w sprawie SV : lekarz do cesarki w Lodzi

1. Data: 2000-09-30 13:08:07

Temat: w sprawie SV : lekarz do cesarki w Lodzi
Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

W swoim postingu pod tytulem jak powyzej Magdalena Busk odsyla zapytujaca ciezarna do
swojej strony http://nasze-dzieci.dobrestrony.pl/art15.htm i cytuje informacje w niej
zawarte jako "zrodlo".

Strona ta zostala przez nia sama napisana. Zabieg cytowania samego siebie jest
powszechnie znany i uwazany za niezbyt , powiedzmy, elegancki.

Zaczne od tego, ze strona ta zawiera informacje niescisle i nieprawdziwe. Wsrod na
przyklad wskazan do ciecia cesarskiego ( wymienionych przez Pania Busk ) , sa takie
powszechne uznawane , jak :

-zyczenie matki ;
-zaburzenia psychiczne matki, powodujace, ze nie bedzie ona wspolpracowac w czasie
porodu ;
-zakazenie HIV ( a takze prawdopodobnie hepatitis C ) matki. W tym przypadku bez
wykonania ciecia cesarskiego dziecko bedzie zainfekowane wirusem AIDS , co w
zasadniczej wiekszosci przypadkow oznacza wyrok smierci dla dziecka;
-otylosc matki;
-polozenie miednicowe ( a nie jak pisze autorka polozenie miednicowe wylacznie u
pierwiastki).

Kolejno autorka serwuje stwierdzenie, ze : "Obecna śmiertelność przy porodzie cięciem
jest pięciokrotnie wyższa niż przy porodzie naturalnym. "

Nie jest to liczba prawdziwa . Jezeli autorka tak twierdzi, to winna wskazac zrodlo.

Jak wiadomo smiertelnosc przy zabiegu operacyjnym (kazdym) zalezy od warunkow w jakim
zabieg zostal wykonany, zalezy od wyszkolenia i doswiadczenia zespolu operujacego i
tak dalej.

Jezeli wiec autorka podaje liczbe " 5 " to winna okreslic do czego, do jakiego
materialu sie te dane odnosza. Jezeli odnosza sie wylacznie do Polski lub Szwecji -
to winno to byc wyraznie wymienione.

Osoby zainteresowane proszone sa o zapoznanie sie z materialami zrodlowymi w tej
kwestii. Kwestie ryzyka w trakcie ciecia cesarskiego omawia ponad 160 doniesien w
literaturze fachowej, opublikowanych w ciagu ostatnich 2 lat. Zalecam zwlaszcza
zapoznanie sie z :

1: Demol S, Bashiri A, Furman B, Maymon E, Shoham-Vardi I, Mazor M.
Breech presentation is a risk factor for intrapartum and neonatal death in preterm
delivery.
Eur J Obstet Gynecol Reprod Biol. 2000 Nov 1;93(1):47-51.
PMID: 11000503

2: Socol ML, Peaceman AM.
Vaginal birth after cesarean: an appraisal of fetal risk.
Obstet Gynecol. 1999 May;93(5 Pt 1):674-9.
PMID: 10912965; UI: 20368093

3: Mawdsley SD, Baskett TF.
Outcome of the next labour in women who had a vaginal delivery in their first
pregnancy.
BJOG. 2000 Jul;107(7):932-4.
PMID: 10901567; UI: 20356745

4: Kanadys WM, Oleszczuk J.
[Obesity as an obstetric risk factor].
Ginekol Pol. 1999 Jun;70(6):464-71. Review. Polish.
PMID: 10895290; UI: 20353845

5: Michlin R, Oettinger M, Odeh M, Khoury S, Ophir E, Barak M, Wolfson M,Strulov A.
Maternal obesity and pregnancy outcome.
Isr Med Assoc J. 2000 Jan;2(1):10-3.
PMID: 10892363; UI: 20350284

6: Koroukian SM, Rimm AA.
Declining trends in cesarean deliveries, Ohio 1989-1996: an analysis by indications.
Birth. 2000 Mar;27(1):12-8.
PMID: 10865555; UI: 20323876

7: Sabrine N.
Caesarean section controversy. Elective caesarean can increase the risk to the fetus.
BMJ. 2000 Apr 15;320(7241):1073-4.
PMID: 10836806; UI: 20292050

Publikacje te zawieraja dalsze dane bibliograficzne ( to dla tych osob, ktore nie
lubia szukac po zrodlach bibliograficznych, a zwlaszcza po OVID lub MEDLINE).

