Placek dziwoląg ?

1. Data: 2003-11-21 14:29:24

Temat: Placek dziwoląg ?
Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A właściwie " Leniwy torcik z jabłek" ;-) Znalazłam dziś w starych
przepisach i nie mogę uwierzyć, że tak można zrobić.

W skrócie wygląda to tak :
Wymieszać mąkę, kaszę mannę, cukier ,cukier waniliowy i proszek do
pieczenia. Podzielić tą mieszankę na trzy części. Jedną częścia posypać
wysmarowana i potraktowaną bułką tartą blache. Potem ułożyć ciasno jabłka
pokrojone w plasterki. Jabłka posypać druga częścią mieszanki. Potem znowu
jabłka i znowu mieszanka. Na to wszystko trzeba położyć margarynę pokrojoną
w cienkie plasterki i ...do piekarnika.

No i ...robił ktoś takie ciasto ? Może to normalka tylko ja o tym nic nie
wiem ?
Mogę podać cały przepis jeśli ktoś sie odważy na taaakiego torcika ;-) [
przepis wycięty z jakiejś bardzo starej gazety]

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2003-11-21 14:35:12

Temat: Re: Placek dziwoląg ?
Od: "Agnieszka" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mogę podać cały przepis jeśli ktoś sie odważy na taaakiego torcika ;-) [
> przepis wycięty z jakiejś bardzo starej gazety]

Znalazlam dzis taki przepis w inetrnecie, i kiedys spotkalam sie juz wczesniej,
ale tez nie mialam odwagi wyprobowac, ale mnie korci :-)
Prosze podaj Twoj przepis, porownam z tym wygrzebanym z sieci. Chyba sie
skusze :-)

Agnieszka

1. Data: 2003-11-21 14:47:48

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Toffi wrote:

> A właściwie " Leniwy torcik z jabłek" ;-) Znalazłam dziś w starych
> przepisach i nie mogę uwierzyć, że tak można zrobić.

Ja czasami robie jeszcze wiekszego dziwolaga: pokrojone w kostke jablka
zasypuje cukrem, kiedy puszcza sok dodaje make, bakalie, jajka i cukier
waniliowy i do pieca. Jest naprawde dobre :) w twojego dziwolaga jestem
w stanie uwiezyc :)

Th.

1. Data: 2003-11-21 14:50:59

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mogę podać cały przepis jeśli ktoś sie odważy na taaakiego torcika ;-) [
> przepis wycięty z jakiejś bardzo starej gazety]

Ja czegoś takiego nie robiłam, ale moja koleżanka tak, jabłka byly tarte.
Wychodzi rozpływający się w ustach placek - niebo w gębie po prostu.

--
KingAM

"things are not always as they seem to be"
* al pacino* recruit*

1. Data: 2003-11-21 15:00:46

Od: "Nina" <n...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Toffi" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> W skrócie wygląda to tak :
> Wymieszać mąkę <ciach> ...do piekarnika.

Potwierdzam, kilka lat temu robilam w nieduzej tortownicy, placek dosc
wilgotny, nie wyrasta jakos tam specjalnie, ale jest smaczny - ot tak na
popoludnie do kawy idealny. I wlasciwie niedrogi w przypadku klapy.

Nina
http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu
ser&userid=185791

1. Data: 2003-11-21 15:12:23

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <y...@a...pl> napisał w wiadomości

> Prosze podaj Twoj przepis, porownam z tym wygrzebanym z sieci. Chyba sie
> skusze :-)

1,5 kg jabłek ( antonówka lub reneta0
1 szkl mąki
1szkl cukru
1 szkl kaszy manny
cukier waniliowy
1 łyzeczka proszku do pieczenia
kostka masła lub margaryny
tarta bułka do posypania formy
puder do posypania

napiszę skrótem bo w orginale jest dosyć długi opis

Formę grubo posmarować masłem lub margaryną ( ok 4 dag) i wysypać tartą
bułką. Mąkę, kaszę mannę,cukier i cukier waniliowy dokładnie wymieszać
dodając porcjami proszek do pieczenia. Wymieszane sypkie produkty podzielić
na 3 części. Jabłka obrac, pokrajać na cwiartki a potem na cienkie
plasterki. 1/3 "mieszanki" wsypać równą warstwą na dno formy. Przykryć
połową jabłek uciskając je lekko aby się równo ułożyły. Jeśli ktoś lubi
jabłka posypać cynamonem. Przykryć jabłka drugą częścią "mieszanki",
wyrównać i ułożyć resztę jabłek.Potem trzecią część 'mieszanki" Na całej
powierzchni ciasta rozłożyć cienkie plasterki masła lub margaryny i do
piekarnika. Jak długo i w jakiej temp wskazówek brak ;-)

No i tak myślę, że tu się chyba zakalca nie da zrobić ?;-)))

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2003-11-21 15:15:19

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zasypuje cukrem, kiedy puszcza sok dodaje make, bakalie, jajka i cukier
> waniliowy i do pieca. Jest naprawde dobre :) w twojego dziwolaga jestem

To nie mój ;-))) Znalazłam u teściowej ;-) A do tego co Ty napisałas ja
dodaję jeszcze orzechy i łyżeczkę sody .

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2003-11-21 15:18:57

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bpl8oe$b0i$1@opal.futuro.pl...

> Ja czegoś takiego nie robiłam, ale moja koleżanka tak, jabłka byly tarte.
> Wychodzi rozpływający się w ustach placek - niebo w gębie po prostu.

To może faktycznie spróbować ? A koleżanka wiarygodna ?;-) Nie wpuszcza nas
w maliny ?;-)

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2003-11-21 15:21:59

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nina" <n...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Potwierdzam, kilka lat temu robilam w nieduzej tortownicy, placek dosc
> wilgotny, nie wyrasta jakos tam specjalnie, ale jest smaczny - ot tak na
> popoludnie do kawy idealny. I wlasciwie niedrogi w przypadku klapy.

Da się go pokroić , nie rozpada się ? A jak długo piekłaś i w jakiej temp ?

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2003-11-21 15:21:59

Od: "Toffi" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> popoludnie do kawy idealny. I wlasciwie niedrogi w przypadku klapy.

Da się go pokroić , nie rozpada się ? A jak długo piekłaś i w jakiej temp ?

Wypasiony obiadek
Ciasto marchewkowe
sos do pizzy - biały - przepis
ciastka na choinke :)
Silikonowe formy do pieczenia - ktos uzywal?