Państwa faszystowskie

1. Data: 2020-06-12 15:00:02

Temat: Państwa faszystowskie
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

Wiktor Woroszylski, "Państwa faszystowskie"

Niedługo po wojnie 1914-1918 w Europie powstały pierwsze
państwa faszystowskie W tych państwach
słońce wschodziło i zachodziło o normalnej porze opromieniając
dachy domostw i wzgórz zieloną spadzistość W oborach
łagodnie ryczało bydło Matki o świcie
budziły dzieci całując je w czoło Ojcowie wracając z pracy
ze znużeniem radosnym w kościach wdychali
dym domowego ogniska zaś po obiedzie
zasypiali w fotelu bądź też majsterkowali wytrwale bądź też
muzykowali z zapałem Dzieci
bawiły się w klipę w klasy i w chowanego Małym
dziewczynkom rosły piersi i dziewczynki z dnia na dzień
zamieniały się w duże dziewczyny wypełnione szeptem
szmerem jak drzewa w lesie chichotem nagłym na którego
dźwięk chłopcom zasychało w gardle W letnie wieczory
na firankach podświetlonych od wewnątrz schodziły się cienie
rozchodziły i znów schodziły miłośnie Zaś zimą
kochankowie łowili ustami parę z ust w ośnieżonych ogrodach
I jeszcze
można wspomnieć o kotach wyginających się w kabłąk o wróblach
wzlatujących nad jezdnią o staruszkach na przyzbie o kwiatach
ciętych i doniczkowych o pielęgniarkach
podających chorym termometr o ludziach z miotłą
zamiatających ulice O drewnie
rozsychającym się bruździe w polu wilgotnej wietrze
w zaroślach I jeszcze można
wiele wymienić zjawisk świadczących że
Albowiem nie było znaków na niebie komet żałobnych
wody w krew zamienionej krzaków płonących albowiem
życie biegło zwyczajnie więc naprawdę w państwach tych
wielu było
ludzi zwyczajnych i ludzi dobrych i takich którzy
nie wiedzieli o niczym i którym
nie przychodziło na myśl i którzy
nie czuli się współwinowajcami i którzy
nie mieli z tym nic wspólnego i którzy nawet
nie czytali gazet lub też czytali niedbale zajęci
myślami o tym że trzeba naprawić
przeciekający dach oddać
buty do szewca oświadczyć się wypić
kufel piwa wymieszać farby zapalić świeczkę i którzy
naprawdę nie dostrzegali strachu w oczach sąsiada nie
słyszeli drżenia w głosie pytającego o drogę nie
dostrzegali różnicy nie słyszeli
głosu w sobie albo skoro
domyślali się czegoś nie mogli nic zrobić i pocieszali się
mówiąc My przynajmniej
nie robimy nic złego żyjemy jak żyliśmy zawsze Co było prawdą
A jednak były to
państwa faszystowskie

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

2. Data: 2020-06-12 15:23:12

Temat: Re: Państwa faszystowskie
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:
> Wiktor Woroszylski,

Niom... Kokejny Żyd szczekający na ziemię i ludzi, którzy go wykarmili.
Najpierw pieszczoszek i czciciel czerwonej komuny jak Szymborska, a potem
we właściwym momencie ,,zmiana poglądów" na ,,opozycjonistę" i ,,współpraca z
KOR". No, wypisz, wymaluj, taki drugi Kuroń. Jednym słowem ,,ałtorytety" to
ty masz.
https://culture.pl/pl/tworca/wiktor-woroszylski

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

3. Data: 2020-06-12 17:11:34

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12/06/2020 o 14:23, XL pisze:

> [...]
> KOR". No, wypisz, wymaluj, taki drugi Kuroń. Jednym słowem ,,ałtorytety" to

juz wiem dlaczego nie chcialas rzucic fotki ze stopami, skosne sa rasistko

--
gazebo

4. Data: 2020-06-12 20:43:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo <g...@j...com> wrote:

> juz wiem dlaczego nie chcialas rzucic fotki ze stopami, skosne sa rasistko

Rasistów to masz tutaj, swoich kolegów:

https://cai24.pl/na-glowne/6377/to-czarni-bija-bialy
ch-szokujaca-prawda-o-odwrotnym-rasizmie-w-usa/?fbcl
id=IwAR1Lpst4E8djvbZ9_3-s3udS5h7sQ85ZzclNxPyrlF6Z6T5
DefobXYGcQlY

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

5. Data: 2020-06-13 03:28:19

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-06-12 15:00, Kviat wrote:
> Wiktor Woroszylski, "Państwa faszystowskie"

O q*fa... ale obciach...!

//macie tu, se poczytejcie... jak bedzie!
https://nczas.com/2020/06/03/w-tym-amerykanskim-mias
teczku-jest-spokojnie-cywile-nosza-ze-soba-bron-i-za
dnych-zamieszek-nie-ma-video/

6. Data: 2020-06-13 06:41:57

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12/06/2020 o 19:43, XL pisze: