[P] Makaron z sosem bazyliowo-miodowym ze śmietaną

41. Data: 2006-04-27 11:47:30

Temat: Re: [P] Makaron z sosem bazyliowo-miodowym ze śmietaną
Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Weronika Lewko napisał(a) 27/04/2006 13:29:

> Mam pytanie. Co to są za "orzeszki pinii"? Pierwszy raz o nich słyszę
> Pozdrawiam, Weronika Lewko

Hmmm... Orzeszki pinii to często stosowane w kuchni włoskiej (np. podstawa
sosu pesto) nasiona pewnej odmiany sosny. Bardzo dobre, ale drogie.

Tu masz cos napisane:
http://www.pinezka.pl/content/view/1346/

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

42. Data: 2006-04-27 11:57:05

Temat: piniole
Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

notujaca napisał(a) 27/04/2006 13:47:

> Hmmm... Orzeszki pinii to często stosowane w kuchni włoskiej (np. podstawa
> sosu pesto) nasiona pewnej odmiany sosny. Bardzo dobre, ale drogie.

> [...]

He he wikipedia ładnie napisała... zawsze wiedziałam, że jestem
niedzisiejsza ;-p

"W czasach antycznych duże nasiona pinii (orzeszki piniowe, inaczej piniole)
były ważnym składnikiem pożywienia. Z tego względu często uprawiano ją na
wybrzeżu Morza Śródziemnego zakładając lasy piniowe."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pinia

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

43. Data: 2006-04-27 13:34:23

Temat: Re: Pieprz czerwony?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Apr 2006 12:04:51 +0200, notujaca <n...@g...pl>
wrote:

>Pstre papryczki :-) Bardzo mi się podoba ;-)
>
>Czyli cayenne to określony rodzaj papryczek, tak?

to zdaje sie jest kilka okreslonych papryczek

Pierz
K.T. - starannie opakowana

44. Data: 2006-04-27 15:45:52

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> to zdaje sie jest kilka okreslonych papryczek
>
> Pierz
> K.T. - starannie opakowana

wikipedia podaje:

Cayenne pepper is a very hot red powder used to flavor dishes; its name
comes from the city of Cayenne in French Guiana. The powder comes from
the fruit of several cultivated varieties of the Capsicum baccatum and
Capsicum frutescens species of the nightshade family (Solanaceae).

45. Data: 2006-04-28 08:39:39

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisał(a):
> jest jeszcze inna skala oparta na zawartości alkaloidu capsaicin. Czysta
> kapsaicyna ma ostrość 16000000, habanero ok 300000. Przelicznik do skali
> podanej przez Jerzego jest logarytmiczna, podwyższenie ostrości o 1 to
> 30x wyższa zawartość kapsaicyny.

Odpowiem inaczej, tabasco stoi w lodówce od paru lat a habanero
sprezentowałem.
pozdr. Jerzy

46. Data: 2006-04-28 21:32:03

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):

> Odpowiem inaczej, tabasco stoi w lodówce od paru lat a habanero
> sprezentowałem.
> pozdr. Jerzy

http://www.masala.com.pl/index.php?d=produkt&id=316
tutaj znalazlem paste z habanero ale nie orientuje sie Pan gdzie w kraju
dostane suszone albo swieze ???
a swoja droga z wycieczek do bulgarii pamietam papryke ktora wtedy
wydawala mi sie ostra - czuszka... ostatnio nigdzie jej nie widuje...
sambal ktory kupowalem od dawna wydaje mi sie za mdly i szukam czegos
mocniejszego...
pozdrawiam
Mars

47. Data: 2006-04-28 22:16:22

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

dogma schrieb:
> [...]

ja używam 3 rodzajów tabasco stosunkowo często.

kraj jest duży...

w Berlinie wiem gdzie, w razie co

Waldek

Jak kania pragnąca DŻDŻU...