Panele w salonie nad piwnicą i co pod panele?

1. Data: 2011-06-19 06:30:32

Temat: Panele w salonie nad piwnicą i co pod panele?
Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, będę kładł panele podłogowe w ok. 30m salonie w domu (szeregowiec)
z lat 80-tych. Salon znajduje się nad piwnicą (w piwnicy sucho, niemniej w
zimę jak to w zimę - zimno).
Co do paneli - w Castoramie upatrzyłem jakieś Krono 8mm, AC4 w cenach ok.
25-35zł/m2.
Zastanawiam się tylko co pod nie dać. Czy samą piankę? czy jeszcze jakąś
folię? Co do pianki - zastanawiam się nad Izo Floor Plus 6mm (ok. 6zł/m2) -
mam nadzieję, że będzie cieplej niż przy zwykłej 2-3mm.
Z góry dzięki za wszelkie porady!

--
Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

2. Data: 2011-06-20 18:37:55

Temat: Re: Panele w salonie nad piwnicą i co pod panele?
Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości

> Zastanawiam się tylko co pod nie dać. Czy samą piankę? czy jeszcze jakąś
> folię? Co do pianki - zastanawiam się nad Izo Floor Plus 6mm (ok.
> 6zł/m2) - mam nadzieję, że będzie cieplej niż przy zwykłej 2-3mm.

"zwykła pianka" pod panele, ta gąbkopodobna, to szajs najgorszy z możliwych,
najstraszliwsze gówno, jakie można pod panele wsadzić i z całkowicie
niezrozumiałych dla mnie powodów jednoczesnie najbardziej popularne (nie,
nie jest najtańsze).

Co uzyć najlepiej? Moim zdaniem najlepiej pod panelami sprawdzają się płyty
Eko (rózni producenci różnie je nazywają, ale generalnie chodzi o szare bądź
zielone płyty paźdzerzowe), mają bardzo dobrą izolacyjność cieplną (nie
można ich więc uzyć na podłogówkę) i najlepsza z popularnych podłoży
tłumienność akustyczną - panele ułożone na nich NIE STUKAJĄ.

J.

3. Data: 2011-06-21 07:03:59

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> można ich więc uzyć na podłogówkę) i najlepsza z popularnych podłoży
> tłumienność akustyczną - panele ułożone na nich NIE STUKAJĄ.

jakie grubosci proponujesz?

--
pozdr Z.

4. Data: 2011-06-21 07:20:16

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał(a):

> [...]
>folię? Co do pianki - zastanawiam się nad Izo Floor Plus 6mm (ok. 6zł/m2) -
>mam nadzieję, że będzie cieplej niż przy zwykłej 2-3mm.

Normalnie daje sie folie, na nia pianke i dopiero panele.
Mozna klasc tez bez folii, ale wielu producentow wtedy nie daje
gwaranacji na panele (chodzi o wypaczanie paneli pod wlywem wilgoci).
zwroc na to uwage, jakbys chcial pozalowac paru zlotych na plastik.

5. Data: 2011-06-21 20:36:00

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
wiadomości news:itpfrj$l91$1@inews.gazeta.pl...

> jakie grubosci proponujesz?

W obecnym mieszkaniu mam 4,5mm, w nowym kładę 6mm

J.

6. Data: 2011-06-27 16:46:43

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-19 08:30, Przemolo pisze:
> [...]
> sucho, niemniej w zimę jak to w zimę - zimno).
> Co do paneli - w Castoramie upatrzyłem jakieś Krono 8mm, AC4 w cenach

Jak musisz MDF to musisz, ale naprawde do drewnianych ma sie to slabo,
MDF to na wyglad daje rade jak patrzysz z sasiedneigo pokoju, cala
reszta to juz nie to samo.
Pomysl moze sie jednak cos z drewna znajdzie w ramach budzetu.

> Zastanawiam się tylko co pod nie dać. Czy samą piankę? czy jeszcze jakąś
> folię?

Folie tak, zdecydowanie plyty Eko - czyli gesty miekki pazdzierz.

Im wyzsze tym lepiej, ale jesli chodzi o termoizolacje to 6 czy wiecej
mm niewiele wniesie. W dotyku - typu chodzenie na bosaka bedzie OK, ale
cieplo bedzie uciekac.

KJ

7. Data: 2011-06-30 19:31:25

Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> folię? Co do pianki - zastanawiam się nad Izo Floor Plus 6mm (ok.
> 6zł/m2) - mam nadzieję, że będzie cieplej niż przy zwykłej 2-3mm.

Sugerowałbym ocieplić sufit piwnicy :)

MaW

8. Data: 2011-07-02 10:47:59

Od: Artur <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Cze, 08:30, "Przemolo" <p...@g...zmyla> wrote:
> [...]
> z lat 80-tych. Salon znajduje si nad piwnic (w piwnicy sucho, niemniej w
> zim jak to w zim - zimno).
> Co do paneli - w Castoramie upatrzy em jakie Krono 8mm, AC4 w cenach ok.
> 25-35z /m2.
> Zastanawiam si tylko co pod nie da . Czy sam piank ? czy jeszcze jak
> foli ? Co do pianki - zastanawiam si nad Izo Floor Plus 6mm (ok. 6z /m2) -
> mam nadziej , e b dzie cieplej ni przy zwyk ej 2-3mm.
> Z g ry dzi ki za wszelkie porady!
>
> --
> Odpowiadaj c na priv zamie ko c wk adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

Witam.
Osobiście nie polecałbym podkładów typu Eco czy jak nazwał to mój
przedmówca miękkiego paździerzu. Nie raz miałem przyjemność lub
nie ;-) oglądania takich podkładów po paru latach, rozkładają się w
drobny pył i pod podłogą tworzą się różne dziwne wzgórki. Nie na darmo
też tacy producenci jak Khars, Tarkett odrzucają ten rodzaj podkładu
jako za mało stabilny. Z praktyki nie polecam tez stosowania za
grubych podkładów, każdy z nich zwłaszcza grubsze, mają to do siebie,
że ubijają się i nierówności podłogi i tak wychodzą, przy miękkich,
grubych i niestabilnych podkładach jest to wręcz proszenie się o
kłopoty. Rozpinające się zamki przy bezklejówkach, gdzieś na środku
pokoju są wtedy czymś normalnym ;-))). Jeżeli chcemy podłogę wyciszyć,
ocieplić wtedy optymalnym rozwiązaniem jest korek ze względu na swoje
właściwości izolacyjne i znów, nie polecam grubych podkładów - 1,8 -
2,0 mm wystarczy. Przy układaniu na posadzkach: cementowych,
anhydrytowych - paneli z płyty HDF, drewna, niestety nieuniknione jest
zastosowanie bariery przeciwwilgociowej. W przypadku podłóg
pływających wystarczy folia, jeżeli jest łączona wtedy proszę układać
proszę układać folię na zakład lub rozważyć zakup foli w dużym
arkuszu.
Jeżeli poszukuje Pan podłóg naturalnych, w rozsądnej cenie polecam
http://www.zielonagoracity.pl/dom-i-ogrod/okna-drzwi
-podlogi/oferuje/zielona-gora-podloga-fornirowana-su
cupira-tarkett-viva-oferuje.htm
Pozdrawiam.
Artur
www.gotoweparkiety.pl

9. Data: 2011-07-03 20:01:53

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur" <a...@g...com> napisał w wiadomości
bb.googlegroups.com...

[...]

No to całe szczęście, że płyty eko połozone w moim obecnym mieszkaniu o tym
nie wiedzą. Własnie dziesiąte urodziny obchodzą i wszystko z nimi ok.

J.

10. Data: 2011-07-04 13:19:17

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-03 22:01, Jarek P. pisze:

> No to całe szczęście, że płyty eko połozone w moim obecnym mieszkaniu o
> tym nie wiedzą.

musi jakies debilne.
Ale moje jeszcze gorsze, bo osmy rok stoja na nich regaly 2 metry do
gory ksiazek w dwoch rzedach i nic sie nie chca pod tym naciskiem
rozyspac czy ugiac. A na nich lezy tani MDF i to bezklejowy (jedyny MDF
w calym domu, bym wymienil ale nic sie z nim nie dzieje i w tym pokoju
sie malo przebywa).

KJ

Odp: Jak pozbyc sie much
Komandor - dolna szyna, cena? gdzie kupic?
Odp: Re: syfon do zlewozmywaka
Instrukcja do silnika kosiarki RRIGS & STRATTON CLASSIC XL 35
Jak pozbyc sie much