Pralka z poborem cieplej wody

1. Data: 2011-06-19 07:31:23

Temat: Pralka z poborem cieplej wody
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Produkuje jakas firma jeszce pralki z osobnym poborerm cieplej i zimnej wody?

2. Data: 2011-06-19 11:16:19

Temat: Re: Pralka z poborem cieplej wody
Od: " " <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

> Produkuje jakas firma jeszce pralki z osobnym poborerm cieplej i zimnej wody?
Facet jestem i pranie nie jest moją najmocniejszą stroną. Wydaje mi się że
chyba nie ma już pralek z podłączeniem ciepłej wody. Producenci pralek
współpracują z producentami proszku. Zrobili proszki piorące w niskich
temperaturach. Daje to oszczędności na grzaniu wody. Ale wymaga długiego czasu
prania. Wydaje mi się że przy koszcie za całe pranie w temperaturze
pięćdziesięciu stopni wynoszącym niecałe pięćdziesiąt groszy. Nie zrobi się
dużych oszczędności wlewając do pralki ciepłą wodę.

3. Data: 2011-06-19 14:10:41

Od: neoniusz <n...@j...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11-06-19 09:31, Ghost pisze:
> Produkuje jakas firma jeszce pralki z osobnym poborerm cieplej i zimnej
> wody?

Są. Amerykanskie. Np. GE WWRE5240D, ktora sam posiadam.

4. Data: 2011-06-19 15:09:12

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost napisał(a):
> Produkuje jakas firma jeszce pralki z osobnym poborerm cieplej i zimnej
> wody?
Daewoo DWF750M
--
Krzysiek

5. Data: 2011-06-20 15:43:38

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 Jun 2011 11:16:19 +0000 (UTC), s...@g...pl
napisał(a):

> prania. Wydaje mi się że przy koszcie za całe pranie w temperaturze
> pięćdziesięciu stopni wynoszącym niecałe pięćdziesiąt groszy. Nie zrobi się
> dużych oszczędności wlewając do pralki ciepłą wodę.

Tylko, że cena prądu będzie nadal rosła. Zaś solary będą coraz bardziej
tańsze i popularniejsze, a możliwość podgrzania wody do pralki/zmywarki
jest jednym z sensownych argumentów za ich montażem.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

6. Data: 2011-06-20 19:13:52

Od: JK <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-20 17:43, Borys Pogoreło pisze:

> Tylko, że cena prądu będzie nadal rosła. Zaś solary będą coraz bardziej
> tańsze i popularniejsze, a możliwość podgrzania wody do pralki/zmywarki
> jest jednym z sensownych argumentów za ich montażem.

Jaki problem, żeby tę ciepłą wodę z solara
podłączyć pod wlot wody "zimnej" w pralce?
Przecież jest czujnik temperatury i jeśli
wlejesz do pralki wodę ciepłą (z solara) to
zużyje ona mniej prądu na podgrzanie wody do
temperatury roboczej. Osobne wloty na wodę
ciepłą i zimną są bez sensu.
No chyba, że jest jakiś spisek producentów
pralek :-)

JK

7. Data: 2011-06-20 19:22:07

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

JK napisał(a):
> Jaki problem, żeby tę ciepłą wodę z solara podłączyć pod wlot wody
> "zimnej" w pralce?
Żaden. Ale płukanie przeprowadza się w zimnej wodzie a nie w ciepłej.
--
Krzysiek

8. Data: 2011-06-20 19:26:24

Od: JK <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-20 21:22, Krzysztof 45 pisze:
> Żaden. Ale płukanie przeprowadza się w zimnej
> wodzie a nie w ciepłej.

A jakie są przeciwwskazania żeby płukać w
ciepłej? I czy w ogóle temperatura wody
płuczącej jest kontrolowana?

JK

9. Data: 2011-06-20 19:43:43

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

JK napisał(a):
> A jakie są przeciwwskazania żeby płukać w ciepłej?
Substancje proszku, związki powierzchniowo czynne, związki
zmiękczające wodę, enzymy oraz związki wybielające rozpuszczają się w
ciepłej wodzie a nie w zimnej.
> I czy w ogóle temperatura wody płuczącej jest kontrolowana?
Tak. Pralka pobierając wodę do płukania, nie podgrzewa jej, a jak ma
dwa podłączenia wody zimnej i ciepłej, przy płukaniu
korzysta z wody zimnej a nie ciepłe.
--
Krzysiek

10. Data: 2011-06-20 20:51:45

Od: JK <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-20 21:43, Krzysztof 45 pisze:
> Substancje proszku, związki powierzchniowo
> czynne, związki
> zmiękczające wodę, enzymy oraz związki
> wybielające rozpuszczają się w
> ciepłej wodzie a nie w zimnej.

Interesujące! Skoro tak, to jakim cudem pralka
wypłukuje te substancje zimną wodą?

> Tak. Pralka pobierając wodę do płukania, nie
> podgrzewa jej, a jak ma
> dwa podłączenia wody zimnej i ciepłej, przy
> płukaniu
> korzysta z wody zimnej a nie ciepłe.

Nie odpowiedziałeś na pytanie.
To, że pralka otwiera do płukania zawór wody
zimnej jest oczywiste. Pytanie brzmi, skąd
pralka "wie" jak zimna jest woda zimna i co
będzie jak zamiast wody "zimnej" będzie tam
podłączona "ciepła"?

JK

Panele w salonie nad piwnicą i co pod panele?
Odp: Jak pozbyc sie much
Komandor - dolna szyna, cena? gdzie kupic?
Odp: Re: syfon do zlewozmywaka
Instrukcja do silnika kosiarki RRIGS & STRATTON CLASSIC XL 35