Papirus ciag dalszy ...

1. Data: 2004-08-20 07:04:55

Temat: Papirus ciag dalszy ...
Od: "Marras" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Ostatnio na tej grupie doradzono mi aby papirusa hodowac w ziemi
uniwersalnej i b.obficie podlewac.
Wiec udalem sie do kwiaciarni aby kupic takowa ziemie, a tam pani mi mowi
zeby wsadzic roslinke w ziemie do surfini !!

W tej sytuacji zwatpilem i papirus dalej rosnie w malej i ciasnej doniczce
ktora dostalem w sklepie :(

Czy moglby ktos rozwiac moje watpliwosci? W jakiej ziemi bedzie papirusowi
nalepiej?

pozdrowienia,
Marras

2. Data: 2004-08-20 07:09:16

Temat: Re: Papirus ciag dalszy ...
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Czy moglby ktos rozwiac moje watpliwosci? W jakiej ziemi bedzie papirusowi
> nalepiej?
>
> pozdrowienia,
> Marras
:))))
bedzie dobrze rosl w kazdej ziemi
a nawet bez ziemi
bo kiedys mialem go w zwirze
:)
doniczka stala w miseczce z woda
co bardzo jemu sluzylo
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2004-08-20 07:51:50

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
| zeby wsadzic roslinke w ziemie do surfinii !!
|
| Czy moglby ktos rozwiac moje watpliwosci? W jakiej ziemi bedzie papirusowi

Primo: ziemia uniwersalna i ziemia do surfinii to prawie to samo, bo w
Polsce nie obowiązują producentów żadne standardy. Z gorzkiego doświadczenia
wynika, że jest to stale substrat torfowy, a nie ziemia (substrat torfowy
kupiłam kiedyś również jako ziemię do kaktusów).
Po drugie - papirus znakomicie rósł będzie, jeśli przygotujesz mu pojemnik
zamknięty (bez dziur w dnie), napełnisz żwirem lub keramzytem, wyjmiesz
roślinę z doniczki, wypłuczesz dotychczasową ziemię spośród korzeni i
posadzisz w żwir. Zalać wodą z odrobiną pożywki (np. do hydroponiki, ale
sprawdza się też zwykły Florowit), można zamiast pożywki dać parę granulek
Osmocote.
A jeśli nie masz ochoty na taki pół-hydroponiczny eksperyment, to posadź
roślinę nawet i w ten kupny substrat torfowy niezależnie od jego
nazwy:-))))), tylko pod doniczkę daj
ogromniastą podstawkę i pilnuj, żeby zawsze w niej była woda.
Najdowcipniejsze jest rozmnażanie papirusa: obcina się "parasolkę", skraca
"szprychy" do połowy, obraca do góry nogami i wsadza do szklanki z wodą.
Szybko wypuszcza korzenie i jest gotowa roślinka do hydroponiki - którą
ponownie polecam:-)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-08-20 11:47:32

Temat: Odp: Papirus ciag dalszy ...
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy moglby ktos rozwiac moje watpliwosci? W jakiej ziemi bedzie papirusowi
> nalepiej?
Ziemia jak ziemia - byle mokra:)
Pozdrav.Rene

5. Data: 2004-08-20 12:09:51

Od: "Marras" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzieki za rady i opinie.
Mam nadzieje ze kwiatek bedzie ladnie rosl, tfu, tfu.

pozdrowienia,
Marras

6. Data: 2004-08-31 19:09:48

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> bedzie dobrze rosl w kazdej ziemi
> a nawet bez ziemi
> bo kiedys mialem go w zwirze
> :)
> doniczka stala w miseczce z woda
> co bardzo jemu sluzylo

W akwarium-paludarium tez sadzi sie go do drobnego zwirku

Elfir

Stemona sesselifolia
kłopoty z adresem
Mirzanowe lilie i liliowce...
jabłon na gruszy
Kto ma ogrodek na trasie Lodz,Wawa,Zakopane?