Krótsza kończyna - do ortopedy

1. Data: 2007-03-28 21:24:16

Temat: Krótsza kończyna - do ortopedy
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mój siedmioletni syn ma lewą nogę krótszą o 1,5 cm (w każdym razie
tak stwierdziło wcześniej dwóch ortopedów z poradni wad postawy. Obaj
zalecili podklejanie całego buta o tę różnicę, ponieważ dawanie tzw.
podpiętka w przypadku rosnącej kończyny może skutkować przykurczem ścięgna
Achillesa.
Po niespełna półrocznej przerwie idę na kolejną kontrolną wizytę do tejże
poradni. Tam po przejrzeniu karty starszawy ortopeda odkrywczo stwierdza, że
syn ma krótszą kończynę - hmmmmmmmmmm....no cóż.....

Jasiek kładzie się na leżance, pan ortopeda wyłącznie w tej pozycji mierzy
mu nogę i mówi, że centymetr różnicy i trzeba dać podpiętek.....delikatnie
sugeruję, że niespełna pół roku temu było to 1,5 cm, na co pan mówi, że tak
dokładnie to się nie da zmierzyć...
Informuję też, że poprzedni ortopedzi mówili, żeby nie dawać podpiętka, bo
może być ten przykurcz i pytam, co on na to. No więc on na to, że owszem -
może wystapić przykurcz. Załamana pytam, ile w końcu dać tej korekty na
podeszwę, na co pan doktor mówi, że może być 1cm, może też tak, jak
poprzednio.

Na wizytę czekałam prawie miesiąc. Pan doktor nas olał równo.
W związku z tym pytanie do ortopedów - czy faktycznie nie da się zmierzyć
różnicy długości kończyn, czy 1,5 cm i 1,0 cm to faktycznie to samo i nie ma
wpływu na kręgosłup - intuicja mi mówi co innego, ale może jestem
przewrażliwiona.

No i prośba o polecenie naprawdę dokładnego, rzetelnego i uczciwego fachowca
od wad postawy u dzieci we Wrocławiu.

Pozdr. Ewa

2. Data: 2007-03-28 23:49:19

Temat: Re: Krótsza kończyna - do ortopedy
Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> Witam. Mój siedmioletni syn ma lewą nogę krótszą o 1,5 cm (w każdym razie
>>
> No i prośba o polecenie naprawdę dokładnego, rzetelnego i uczciwego
> fachowca od wad postawy u dzieci we Wrocławiu.

Akademia Zdrowia "Revital" Wrocław, ul. Pilczycka 142 tel. (0-71) 356 70 52
dr Kanturski chirurg-ortopeda

Pozdrawiam Jurek M.

3. Data: 2007-03-29 01:10:16

Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W"

Witaj
Tu masz linka do wrocławskich ortopedów.
http://www.ditel.pl/index.php?kn=&kb=Lekarze+specjal
i%B6ci+-+ortopedia&km=&kp=&kg=Wroc%B3aw&ku=&ka=&kw=&
whatext=&whereext=%20Wroc%B3aw&exte=true

Tego optymalnego naganiacza Jurka nie słuchaj.
Na ta Akademie Zdrowia "Recital" wszystkich nagania.
Jak dla niego to nie ważne czy do pediatry czy ortopedy.
Pewnie ma procent od nagonionych pacjentów.
Pozdrawiam
Cancer

4. Data: 2007-03-29 07:16:47

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> No i prośba o polecenie naprawdę dokładnego, rzetelnego i uczciwego
fachowca
> od wad postawy u dzieci we Wrocławiu.

Moim zdaniem najlepszych specjalistów od wad postawy znajdziesz w BMK:
www.bmk.com.pl

Dr Marianna Białek jest naprawdę uznanym specjalistą od rehabilitacji wad
postawy (i diagnostyki)
Moje dzieci były badane przez dwóch ortopedów i paru rehabilitantów
(dobrych), w tym jednego wyszkolonego na kursie u pani Białek (chwalił jej
doświadczenie i wiedzę). Widzę różnicę na korzyść rehabilitantów. Ortopedzi
są dobrzy, gdy trzeba pokroić ;) (trochę upraszczam). Diagnostyka wad
postawy nie jest aż tak prosta, jak by się laikowi wydawało.

Z tego co wiem, nie jest tak prosto ocenić, czy dziecko ma, czy nie, krótszą
nogę. Bo pewną rolę może odegrać nieprawidłowe ustawienie miednicy, dające
efekt krótszej nogi. Wtedy raczej należy spróbować skorygować jej
ustawienie. A to już nie każdy potrafi.

Sprawdzonych ortopedów we Wrocławiu nie znam, ale myślę, że jeśli będzie
taka potrzeba, to w BMK Ci kogoś dobrego polecą.

Pozdrawiam
Jola

5. Data: 2007-03-29 16:20:19

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mermaind" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Dzięki za linka, brzmi to interesująco.
Jasiek ma na pewno prawą kończynę dłuższą, jest to efekt złamania kości
podudzia -kość odrosła dłuższa. Miał kilka zdjęć rentgenowskich.

Pozdr. Ewa

D21.2
zawał i PLAVIX
Miedniczkowe zapalenie nerek