PILNE !!!!! Kto może byc dawcą krwi? Jakie warunki trzeba spełnić ? !!!!!!

1. Data: 2003-10-24 19:02:56

Temat: PILNE !!!!! Kto może byc dawcą krwi? Jakie warunki trzeba spełnić ? !!!!!!
Od: "kowal" <k...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety dzisiaj rano nasza 88 letnia babcia złamała nogę. Konieczne jest
przeprowadzenie bardzo szybkiej operacji, do której potrzebna jest krew. W
związku z tym w rodzinie i wśród najbliższych znajomych znaleźliśmy kilka
osób, które chcą oddać krew.

Od jakiegoś czasu próbuję dodzwonić się na ul.Saską w Warszawie, gdzie
mieści się centrum krwiodawstwa, żeby uzyskać informację, kto może być
dawcą. Niestety bez większego skutku. Czy ktoś z grupowiczów może zna jakiś
całodobowy telefon, pod którym możemy się czegoś dowiedzieć? W informacji
TPSA nie udało nam się dostać zadnego numeru całodobowego, a podane nie
odpowiadają.

Kilka osób z rodziny ma przyjechać jak najszybciej do Warszawy, tyle, że nie
udało nam się ustalić, kto z nich może być dawcą. Być może niektórzy z nich
nie będą się nadawać i będziemy musieli poszukać innych. Bardzo proszę o
informację, kto może być dawcą? Czy są jakieś przeciwwskazania, przebyte
choroby, wiek?

Zupełnie się w tym nie orientuję, a stacja nie ma nawet strony WWW.

Dziękuję za informacje.

Pozdrawiam

Magda

m...@p...pl

2. Data: 2003-10-24 20:21:48

Od: "Kitty" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie znam dokladnych wymagan. Wiem tyle, ze nie mozna miec zbyt niskiego
cisnienia krwi (mi powiedzieli ze nigdy nie zostane krwiodawca bo moje
normalne cisnienie to 90/60, mowili, ze musialabym miec co najmniej 120/90
chyba). Kolezanka z kolei nie zakwalifikowala sie z powodu zbyt niskiej
wagi - ponizej 50 kg. Nie mozna tez oddawac krwi, kiedy przyjmuje sie pewne
leki - ale jakie, tego juz niestety nie wiem.

Pozdrawiam i zycze Babci zdrowia

Kitty

3. Data: 2003-10-24 21:17:41

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kowal" <k...@z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie będą się nadawać i będziemy musieli poszukać innych. Bardzo proszę o
> informację, kto może być dawcą? Czy są jakieś przeciwwskazania, przebyte

Mojej krwi nie chcieli z powodu karmienia piersia - raczej ze wzgledu na
zbyt duzy wysiłek dla organizmu (produkowanie mleka i uzupełnienie ubytku
krwi), niz ze wzgledu na jakieś jej własciwości.

Pozdrawiam - Ula

4. Data: 2003-10-24 21:47:59

Od: AnnaB <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kowal" <k...@z...pl> schrieb:

>Niestety dzisiaj rano nasza 88 letnia babcia z?ama?a nog?. Konieczne jest
>przeprowadzenie bardzo szybkiej operacji, do której potrzebna jest krew. W
>zwi?zku z tym w rodzinie i w?ród najbli?szych znajomych znale 1/4 li?my kilka

Ja oddawalam krew kilka razy i tutaj wymogi byly takie:

- cisnienie krwi powyzej 100/ bodajze 70
- trzeba wykluczyc przeziebienie
- wykluczaja przebyte choroby takie jak zoltaczka
- wyklucza nosicielstwo wirusa HIV
- wykluczeni sa narkomani, homoseksualisci, osoby o przypakdowych
kontakatch seksulanych
-nie mozan przyjmowac wielu lekow
-no i ogolnie dobry stan zdrowia
-przed badaniem sprawdzany jest poziom hemoglobiny i musi byc ponad 13
u kobiet o ile sie nie myle.

Jakbys miala jakies szczegolwe pytania to slij. Ja niestety mieszkam w
Berlinie wiec nie moge wpasc oddac dla Twojej Babci krwi.
Aha no i warto, zeby ktorys z dawca mial odpowiednia grupe krwi, tzn.
taka ktora mozna przetoczyc Babci.

Zycze zdrowia
Ania

5. Data: 2003-10-24 22:50:29

Od: "Kitty" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A w ogole, tutaj http://www.rckik-bydgoszcz.com.pl/2.html znalazlam to:

"Bezwzględne przeciwwskazania do oddania krwi:

przebyta żółtaczka zakaźna,
alkoholizm,
narkomania,
choroby krwi,
choroby układu krążenia,
choroby układu nerwowego,
AIDS,
łuszczyca,
homoseksualizm,
prostytucja.

Czasowa niezdolność do oddania krwi:

tatuaż, endoskopia, przekłucie uszu - uniemożliwiają oddanie krwi na okres
12 miesięcy od momentu ich wykonania,
pobyt w zakładzie karnym oraz 12 miesięcy po jego opuszczeniu,
okres miesiączkowania i 3 dni od zakończenia,
przebyte infekcje, przyjmowanie antybiotyków - dwa tygodnie od zakończenia,
wizyta u stomatologa - przynajmniej na 48 godzin

Przyjmowanie doustnych leków antykoncepcyjnych nie jest przeciwwskazaniem do
oddania krwi. "

Mam nadzieje, ze choc troche pomoglam:)

Kitty

6. Data: 2003-10-25 10:52:47

Od: "kowal" <k...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Berlinie wiec nie moge wpasc oddac dla Twojej Babci krwi.
> Aha no i warto, zeby ktorys z dawca mial odpowiednia grupe krwi, tzn.

Niestety wyglada na to, ze nikt w rodzinie nie ma takiej samej grupy krwi.
Babcia jest A-, a cala reszta osób ma A +, AB-, 0+ . W stacji powiedzieli,
ze to nie ma wiekszego znaczenia. Wlasciwie liczy sie ilosc. Mamy 5 osób
chetnych do oddania krwi, z czego 4 moga na pewno oddac. Niestety akurat ja
sie nie nadaje, bo od tygodnia walcze z wredna infekcja bez wiekszego
rezultatu. Bede dopiero mogla oddac jak sie wylecze. Tej krwi nie jest tak
duzo potrzebnej. Tylko 1 litr a taka ilosc osób bedzie w stanie oddac prawie
2 litry. Moze w ten sposób zostanie tez dla kogos innego.

Chcialam podziekowac wszystkim za przeslane informacje.

Pozdrawiam

Magdalena

7. Data: 2003-10-25 12:17:47

Od: "Kasześ" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

nawet glupia opryszczka pozbywa mozliwosci oddania
andrzej

> [...]
> choroby, wiek?
>
> Zupełnie się w tym nie orientuję, a stacja nie ma nawet strony WWW.

problemy z pecherzykiem zolciowym, i inne takie
Niedobor
Wlosy
sterydy i inne takie
Re: Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO...