[P] Zupa porowa z brie

1. Data: 2006-04-13 09:46:41

Temat: [P] Zupa porowa z brie
Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj wypróbowałam, bo po samej lekturze ślinka mi okropnie ciekła. Wyszła
pyszna, bardzo gęsta. Trochę za mało przyprawiłam, warto dodać trochę
ostrości dla kontrastu.

A oto przepis - z lutowego bodajże numery "Kuchni"

1/2 kg porow
2 lyzki masla
250 g ziemniakow
1 zabek czosnku
1/2 kieliszka bialego wina
300 ml wywaru z warzyw
200 ml mleka
200 g sera brie
3 lyzki kremowej smietanki
peczek bazylii

Jasne czesci porow kroimy w plasterki, smazymy na masle ok 5 minut.
Ziemniaki obieramy, kroimy w kostke dodajemy. Plus drobno pokrojony czosnek,
wino i dusimy kolejne 5 minut. Doplewamy wywar i gotujemy 20 minut. Wlewamy
mleko i ser, mieszamy az sie rozpusci, dodajemy smietanke i bazylie.

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości