14:49

Temat: Oscypki [Było: Najmocniejsze POLSKIE piwo - jakie ??]
Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> - baca Jan Długopolski Maślany gazduje na Białym Potoku (polana między
> Witowem, a Kościeliskiem u wylotu Doliny Lejowej)

Z dzisiejszej Gazety Wyborczej:

" Władze Nowego Targu mają dość oskarżania górali o fałszowanie owczych
serów i sprzedawanie podróbek turystom. Wokół miasta powstał szlak
dziewięciu bacówek, w których jakość oscypków, bryndzy i bundzu jest
gwarantowana przez miejscowy magistrat. [...]

- Władysław Klimowski, prezes Regionalnego Związku Hodowców Owiec i Kóz,
bacuje tuż za nowotarskim szpitalem - przy gorczańskim niebieskim szlaku
z Nowego Targu na Bukowinę Obidowską

- Bacówka Marka Strączka leży przy wyjeździe z Nowego Targu w stronę Pienin

- Stanisława Łasia można spotkać w szałasie przy drodze z Nowego Targu
do Bukowiny Tatrzańskiej

- Bacówkę Stanisława Pawlikowskiego wypatrzymy, jadąc "zakopianką" tuż
za Nowym Targiem

- Najbliżej centrum Nowego Targu pasie owce Józef Molek - na łąkach
zwanych Ibisorem - nad brzegiem Czarnego Dunajca, niedaleko parku miejskiego

- na granicy Nowego Targu i Ludźmierza znajduje się bacówka Franciszka
Stachonia

- u stóp Gorców, nad potokiem Klikuszówka, gazduje Jan Stękała

- na Kokoszkowie - dzielnicy Nowego Targu położonej już w Gorcach -
oscypki wyrabia Jacek Wolski

- najdalsza, ale i najciekawsza droga wiedzie z Nowego Targu pod Turbacz
na Halę Długą do szałasu Krzysztofa Gacha"

http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,4338333.html

--
Artur Fortuna

118. Data: 2007-07-25 15:54:55

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Fortuna pisze:

> [...]
> dziewięciu bacówek, w których jakość oscypków, bryndzy i bundzu jest
> gwarantowana przez miejscowy magistrat. [...]

"W związku z tym proces produkcji owczych serów powinien podlegać
kontroli. Komisja wizytująca bacówki ma składać się ze służb
sanitarnych, weterynaryjnych, przedstawicieli powiatu tatrzańskiego i
Regionalnego Związku Hodowców Owiec i Kóz z siedzibą w Nowym Targu.
Komisja ma sprawdzać, w jakich warunkach higienicznych produkowane są
owcze sery i czy bacowie mają aktualne książeczki zdrowia. Kto nie
przestrzega przepisów - straci prawo do wytwarzania bryndzy i oscypka".

Kierdle zmniejszyły się, hodowla owiec staje się nieopłacalna. Teraz
nastaje czas Rewizorów nawet i w bacówkach.
Pewnie niedługo Siwa Polana i Biały Potok opustoszeją, drewniane bacówki
zostaną zaryglowane, a zamiast dymu spod dachu zobaczymy tylko na nich
przybitą tabliczkę: obiekt zabytkowy.
Pora umierać.
--
BBjk posmutniała

119. Data: 2007-07-25 21:42:18

Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Pewnie niedługo Siwa Polana i Biały Potok opustoszeją, drewniane bacówki
> zostaną zaryglowane, a zamiast dymu spod dachu zobaczymy tylko na nich

Jakoś nie widać by regionalne potrawy w UE poginęły. Wprost przeciwnie,
dbanie o wysoki standard produkcji i przestrzeganie tradycyjnych
receptur zwiększają zaufanie do produktu. Nie ma powodu by u nas było
inaczej.

Powiem patrząc na siebie. Kupowałbym więcej oscypków gdybym miał
pewność, że nie powstały przez maczanie w herbacie.

--
Artur Fortuna

120. Data: 2007-07-26 04:33:36

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Fortuna pisze:

> [...]
> dbanie o wysoki standard produkcji i przestrzeganie tradycyjnych
> receptur zwiększają zaufanie do produktu. Nie ma powodu by u nas było

Nie ma. Jednak obawiam się o wylanie dziecka z kąpielą. Obawiam się, ze
powstaną sterylne wykafelkowane zakłady produkcji oscypków, a znikną te
najprawdziwsze bacówki, gdzie nie ma bieżącej wody, prądu, a ręce baca
myje tylko w wiadrze z wodą - za to panuje niepowtarzalna atmosfera
dawniejszego czasu.

> Powiem patrząc na siebie. Kupowałbym więcej oscypków gdybym miał
> pewność, że nie powstały przez maczanie w herbacie.

To prawda, nie wszyscy mają tę pewność. Oczywiście, że te bejcowane
oscypki lub maczane w herbacie powinny zniknąć. Natomiast obawiam się z
wielu względów zapowiadanej "kontroli bacówek", gdzie wytwarza się
oryginalne, uczciwe produkty, lecz nie ma "odpowiednich warunków
higienicznych" (no jeszcze ciekawa jestem, jak je będą rewizorzy
interpretować).

Ale to w sumie niekoniecznie temat na tę grupę.
--
Bbjk
bacówki i okolice ich sprzed tygodnia:

GRILOWANIE