Pozdrawiam

dradam

_______
Wyslano poprzez Fastnews - www.com.pl. Archiwum usenet.
Szukaj, czytaj, dyskutuj w http://www.com.pl

2. Data: 2000-09-30 16:12:23

Temat: Pan "dradam" klamie!
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Post zrodlowy:

Magdalena Busk <m...@h...com> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:970314752.435146@news2.
cybercity.dk...

> luiza <l...@b...gnet.pl> skrev i
> diskussionsgruppsmeddelandet:3...@n...vogel.pl.
..

> przez
>
> to oczywiscie jest zart???
>
> Zacytuje dr n.med. Wladyslawa Gawla:
> "Czy ciecie jest bezpieczne?
>
> Nalezy pamietac, ze jest to operacja i niesie ryzyko wieksze niz
poród
> drogami natury. Obecna smiertelnosc przy porodzie cieciem jest
> pieciokrotnie wyzsza niz przy porodzie naturalnym."
>
> Zrodlo
> http://nasze-dzieci.dobrestrony.pl/art15.htm

Insynuacje pana "dradama":

dradam <d...@p...net> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:39d5e5b7$...@n...kwinfo.
com...

> [...]
>
> Publikacje te zawieraja dalsze dane bibliograficzne ( to dla tych
osob, ktore nie lubia szukac po zrodlach bibliograficznych, a

No coz, nie pierwszy raz zdarzylo sie panu MANIPULOWAC moimi
wypowiedziami... Zostawiam to ocenie innych.

Co od tego artylulu, to nie zostal on napisany przeze mnie!!! Nie
widzi pan tytulu naukowego dr nauk medycznych, ginekologa poloznika II
stopnia Wladyslawa Gawla??? Zdaje sie ma On od pana wyzsze
kwalifikacje w tej dziedzinie!

Wladyslawie, co Ty na to???

mb

3. Data: 2000-09-30 21:39:13

Temat: Re: Pan "dradam" klamie!
Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Busk" <m...@h...com> wrote:

> [...]
>widzi pan tytulu naukowego dr nauk medycznych, ginekologa poloznika II
>stopnia Wladyslawa Gawla??? Zdaje sie ma On od pana wyzsze

Sorry , pod strona jest podpisane : Created by Magdalena Busk 2000-09-07 . A wiec
Pani jest odpowiedzialna za wybor autora, sprawdzenie tekstu pod wzgledem
merytorycznym i jezykowym i tak dalej.

Tym niemniej formalnie przyznaje sie do winy.

Ale jako ciekawostke musze podac cos innego . Poszukalem w MEDLINE prac
opublikowanych przez autora o nazwisku "Gawel". Znalazlem 98 prac, w tym z Polski
napisanych przez Gawel A, Gawel J i Gawel G. Ale nie znalazlem Wladyslawa Gawel.

Ja oczywiscie nie mam nic przeciwko temu autorowi. Ale na moj glupi leb wychodzi, ze
trzymajac sie "jego wskazowek" nie nalezy wykonywac ciecia cesarskiego u pacjentki z
HIV (ratujac zycie dziecka) , pacjentka z otyloscia nalezy byc pozostawiona wlasnemu
losowi (silom natury) i tak dalej.

Jednym z powodow mego wyjazdu z Polski bylo to, ze chcialem miec dostep
(nielimitowany) bezposrednio do zrodel wiedzy medycznej. Ktory nie bedzie mi
wymierzal ktos, kto na polu miedzynarodowym nie jest znany.

I o tym chcialbym napisac czytelnikom tej grupy. Mam nadzieje, ze sprawa jest jasna.

Pozdrawiam serdecznie

dradam

PS. Moje kwalifikacje zawodowe i naukowe oceniaja ludzie stojacy wyzej niz Pani,
dzieki Bogu.

