Osrodek Diagnostyki i Leczenia Nieplodnosci

91. Data: 2004-12-21 21:27:42

Temat: Re: [OT] Re: Osrodek Diagnostyki i Leczenia Nieplodnosci
Od: "siulo" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina "duszołap" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> napisał
w wiadomości news:cq9q23$j7b$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Więc co jest bzdurą według Ciebie (proszę zaznaczyć w jakikolwiek sposób):
>
> - można utrzymywać dom w czystości (i bez kurzu na szafach) przez cały
> rok, a nie tylko od święta;

Mozna.

> - prawidłowo rozwinięte siedmioletnie dziecko nie ma trudności z
> przetarciem do czysta stołu za pomocą ścierki;

Nie mam pojecia bo nie mam jeszcze siedmioletniego dziecka. Moj 5,5 latek
umie wytrzec i stol i podloge ale nie zrobi tego dobrze (tzn najczesciej
pozostaja smugi).

> - prawidłowo rozwinięte siedmioletnie dziecko potrafi zawiązać sobie buty;

Pewnie tak. Ale z autopsji to nie wiem bo mam mlodsze dzieci. Jako
szesciolatka nie umialam, jako siedmiolatka pewnie juz tak ale co w zwiazku
z tym ? Co sznurowki maja do czystosci ?

> - w domu, w którym wychowuje się małe dziecko może być równie czysto, co
> było (jeśli było) w tym domu przed nadejściem dziecka;

Moze. Ale jest to okupione wielokrotnie wieksza praca bo : dziecko wiele
wiecej brudzi niz dwoje doroslych, a poza tym jest cala masa obowiazkow do
wykonania przy samym dziecku. Tak wiec czas sie kurczy i tutaj nastepuje
jakis wybor. No chyba ze ktos nie potrzebuje snu i jak cyborg zasuwa 24 h na
dobe.

> - w przypadku obecności dzieci w domu jest możliwe wysprzątanie domu do
> czysta;

Jest ale jw.

> - w przypadku przyjścia na świat dziecka kobieta nie musi obniżać swoich
> standardów dot. tego, co jest czyste, a co nie jest.

Nie musi ale przewaznie obniza.

> Chętnie się dowiem, co jest bzdurą, bo zostało już wypróbowane i "to se
> ne da".

I jakies wnioski wyciagnelas ?

> Ja nie mówię o temacie w całej okazałości. Zapytałam TŻ czy w wieku
> siedmiu lat potrafił umyć stół. Potrafił. A sznurówki zawiązać? Ano też
> potrafił. A jego młodszy brat? Też potrafił. A jego młodsza siostra? Też
> potrafiła. W połowie tych pytań TŻ popatrzył na mnie jak na durnia i
> zapytał, czy jest coś szczególnego w umiejętności wiązania sznurówek u
> siedmiolatków, o czym on nie wie (a powinien, z uwagi na wyuczony i
> wykonywany zawód).

No i co ma ten stol i te buty do standardow ?

> Bardzo Cię proszę, zastanów się sama, czy trzeba mieć własne dzieci do
> tego, żeby stwierdzić, czy umycie stołu przez siedmiolatka to wielka
> sprawa, albo czy posiadanie dziecka własnego jest konieczne do
> stwierdzenia, że można mieć dziecko i czystą chałupę.

Ale tu nie ma nad czym sie zastanawiac. To oczywiste, ze stwierdzenia
odnosnie czystosci w domu w ktorym sa dzieci sa wtedy cos warte gdy sa
poparte doswiadczeniem.

> A nieosobiście potrafisz?

To miala byc zlosliwosc czy pytanie z kategorii bezsensownych ?

> Jeśliby ktoś powiedział: "Odkąd urodziłam dziecko nie chce mi się
> sprzątać tyle, żeby było tak czysto, jak kiedyś" to nie wdawałabym się w
> dyskusję, bo z zasady nie dyskutuję z czyimś "chcemisię/niechcemisię".

