PSP czy pudelek?

91. Data: 2011-06-08 13:44:56

Temat: Re: PSP czy pudelek?
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
et...

Dnia Wed, 08 Jun 2011 13:50:13 +0200, Paulinka napisał(a):

> 'Ta joj' to tak bardziej po lwowsku :)

Wrocław to ludność napływowa z terenów wschodnich - stąd wzięło się
określenie "wrocławski sliedzjik" [fon.] - od sposobu wymowy jako
pozostałosci :-)
Sporo w tym prawdy, też tak myślałem, aż obejrzałem raz program prof.Miodka,
który stwierdził, że to legenda. Najwięcej jest ludzi we Wrocławiu z
przeludnionych terenów Wielkopolski, ludność lwowska zajmuje drugie miejsce,
ale ich jest znacznie mniej. Zauważył natomiast, że wielu napływowych
Wielkopolan przejęło gwarę lwowian. Całkiem to być może- per analogiam znam
kilku ludzi ze Śląska, którzy tylko godajom- a pochodzą z miasta Łodzi:-)

--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

92. Data: 2011-06-08 14:13:11

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-06-08 13:44, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

Wydało się.

Qra

93. Data: 2011-06-08 14:31:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Jun 2011 15:44:56 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> kilku ludzi ze Śląska, którzy tylko godajom- a pochodzą z miasta Łodzi:-)

Ile ich nie było, gwara lwowska nadal we Wrocławiu się odzywa.
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

94. Data: 2011-06-08 14:45:21

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

================

> Ile ich nie było, gwara lwowska nadal we Wrocławiu się odzywa.

Chiron IMO przesadza.
Znana mi większość rdzennych mieszkańców Wrocławia (roczniki 1950 i
dalej) to kresowcy z dziada pradziada. Napływowi to jak wszędzie i tutaj
ludzie z Mazur się tu znajdą. U mnie w firmie rodowity wrocławiak jest
bardziej egzotyczny, niż ktoś, kto przyjechał tutaj studiować.

--

Paulinka

95. Data: 2011-06-08 14:50:52

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

================

> [...]

ludzie z Mazur się tu znajdą. U mnie w firmie rodowity wrocławiak jest
bardziej egzotyczny, niż ktoś, kto przyjechał tutaj studiować.

To nie ja- Miodek. :-).

--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

96. Data: 2011-06-08 15:02:13

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

================

> [...]
> ludzie z Mazur się tu znajdą. U mnie w firmie rodowity wrocławiak jest
> bardziej egzotyczny, niż ktoś, kto przyjechał tutaj studiować.

Słodki ten Miodek. I tyle.

--

Paulinka

97. Data: 2011-06-08 15:37:47

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-08 15:03, Chiron pisze:
> Użytkownik "Stalker" napisał w wiadomości grup
g2000yqm.googlegroups.com...

> Chiron, ja w kwestii formalnej.
>
> Na razie nikt Cie jeszcze nie odfajkowal w polu "zaprosilbym z wlasnej
> woli na impreze" :-)
>
> Stalker, pewnie to tylko formalnosc, ale wiesz jak jest - w papierach
> musi byc porzadek...
>
> Nie no= przecież impra u mnie- to ja zapraszam
> :-)

To mówisz, że tak byś chciał ten problem obejść?

No nie wiem... Bo wiesz, to miała być wprawdzie taka impreza z wódką
ale też z maratonem wenezuelskich seriali :-)

Stalker, męczyłbyś się strasznie :-)

98. Data: 2011-06-08 16:01:56

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-08 15:19, Paulinka pisze:

> Tylko, ze Ewa z tego, co mi się po głowie kołacze z Wrocławia nie
> pochodzi ani z kresów.

Dobrze Ci się kołacze, jestem ludnością napływową, ale z północy. :)

Regionalne naleciałości to dla żartu przeca (! ;) ), ale niektórzy widać
mają ciężkie jarzenie.

Ewa

99. Data: 2011-06-08 16:10:07

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

================

> Chiron IMO przesadza.
> Znana mi większość rdzennych mieszkańców Wrocławia (roczniki 1950 i
> dalej) to kresowcy z dziada pradziada.

Przede wszystkim dużo inteligencji, w tym zwłaszcza kadry naukowej,
przeniosło się z oczywistych powodów po wojnie z Uniwersytetu Lwowskiego
na obecny Uniw. Wrocławski. Nawet jeżeli nie byłoby ich dużo w skali
miasta, to stanowili w jakimś sensie elitę nadającą ton reszcie. Jednak
często mi się zdarzało spotkać zwykłego człowieka (tzw. starej daty)
pochodzącego ze Lwowa i okolic. Nawet przez kilka lat mieszkałam na
stancji u byłego lwowiaka.

Ewa

100. Data: 2011-06-08 19:20:06

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" napisał w wiadomości grup

> [...]

No nie wiem... Bo wiesz, to miała być wprawdzie taka impreza z wódką
ale też z maratonem wenezuelskich seriali :-)

=======================================
Po 2 połówce- już nie. Poza tym- przyjdźcie ze swoimi filmami na DVD. Ja mam
TV od niedawna, i chyba w porywach z 5 programów
:-)

--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron