PIT złożony w styczniu, zwrot podatku już w lutym.

1. Data: 2004-01-01 18:31:52

Temat: PIT złożony w styczniu, zwrot podatku już w lutym.
Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Rozpoczął się czas rozliczeń podatkowych. Część osób, które chcą wcześniej odebrać
nadpłatę podatku, składają PIT-a już na początku stycznia. Ci pierwsi obliczają swoje
dochody,
zapłacony podatek i składki ZUS na podstawie dezyji ZUS i odcinków z rent.
Inni poczekają na przysłanie rozliczenia podatkowego z ZUSu i od pracodawców.
W tym roku trzeba pamiętać, że od obliczonego podatku, możemy odjąć tylko
7,75% zapłaconej składki na ubezpieczenie zdrowotne a nie całości zapłaconej
składki czyli 8 %.
Rzeczywisty najniższy podatek dochodowy w 2003 wynosił 19,25%,
w 2004 wyniesie 19,5 %.
Trochę wątpliwości jak co roku wzbudzają we mnie limitowane ulgi
rehabilitacyjne min. na opłacenie przewodników ... w tym roku jest kwota
odliczenia jest taka sama, jak w ub. roku. czyli odliczamy od dochodu
2.280zł.,
W kwietniu 2002 roku Mariza na tej grupie zaprezentowała ważny wyrok NSA,
który został opublikowany w Gazecie Prawnej
http://groups.google.pl/groups?q=%22op%C5%82acenie+o
piekuna%22&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&selm=a8nihp%
244es%241%40news.onet.pl&rnum=1
zacytuję cześć "Udokumentowania nie wymaga wysokość poniesionych z tego tytułu
wydatków, lecz sam fakt korzystania z
usług przewodnika przez wskazanie nazwisk osób będących opiekunami. Wynagrodzenie
otrzymane przez przewodnika osoby niewidomej stanowi przychód
i podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych."

Moim zdaniem niekorzystne ostatnio prezentowanie, osób niepełnosprawnych
i inwalidów w środkach masowego przekazu, jako osób, którym w dobie bezrobocia
i biedy bardzo dobrze się powodzi, mających wysokie renty do 7.500 zł., często
wyłudzone ( portal Onet, TVN)
może spowodować, że niektórzy urzędnicy skarbowi będą na ON, patrzeć przez inne
okulary, przez
inną optykę, mniej przychylnie.
Również kosztye wejścia Polski do UE muszą zostać sfinansowane przez ludzi
najbiedniejszych
min. przez nas ON.
Pozdrawiam Piotr

.

2. Data: 2004-01-01 19:50:19

Od: "news.tpi.pl" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "interpio" <i...@f...polbox.pl> napisał w wiadomości

Witam

Rozpoczął się czas rozliczeń podatkowych.........

[..........]

[...]
________________

Gdzie jest napisane ze musisz przewodnikowi dawac pieniadze ???
Mozesz mu za usluge zafundowac np. obiad w restauracji,
kino, wekend trzy dniowy w Wisle, itp,itp. (wszystko procz pieniedzy)
A jak myslisz dlaczego zaklady pracy funduja paczki na swieta
a nie daja pieniedzy ?

pozdr. ;-)

3. Data: 2004-01-02 14:01:53

Od: "Radzio" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny news.tpi.pl <x...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
> kino, wekend trzy dniowy w Wisle, itp,itp. (wszystko procz pieniedzy)
> A jak myslisz dlaczego zaklady pracy funduja paczki na swieta

Fundując obiad w restauracji czy wczasy w Wiśle otrzymujesz rachunek, który
może być dowodem poniesionych kosztów... tutaj skarbówka może się
przyczepić.
Dam przykład jeszcze jednej sytuacji. Gdy ktoś na ulicy pomoże mi wyjąc
wózek z samochodu, a ja w geście wdzięczności dam mu dwie "dychy", albo
wyjmę flaszkę z bagażnika (za którą oczywiście wcześniej zapłaciłem). Jak to
udokumentuję?

Zapraszam do prezentowania innych argumentów, po to aby skutecznie bronić
swoich praw przed urzędem skarbowym.

pozdrawiam,
radzio

--
Klub Zbuntowanych Kaleczniaków
www.kaleczniaki.prv.pl

[alt.pl.comp.os.linux.slackware]

4. Data: 2004-01-02 16:48:10

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radzio" <a...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zapłaciłem). Jak to
> udokumentuję?
>
> Zapraszam do prezentowania innych argumentów, po to aby skutecznie
-------------------------------------
Kochani, witając Was w nowym roku (mnie samemu największą przyjemność
sprawia fakt, że tego momentu udało się dożyć, ale kiedy byłem młody,
jak wszyscy, z nadzieją oczekiwałem nadejścia lepszych czasów)
zachęcam do tego, by nie robić sobie niepotrzebnego zamieszania i
wodogłowia. Na stronie niepelnosprawnych.info znajdziecie komplet
informacji i kompetentnych komentarzy na temat rozliczenia z fiskusem
za rok 2003.

Na stronie: http://www.niepelnosprawni.info/labeo/app/cms/x/5470
znajdziemy fragment tych informacji dotyczący rozliczenia wydatków na
cele rehabilitacyjne.
Na tej stronie wydatki uwidocznione w punktach 7), 8), 14) ** nie
muszą być dokumentowane rachunkami ** !!! Jak słusznie jednak
zaznaczono w komentarzu, żeby odliczyć wydatki związane z używaniem
własnego samochodu na cele określone w przepisach, trzeba w ogólności
ten samochód mieć ! Podobnie osoba niewidoma odliczająca wydatki za
psa przewodnika także musi go posiadać !
W przypadku przewodnika osoby niewidomej albo niepełnosprawnej
ruchowo, sprawa nie jest tak prosta. Przewodnikiem może być w różnych
momentach coraz to inna osoba. Nie ma obowiązku dokumentowania
poniesionych wydatków rachunkami. Poniesiony koszt może stanowić
rekompensatę utraconych korzyści przez osoby sprawujące taką opiekę
np. (teoretycznie) czas poświęcony w celu udzielenia pomocy osobie
uprawnionej do korzystania z przewodnika jest dla tej osoby utratą
okazji do zarobku w inny sposób. W tym akurat przypadku mamy sytuację
całkowicie niejasną pod względem prawno-podatkowym i możemy zasłaniać
się niepamięcią co do osób i sposobu wynagrodzenia, bo obowiązek
dokumentowania nie został nałożony i wobec tego żaden US nie może
wymagać wyliczenia się z ilości, czasu i wysokości wynagrodzenia dla
przewodników. W przyszłym roku może to ulec zmianie, jeśli urzędnicy
Pana Premiera Hausnera albo Ministra Finansów dopatrzą się możliwości
kolejnej "oszczędności" dla budżetu i przepchną przez Sejm stosowne
poprawki. Dość już tego rujnowania budżetu przez ludzi którzy swoimi
rentami i emeryturami rujnują budżet Najjaśniejszej, a ponadto próbują
bezczelnie wypromować sobie jakąś tam równość. Póki co jednak, jak nie
mamy czegoś innego, to trzymajmy się prawa.
Podany wyżej adres warto gdzieś zapisać, by nie pytać bez przerwy na
grupie o te same problemy związane z rozliczaniem podatku.
W 2004 życzę Wszystkim i przede wszystkim duuużo zdrowia (na ile to
możliwe...)
--
Zbig A G

5. Data: 2004-01-02 18:24:20

Od: "Prussak" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to udokumentuję?
>
> Zapraszam do prezentowania innych argumentów, po to aby skutecznie bronić

A ja z innej beczki.
To ten obdarowany przez Ciebie tymi 20 zlociszami powinien odprowadzic
podatek od dochodu, ponadto jeszcze zglosic w zus i tam zaplacic odpowiednia
skaldke :)

Pozdrawiam i życze wszystkiego najlepszego w nowym 2004 roku.
Prussak

6. Data: 2004-01-02 19:35:13

Od: "news.tpi.pl" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny "Radzio" napisal <a...@W...pl>
napisał w wiadomości news:bt3tl3$l1$1@atlantis.news.tpi.pl...

[ ...... Wstep.
Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl>
napisał w wiadomości news:bt47fp$4dt$1@nemesis.news.tpi.pl...

pieknie i obszernie (zreszta jak zawsze)
--
--
Andrzeju czasami sam text nie wystarczy , warto jednak podpowiadac jak
sie maja tlumaczyc slabsi nie rozumiejacy naszego zagmatfanego prawa ........... ]

[..........]

A po co Ci rachunek ???
Potrzebujesz tylko dane przewodnika

cyt. wyroku NSA:
--
Trzeba podać nazwisko przewodnika Podatnik .........
Udokumentowania przed organami podatkowymi nie wymaga wysokość poniesionych

> [...]
> wyjmę flaszkę z bagażnika (za którą oczywiście wcześniej zapłaciłem). Jak to
podasz dane podatnika (przewodnika)
ktoremu w tym dniu dales flaszke
ale
gdy mu dasz dwie "dychy" to
ow przewodnik bedzie musial te dwie "dychy" wykazac w zeznaniu
jako dochod

Pozdrawiam ;-)

7. Data: 2004-01-03 04:45:56

Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podatek od dochodu, ponadto jeszcze zglosic w zus i tam zaplacic odpowiednia

Każdy podatnik, który podmiotowo nie został zwolniony z podatku, lub przedmiot
opodatkowania nie został ustawowo zwolniony jest zobowiązany do wykazania
dochodu i zapłacenia podatku.

Mam znajomego, który jest bezrobotny i nie ma żadnych dochodów i jego będę
chciał w razie kontroli wskazać jako opiekuna.
Ale i w tym przypadku, mój przewodnik za dany rok podatkowy musiałby złożyć PIT-a
z osiągniętych dochodów.

Ja tak się zastanawiam, podążając za przepisami podatkowymi czy ten mój znajomy,
który mi często pomaga, nie jest w jakiś sposób przeze mnie zatrudniany?
Czy on musi mieć wstępne badania lekarskie ? Może to on powiniem założyć działalność
gospodarczą i wystawić mi fakturę na usługi opiekuńcze. Ale chyba nie oto chodziło!!!

W jednym z przepisów ordynacji podatkowej art. 24a, daje się prawo organom podatkowym

(i organom kontroli skarbowej) dokonania ustalenia treści czynności prawnej
uwzględniając
zgodny zamiar stron i cel czynności, a nie tylko dosłowne brzmienie oświadczeń woli
złożonych
przez strony czynności (np. zapisów w umowie). Oznacza to, że urzędy skarbowe będą
mogły
kierować się nie tylko treścią umów lecz będą badać zamiary stron i rzeczywisty cel
kontraktu.
Daje to duże pole do popisu gorliwym pracownikom skarbówki. Wprawdzie w orzecznictwie
sądowym funkcjonowała już zasada, iż organy podatkowe mogą oceniać zamiar stron
czynności
cywilnoprawnych w aspekcie ich konsekwencji podatkowych, istnieje jednak realne
niebezpieczeństwo,
iż każda umowa, której skutkiem będzie zmniejszenie kwoty podatku, może być podważona
ze względu
na domniemane obejście przepisów prawa podatkowego.

Pozdrawiam Piotr

zyczenia noworoczne
srodki finansowe dla niepelnosprawnego
Sprzet elektroniczny dla niewidomych do komputera.
Serdeczna Prosba
3 nowe dodatki