A moze to chodzi o to ze nie mam sily ? Jaka jest granica miedzy
"niechceniem" a "niemaniem" sily ? Bo do powyzszego zdania bardziej mi
pasuje ze: odkad urodzilam dziecko to nie mam sily tyle sprzatac.

ktoś mówi: "Odkąd urodziłam dziecko to brudny dywan stał
> się czysty" -- daruj, ale nie będę udawać, że ten dywan jest czysty.

> No i? Co to ma wspólnego z "obniżonymi standardami"? Nie prościej jest
> powiedzieć, że po urodzeniu dziecka komuśtam się nie chciało domu
> doprowadzać do blasku, bo nie miał na to czasu albo zwyczajnie mu się
> nie chciało, zamiast udowadniać, że blask w domu, w którym jest dziecko
> jest ABSOCHOLERALUTNIE niemożliwy?

A ktos napisal ze jest niemozliwy ? Jest mozliwy ale tak duzym kosztem, ze
wiekszosc odpuszcza i obniza standardy czystosci.

> Acha, czyli wyrodnych rodziców poznaje się po wysprzątanej chałupie.
> Muszę to Mamie powiedzieć. Uśmieje się.

A skad taki wniosek ?
To co usiluje Ci przekazac (zreszta bez powodzenia) to to ze po urodzeniu
sie dziecka/dzieci nastepuje czas wyborow bo wszystkiego sie zrobic nie da.

> Nie rozumiesz. To była taka figura retoryczna.

Naprawde ?

Dla Ciebie mogę
> powiedzieć prościej

Ja prosta jestem, wiec tak wole.

-- u mnie w domu zawsze było czysto i pozamiatane
> również pod dywanem, co każdy, kto chciał, to miał okazję sprawdzić.

Czyli jednak dobrze zrozumialam Twoj przekaz z zawarta figura retoryczna.
Pozdrawiam,
Ola

92. Data: 2004-12-21 21:29:17

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Nixe napisał:

> Za to jestem pewna, że porównanie obserwacji czyichś dzieci do posiadania
> własnych jest niemal takie, jak porównanie seriali brazylijskich do
> realnego
> życia.

Taaaa...... jakkolwiek by ktoś nie opowiadał i tak potem się okazuje, że
nie przekazał całej grozy ;)
Gdyby się komuś udało, moglibyśmy przecież wyginąć ;)

Eulalka

93. Data: 2004-12-21 22:30:02

Od: Old Rena <g...@p...onet.peel> szukaj wiadomości tego autora

Karolina "duszołap" Matuszewska napisała:

> W takim razie zamknij się, durna, i się nie odzywaj.
[ciach]

A poza tym, to dobrze się czujesz?
--
Old Rena
[Renata Gierbisz]

94. Data: 2004-12-21 23:57:33

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Old Rena wrote:
> A poza tym, to dobrze się czujesz?

Jak to było z tą gryzącą w tyłek ironią?

JoP

95. Data: 2004-12-22 00:07:42

Temat: Re: Świąteczne porządki
Od: "Jolanta Pers" <j...@N...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Karolina \"duszołap\" Matuszewska" wrote:
> Bo jakem szczyl była, to wszystkie dzieciaki w wieku
> siedmiu lat umiały umyć blat słotu ścierką i zawiązać sobie
> sznurówki.

No, ale teraz są rzepy, więc nie muszą. Książek czytać nie muszą, bo lektury
są na DVD, a do rozrywki są gry komputerowe. Dzięki temu na pewno będą
szczęśliwsze. Nie masz wrażenia, ze gdzieś między naszym pokoleniem a
dziećmi naszego pokolenia nastąpiły jakieś "Kukułcze jaja z Midwich", czyli
podmiana gatunku? Nas jednak statystycznie wychowywano na samodzielnych,
radzących sobie i co najmniej nieuciążliwych dla społeczeństwa ludzi, a
przedstawiciele kolejnego pokolenia mają już tylko być szczęśliwi - nawet
jeśli do tego szczęścia jest im potrzebne bycie chamowatym tępakiem, głupią
panienką lekkich obyczajów albo osobnikiem całkowicie dysfunkcjonalnym
społecznie.