_______

4. Data: 2000-09-30 22:00:57

Od: Władysław Gaweł <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Busk napisał(a):
dradam napisal
ciach

,
No, Adamie, przeczytaj najpierw dokladnie a potem chlastaj oponenta
piorem, tj klawiatura.
Co do smiertelnosci :
http://www.obgyn.net/women/articles/VBAC_dah.htm
Podajac 5x wzrost ryzyka oparlem sie na "sekretach połoznictwa i
ginekologii" Frederickson HL i Wilkins-HaughL.
Tymczasem w artykule w linku podawany jest SIEDMIOKROTNY wzrost ryzyka.
A jakie jest wg Ciebie ryzyko?
Poza tym , Adamie, ten FAQ o cieciu nie jest przeznaczony dla lekarzy a
dla pacjentek. Ich nie interesuja poglady prof X i roznice w pogladach
prof Y i Z na jakas kwestie z przypisami, odnosnikami , danymi
statystycznymi itd.
Co do zaleznosci smiertelnosci od warunkow, doswiadczenia etc zgadzam
sie - dodalbym jeszcze wskazania do wykonania cc.
Czy u kazdej pacjentki z plodem w pol miednicowym wykonuje sie w
Kanadzie ciecie ?????
polecam : Planned vaginal delivery versus elective caesarean section: a
study of 705
singleton term breech presentations. Author : Irion O; Hirsbrunner
Almagbaly P; Morabia; A Br J Obstet Gynaecol, 1998 Jul, 105:7, 710-7
Oczywiscie mozesz odpowiedziec: The management of breech presentation in
the last three decades. Author Makris N; Xygakis A; Chionis A;
Sakellaropoulos G; Michalas S ; Clin Exp Obstet Gynecol, 1999, 26:3-4,
178-80
Przy okazji, czy badania przesiewowe w kierunku hepatitis C i HIV sa w
Kanadzie wykonywane rutynowo u wszystkich ciezarnych?
Bo w Polsce nie mozesz zlecic HIV bez zgody pacjentki ( jeszcze nie
zdarzylo mi sie takiej zgody uzyskac a pytalem bo w poradni zdarzaja sie
pacjentki z grup ryzyka)
Co do wskazan, czestosci powiklan , smiertelnosci i postepowania przy cc
to mozemy sie przerzucac cytatami, literatura w nieskonczonosc, bo
medycyna to nie mechanika, gdzie doswiadczenia sa powtarzalne a i tak
kazdy z oponentow pozostanie przy swoim zdaniu.
No to moze na tyle dzisiaj, jest juz polnoc a ja mam przeczucie ze jutro
jak w kazdy weekend obudzi mnie skakanie po plecach 2 lobuzow o 6.30.
Dobranoc
W.Gawel

5. Data: 2000-10-01 21:42:51

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Sat, 30 Sep 2000 18:12:23 +0200,
"Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał coś takiego:

<ciach kupa tekstu>
Prosiłbym , przy odpowiedzi wycinanie zbędnych cytatów , a nie
pozostawianie całego listu poprzednika w dyskusji aby dodać 7 linijek
własnych.
Niektórzy korzystają z dial-up'ów.
TIA

--
Cosa
c...@p...onet.pl

6. Data: 2000-10-03 22:53:56

Od: Władysław Gaweł <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Piszac poprzedni post uwazalem sprawe za zamknieta. Ale napastliwy ton
postu dr Poradzisza prowokuje odpowiedz.
dradam napisał(a):
>ciach
> Ale jako ciekawostke musze podac cos innego . Poszukalem w MEDLINE .... Ale nie
znalazlem Wladyslawa Gawel.

No tak, nie ma mnie w Medline to jestem dla dr Poradzisza
niewiarygodny.
Jako ciekawostke musze podac, ze przeszukujac MEDLINE nie znalazlem
zadnej pracy autorstwa dr Poradzisza zwiazanej z poloznictwem lub
ginekologia. Co nie przeszkadza Mu wypowiadac sie ex cathedra w temacie.
Swe kwalifikacje jako ginekologa przedstawil na swej stronie domowej:
http://travel.to/poradzisz

