Ósemka a kość

1. Data: 2007-03-28 22:26:31

Temat: Ósemka a kość
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam bokiem rosnące ósemki, no cóz zdarza sie, lekarze ganiają mnie żeby
je wyrwać zawczasu. Tyle tylko ze zgodzil bym sie gdyby to już nie była
chirurgia stomatologiczna z wyrżnięciem kawałka kości. Wizja
przerażająca. Póki co nic sie nie dzieje poza.. no wąłsnie poza
chrupaniem w uchu. tak jak ruszam mocno szczęką to czasem się coś jakby
obluzuje i chrupie w uchu , potem sie nastawia z powrotem samo i juz
jest ok. Czasem tez czuje w tym miejscu takie nieco odrętwienie. Czy to
rozpychająca sie ósemka w poziomie przesuwa mi kość? Czy ogólnie to może
grozić większymi powikłaniami? Czy lepiej jednak zawczasu dać sie prze
torturować niż potem mieć jakieś ewentualne komplikacje? Dodam zenie ma
pieniędzy na taki wynalazek, bo to 700zł a do państwowego lekarza
dentysty nie pójdę choćby to był ostatni w mieście, no chyba ze chodziło
by tylko o natychmiastowe wyrwanie zęba z powodu nieznośnego bólu. I jak
tu nie miec stresu stomatologicznego jak panśtwowa służba zdrowia mi go
pięknie zafundował w niedalekiej młodości?

2. Data: 2007-03-28 22:40:59

Temat: Re: Ósemka a kość
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
> Mam bokiem rosnące ósemki, no cóz zdarza sie, lekarze ganiają mnie żeby je
> wyrwać zawczasu. Tyle tylko ze zgodzil bym sie gdyby to już nie była
> chirurgia stomatologiczna z wyrżnięciem kawałka kości. Wizja przerażająca.

wizja tak, bo wyobrazasz sobie za duzo. nie wyrzna Ci przeciez
zuchwy a tylko kosc, ktora trzyma zab. lepiej usun ten zab
pokis mlody :)

>Póki co nic sie nie dzieje poza.. no wąłsnie poza chrupaniem w uchu. tak
>jak ruszam mocno szczęką to czasem się coś jakby obluzuje i chrupie w uchu
>, potem sie nastawia z powrotem samo i juz jest ok.

to raczej nie od tej osemki. jesli juz to przy okazji powiedz
to chirurgowi. powinni sie tym zajac.

iwon(K)a

3. Data: 2007-03-28 22:44:47

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik wrote:
> Mam bokiem rosnące ósemki, no cóz zdarza sie, lekarze ganiają mnie
> żeby je wyrwać zawczasu. Tyle tylko ze zgodzil bym sie gdyby to już
> nie była chirurgia stomatologiczna z wyrżnięciem kawałka kości. Wizja

masz rentgena? Jesli sa pod koscia to zabieg to dlutowanie, NFZ finansowal
kiedys ale czy teraz... chgw. Sam mialem dlutowanko i kosztowalo ok 200zl z
szyciem rany. Wiec 700zl to jakies zlodziejstwo - choc nie wiem jaka masz
sytuacje, u mnie byl pod koscia i rosl zle. Kosc sie nie przesuwa co najwyzej
zanika by zab wylazl? Moze zagrazac za to 7ce przykladowo, może całej gębie jak
zrobi sie cysta i zacznie zanikać kość w całej objętośći/przekroju szczeki
dolnej w okolo cysty :). 200zl to bylo w profesionalnej klinice
stomatologicznej a zabieg robil chirurg szczekowy oraz piękna asystentka. Moze
masz ogolne problemy ze stawem SSŻ - zrob przeswietlenie. Tez sie balem ale
zabieg to pikuś. Co do chrupania w uchu to moze Ci przeskakuje krażek - uwazaj
na to, odwiedz lekarza od tego stawu i zbadaj sytuacje, taki krążek może sie
tak wyrobic/zdegenerowac ze Ci wypadnie albo sie zablokuje - jak kij w szprychy
i buzi nie zamkniesz a i boli ponoć nieziemsko wtedy, to jest dopiero wizja ala
8 pasazer nostromo wiec poczytaj o tym dokladniej na sieci.

4. Data: 2007-03-28 22:59:17

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Papkin napisał(a):

> [...]
> kosztowalo ok 200zl z szyciem rany. Wiec 700zl to jakies zlodziejstwo -
> choc nie wiem jaka masz sytuacje, u mnie byl pod koscia i rosl zle.

U mnie jest ten problem zę połowie tej kwoty zeżrą.. zastrzyki i inne
uspokajacze. Miałem dłutowanie dwóch siódemek (jednoczesne bo powiedział
ze bedzie zniżka 10% na dwa zęby za jednym zamachem) przeżyłem. Jednak
tu jest ten problem ze obok jest nowiutka świeżo co zrobiona 7 - koszt
300zł za jakieś wypełnienie czy coś takiego. nie ma 6. wiec 7 ostania w
tej częsci szczeki robi za to do czego służy. Mam Rentgena, i naprawde
wyglada to bardz niewesolo, dwa korzenie sa wepchnięte pod te kośc. Sama
dentyska o wdzięcznym nazwisku "Topór" mi to mówiła, ze bedzie
skomplikowane.
Kosc
> sie nie przesuwa co najwyzej zanika by zab wylazl?
A moze sie rozszerzać?
Moze zagrazac za to
> 7ce przykladowo, może całej gębie jak zrobi sie cysta i zacznie zanikać
> kość w całej objętośći/przekroju szczeki dolnej w okolo cysty :)

Mogłes nie straszyć przed snem :)
. 200zl
> to bylo w profesionalnej klinice stomatologicznej a zabieg robil chirurg
> szczekowy oraz piękna asystentka.
Uch..
> [...]
> szprychy i buzi nie zamkniesz a i boli ponoć nieziemsko wtedy, to jest
> dopiero wizja ala 8 pasazer nostromo wiec poczytaj o tym dokladniej na

Jaki lekarz i gdzie prześwietlenie? NFZ?
nie przeczytam, ja na samą myśl dostaje mdłości. wole nie znac
szczegółów przed zabiegami.

5. Data: 2007-03-28 23:00:47

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a napisał(a):
> "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
>
> wizja tak, bo wyobrazasz sobie za duzo. nie wyrzna Ci przeciez
> zuchwy a tylko kosc, ktora trzyma zab. lepiej usun ten zab
> pokis mlody :)

Ok, tylko musza najpierw wymyśleć taką forme znieczulenia która
spowoduje ze sam sie pokroić :) . Narkoza odpada - mam złe parametry do
tego.

> to raczej nie od tej osemki. jesli juz to przy okazji powiedz
> to chirurgowi. powinni sie tym zajac.
Stomatologicznemu?

6. Data: 2007-03-29 01:24:57

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ok, tylko musza najpierw wymyśleć taką forme znieczulenia która spowoduje
> ze sam sie pokroić :) . Narkoza odpada - mam złe parametry do tego.

najzwyklejszy w swiecie blok nerwy zebodolowego dolnego, jezykowego
i policzkowego.

> Stomatologicznemu?

tak. zwykle to oni sie tym zajmuja.

iwon(K)a

7. Data: 2007-03-29 08:24:46

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a napisał(a):

> tak. zwykle to oni sie tym zajmuja.

Raczej szukałbym protetyka (tak, to nie pomyłka, na Śląskiej Akademii
Medycznej chorobami stawu zajmuje się katedra protetyki). Większość
chirurgów nie ma pojęcia o SSŻ.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk