Panele scienne- nietypowy sposób montazu

1. Data: 2002-06-17 12:07:41

Temat: Panele scienne- nietypowy sposób montazu
Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Próbował ktoś montować panele ścienne BEZ listew podkładowych ? Zależy
mi na tym, żeby panel odstawał od tynku tylko o swoją grubość. Aby tak
było trzeba by skuć tynk pod listwy montażowe, a listwy przykręcić tak
aby leżały na równo z tynkiem. Kucie mie się nie uśmiecha - zależy mi na
czasie.

Wykombinowałem takie coś: panele leżą bezpośrednio na powierzchni tynku,
przytwierdzone klasycznymi uchwytami normalnie przybijanymi do listew
montażowych. Uchwyty są p r z y k r ę c o n e do ściany z uzyciem
cienkich długich dybli fi 6mm. Wkręt mocujący ( z łbem wpuszczanym ) nie
może wystawać z powierzchni uchwytu, ale to sprawa odpowiedniego mocnego
dokręcenia i zagłębienia dybla. Cienkie dziury w cegle wierci się
błyskawicznie, więc taka technologia powinna być szybsza niż klasyczny
ruszt, wpuszczony w tynk. Jedno co mnie martwi, to mała szczelina
pomiędzy panelem a tynkiem - wszak jedno i drugie powinno "oddychać".

Zrobił to kiedyś ktoś w ten sposób ? Jakie efekty ?

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html