[P] makaron z sosem troche inaczej

1. Data: 2003-11-21 15:45:38

Temat: [P] makaron z sosem troche inaczej
Od: "*madzik*" <m...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szybko, inaczej i pychota :-). Kolejne udane malzenstwo pora i lososia :-)

Skladniki na ca 4 porcje:
jeden sredni por, umyty i pokrojony na cienkie plasterki (ja biore cala
biala czesc plus czesc zielonej)
troche masla/margaryny/oliwy do smazenia
2 dl wody
1 kostka bulionu z ryby (co do tego mam uczucie, ze w Polsce chyba trudno
dostepne)
smietana (w oryginalnym przepisie creme fraiche - nadajaca sie do gotowania,
ca .30%)
3 dl mrozonego groszku (same ziarna)
200 gr lososia wedzonego pokrojonego na drobne kawalki
1-2 lyzeczki koperku (najlepszy swiezy lub mrozony)

Przepis (ca 10-15 min):
1. Rozgrzac tluszcz w garnku, podsmazyc pora (lubi sie zbyt zbrązowic, wiec
ostroznie).
2. Dolac wode oraz kostke bulionowa, gotowac na malym ogniu pare minut.
3. Dodać smietane oraz groszek, gotowac pare minut na malym ogniu ciagle
mieszajac.
4. Dodac do sosu pokrojonego lososia, delikatnie wymieszac calosc z
koperkiem.

Podawac z swiezo ugotowanym makaronem tagliatelle (my stosujemy male kolanka
i tez pycha ;-) ).

(Przepis z opakowania 600gr groszku mrozonego firmy Findus (jedna ze
szwedzkich marek Nestle).)

--
Pozdrawiam cieplo,
Magda

1. Data: 2003-11-21 22:01:24

Temat: Re: [P] makaron z sosem troche inaczej
Od: "Agata Solon" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*madzik*" <m...@b...op.pl> napisał w wiadomości

> 1 kostka bulionu z ryby (co do tego mam uczucie, ze w Polsce chyba trudno
> dostepne)

<ciach>

A to czemu? Bierze sie odpowiednie czesci ryby, wloszczyzne i przyprawy,
wrzuca sie do gara, lu wody- i za jakis czas jest wymarzony bulion rybny
;o))

A ogolnie przepis super, kopiuje do swojej ksiazki.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-11-21 22:01:24

Od: "Agata Solon" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-11-22 09:55:12

Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*madzik*" <m...@b...op.pl>
> 1 kostka bulionu z ryby (co do tego mam uczucie, ze w Polsce chyba
trudno
> dostepne)

Ostatnio widziałam w supermarkecie takie buliony jako nowość, Knorr
albo Winiary.

mangha

1. Data: 2003-11-22 13:51:51

Od: "*madzik*" <m...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Solon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> ;o))
wiem, wiem, ja tak po cichutku zaslupowo wspomnialam.... ;-)

> A ogolnie przepis super, kopiuje do swojej ksiazki.
ciesze sie, u nas jest od pierwszego wykonania na samej gorze faworytow :-)

--
Pozdrawiam cieplo,
Magda

Z czym stifado?