> [...]
pacjentki z HIV (ratujac zycie dziecka) , pacjentka z otyloscia nalezy byc
pozostawiona wlasnemu losowi (silom natury) i tak dalej.
Tu cytat z pracy pogladowej , na ktora powolal sie w pierwszym poscie (
Kanadys WM, Oleszczuk J.[Obesity as an obstetric risk factor].
Ginekol Pol. 1999 Jun;70(6):464-71. Review. Polish.
PMID: 10895290; UI: 2035384
"Nie ulega wątpliwości, że ciężarne kobiety z otyłością są bardziej
zagrożone powikłaniami w przebiegu porodu. Notuje się zwiększoną
częstość indukcji porodu, zakłóceń przebiegu porodu (wydłużenie fazy
utajonej, wtórne zatrzymanie rozwierania, przerwanie obniżania się
płodu, wydłużenie drugiego okresu porodu), dystocji barkowej, obecności
smółki w płynie owodniowym, zaburzeń częstości serca płodu, pH krwi z
żył skalpu niższym od 7,25, niższej punktacji Apgar po l i 5 minucie
(2,7,23, 25,30,32,45,52,71). Częstość wykonywanych cięć cesarskich u
ciężarnych otyłych jest w przybliżeniu dwukrotnie wyższa w porównaniu z
ogólną populacją (7, 23, 25, 30,45, 69). Niektórzy autorzy podkreślali
większe prawdopodobieństwo powtórnych cięć cesarskich u kobiet otyłych
niż u nieotyłych (34,71). Perlow i wsp. (52) wykazali znamienny wzrost
wskaźnika cięć cesarskich, a zwłaszcza cięć wykonanych pierwszy raz, u
kobiet z masywną otyłością (masa ciała > 150 kg). Jednak nie obserwowali
tych różnic po wykluczeniu z analizy przypadków z cukrzycą i
nadciśnieniem. Sugerują oni, że otyłość per se nie prowadzi do większego
ryzyka cięć cesarskich, ale raczej do zwiększenia ryzyka powikłań (52).
U ciężarnych otyłych wykazuje się wydłużony okres wydobycia płodu i czas
trwania operacji, utratę krwi >1000 ml, pooperacyjne zapalenie błony
śluzowej macicy (7, 22, 25, 53). Poza tym te ciężarne należą do grupy
pacjentek ze zwiększonym ryzykiem anestezjologicznym (16, 25). Obserwuje
się duży wskaźnik niepowodzeń przy znieczuleniu zewnątrzoponowym,
trudności w intubacji dotchawiczej, stosowanie większych dawek
lipofilnych środków anestetycznych, zwiększoną wrażliwość na działanie
depresyjne narkotycznych środków przeciwbólowych, występowanie zespołu
hipowentylacji, zatoru płucnego".
Na moj glupi leb przy BMI 31 dr Poradzisz zaleci ciecie.Ciekawe od
jakiego BMI w
Kanadzie obligatoryjnie wykonuje sie cc "nie pozostawiajac pacjentki
wlasnemu losowi".
O HIV nie napisalem i tu moge (z niejakim wahaniem ) uderzyc sie w
piers. Z wahaniem, bo generalnie mowi sie o rozszerzonych wskazaniach
do cc. a nie o cieciu wszystkich ciezarnych HIV+ Vide:
http://www.medscape.com/medscape/cno/2000/retro/Stor
y.cfm?story_id=1016

>Jednym z powodow mego wyjazdu z Polski bylo to, ze chcialem miec dostep
>(nielimitowany) bezposrednio do zrodel wiedzy medycznej. Ktory nie
>bedzie mi wymierzal ktos, kto na polu miedzynarodowym nie jest znany.

Bardzo chwalebny powod emigracji. Wiekszosc emigrantow podaje bardziej
przyziemne powody.
Obecnie w Polsce nikt nikomu nie limituje dostepu do informacji. Dzieki
czemu mozna zweryfikowac wyglaszane ex cathedra opinie sformulowane w
tonie"co tu smarkaczu
podskakujesz, ja wiem to lepiej".

Mam nadzieje ze sprawa jest jasna.
Nie mam zamiaru ciagnac tematu dluzej bo nie wart tego.

Zalaczam niskie uklony,
Wladek Gawel

p.s. A tak w ogole to nothing personal, dr Poradzisz. Chyba piszac ten
post po prostu miales zly dzien.

szkła okularowe
lekarz do cesarki w Lodzi
Celiakia
celiakia
Szukam osob po operacji plastycznej nosa