Oznaczenia karetek

1. Data: 2003-05-24 21:35:30

Temat: Oznaczenia karetek
Od: BeataM <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam z góry, jeśli to pytanie nie powinno się tu znaleźć :-).
Co oznaczają litery na bokach karetek pogotowia: N, R...
Moje dzieci dopytują się, a nie chcę im głupot wciskać.

Pozdrawiam
BeataM
www.antek.w.pl

2. Data: 2003-05-24 22:15:52

Temat: Re: Oznaczenia karetek
Od: "Shield" <s...@p...onet.remove.all.no.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam z góry, jeśli to pytanie nie powinno się tu znaleźć :-).
> Co oznaczają litery na bokach karetek pogotowia: N, R...
> Moje dzieci dopytują się, a nie chcę im głupot wciskać.

Z tego co wiem, to R=reanimacja, N=neonantologia (noworodki)
Możesz pewnie zobaczyć jeszcze W=wypadkowa.

Pzdr.
Shield.

3. Data: 2003-05-24 22:20:23

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co wiem, to R=reanimacja, N=neonantologia (noworodki)
> Możesz pewnie zobaczyć jeszcze W=wypadkowa.

dodam jeszcze OL = ogólno lekarska

4. Data: 2003-05-24 22:34:18

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BeataM wrote:
> [...]
> Co oznaczają litery na bokach karetek pogotowia: N, R...
> Moje dzieci dopytują się, a nie chcę im głupot wciskać.

N - neonatologiczna (noworodki)
R - "erka"
W - "wewnetrzna"

Anka

5. Data: 2003-05-24 22:35:56

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BeataM wrote:
> [...]
> Co oznaczają litery na bokach karetek pogotowia: N, R...
> Moje dzieci dopytują się, a nie chcę im głupot wciskać.

W - "wypadkowa" znaczy; sorry za blad. Czlek mysli co innego a pisze co
innego.

Anka

6. Data: 2003-05-26 12:09:40

Od: "jemiola" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak jest zielona i ma krzyż na białym tle, to pewnie jest wojskowa

7. Data: 2003-05-26 17:42:49

Od: BeataM <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za odpowiedzi. :-)
Ale widziałam jeszcze karetkę z literka P ... ?

Pozrawiam
BeataM
www.antek.w.pl

8. Data: 2003-05-26 18:59:51

Od: "Maurer" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Shield" <s...@p...onet.remove.all.no.spam.pl> wrote in message

> Z tego co wiem, to R=reanimacja, N=neonantologia (noworodki)
> Możesz pewnie zobaczyć jeszcze W=wypadkowa.

hmm, czyli jak rozumiem do np. wypadków drogowych wzywa się W, a do innych
zdarzen R? Bo czesto na kazdą karetkę mowi sie 'erka'...
Oczywiscie rozumiem ze wzywając pogotowie nie musze podawac literki, tak
tylko dywaguje:)

pozdrawiam
maurer

9. Data: 2003-05-26 19:13:16

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdarzen R? Bo czesto na kazdą karetkę mowi sie 'erka'...
> Oczywiscie rozumiem ze wzywając pogotowie nie musze podawac literki, tak

O tym jaki "rodzaj" karetki wyjedzie do zgloszenia decyduje dyspozytor,
możesz spać wobec tego spokojnie ;))

pzdr.
Madzia

10. Data: 2003-05-26 21:52:57

Od: "MarcinS" <m...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

No i pojawily sie (chyba niedawno) K="kardiologiczne" ?

pozdrawiam
Marcin

Czy można opalać blizny?
Grypa jelitowa?
firma "Natural" z Jeleniej Gory i materace
SARS pytanie
zapewne wszyscy jużto widzieli...