JoP

96. Data: 2004-12-22 00:10:00

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

siulo wrote:

> Bo nie ma relacji rodzic-dziecko.

Rozumiem, że Karolina albo ja ulęgłyśmy się ze zgniłych liściów?

JoP

97. Data: 2004-12-22 00:13:04

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

siulo wrote:

> Jaka jest granica miedzy
> "niechceniem" a "niemaniem" sily ?

Przeszkadzalność.

JoP

98. Data: 2004-12-22 00:17:13

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Neokaszycha wrote:

> No właśnie do Ciebie pytanie. Bo to Twoja (durna zresztą) teoria

Pytania mają to do siebie, że zwykle kończą się znakiem zapytania, więc wolę
się upewnić.

> A kim Ty jesteś abym sie musiąła przed Tobą wykazywać? Moim
> profesorem... Autorytetem jakimś wolne żarty. Widać, że nie umiesz
> się wysłowić... Może się znjadzie frajer co czechce przetłumaczyć co
> miałaś na myśli. Na mnie nie licz.

Skoro wolisz wyjść na wała, który tylko opowiada na prawo i lewo, że coś
potrafi zrobić lepieć, ale nie zrobi, bo mu się nie chce - no cóż, to wolny
kraj. Dla mnie to jest walizm w czystej postaci.

> Już się spieszę, prawie sikam nie mogąc się doczekać oceny. I kto
> niby my..... My król Jolanta Pers...ROTFOL

Widzę, że z różnych użyć liczby mnogiej przez osobę zasadniczo pojedyczną
przyswoiłaś tylko jedno. No, nie można mieć wszystkiego.

> Przecież odnosze się to Twojej wypowiedzi, nie zauważyłaś

Nie zauważyłam. Jak dla mnie, to jakichś projekcji własnych kompleksów, a na
pewno nie mojego życia.

> No to sobie poczekamy- autor wypowiedzi puścił bąka i czeka jak kto
> inny przewietrzy.
> Sprytne nawet, pewnie czasem działa.

Och, jakie subtelne. Po prostu powala. To od tego siedzenia w domu i
sprzątania po dzieciach się tak dziczeje, że się rzuca takimi
wykwintnościami publicznie?

[ciach wizje pracy]

Potwierdziłaś moje przypuszczenia - nie masz fioletowego pojęcia o tym, jak
wygląda normalna praca samodzielnego pracownika w normalnej firmie.

>Dla mnie cztery godziny dziennie to akurat

Repasacja Pończoch, Kiszenie Ogórków i Stębnowanie*? Bo jakoś ciężko mi
wymyślić branżę, w której można było przetrwać dłużej niż miesiąc pracując
programowo po 4h dziennie.

JoP

*Wirtualne piwo dla wszystkich, którzy rozpoznali nawiązanie.

99. Data: 2004-12-22 00:27:41

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

puchaty wrote:
> Twoją potrzebę popisania się znajomością podstaw algebry wytłumaczyć
> może chyba tylko brak uwagi podczas czytania niniejszego wątka.
> Hint: zmiana standardów dot. bałaganu w domu w momencie pojawienia się
> dziecka.

I nikt nie pisał, że siedmiolatek jest za mały na samodzielne i solidne
wytarcie stołu? Serio serio?

JoP

100. Data: 2004-12-22 00:30:26

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> A faktycznie pamiętasz dokładnie swoje życie z okresu 1-4 lata?

Ja pamiętam dużo od chwili, kiedy miałam circa 2,5 roku. (Tak, wiemy,
Karolina i ja jesteśy genialne, wyjątkowe, nietypowe i co tam jeszcze.)

JoP

Może ktoś wie?
leczenie niepłodnosci w Poznaniu
Rodziny zaprzyjaznione.