Stemona sesselifolia

1. Data: 2004-08-19 18:51:28

Temat: Stemona sesselifolia
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy wiecie coś o tej roślinie? Nie mogę nic o niej znaleźć. Kojarzy mi się
(czemu?), że jest to roślina użytkowa. Chodzi mi o jej wymagania uprawowe.
Jak wygląda wiem, bo mam ją w zasięgu wzroku. Dziwadło takie :-). Z kwiatami
podobnymi do kielichowca, pnącze.

Z pozdrowieniami, Maria

2. Data: 2004-08-19 20:26:31

Temat: Re: Stemona sesselifolia
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" wrote:

> [...]
> Jak wygląda wiem, bo mam ją w zasięgu wzroku. Dziwadło takie :-). Z kwiatami

Prawidlowa nazwa: Stemona sessilifolia

Tu zdjecie:
http://images.google.com/images?q=Stemona+sessilifol
ia&hl=en&lr=&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

W googlu wyskakuje duzo informacji na temat, jak sie to uzywa, ale nie jak sie
hoduje.

Magdalena Bassett

3. Data: 2004-08-19 20:33:30

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> Prawidlowa nazwa: Stemona sessilifolia

To błąd na etykiecie, przepisałam prawidłowo.

> W googlu wyskakuje duzo informacji na temat, jak sie to uzywa, ale nie jak
sie
> hoduje.

Otóż to :-(. Dziękuję.

Z pozdrowieniami, Maria

4. Data: 2004-08-19 20:36:10

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> [...]

Moja jest inna, kwiaty są bordowobrązowe.

Z pozdrowieniami, Maria

5. Data: 2004-08-20 07:28:32

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z pozdrowieniami, Maria

Bardzo mnie zainteresowała ta roślina.Czy nie potrzebujesz
przypadkiem czegoś ode mnie na wymianę?
Mirzan

6. Data: 2004-08-20 09:01:34

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo mnie zainteresowała ta roślina.Czy nie potrzebujesz
> przypadkiem czegoś ode mnie na wymianę?

O to się nie martw :-). Tylko jest problem, bo nie mając nic o uprawie
trudno będzie rozmnożyć. Zawiązała natomiast coś, co wygląda na nasionko.
Może tak?
Korzenie są nad doniczką. Dam wieczorem zdjęcia na stronę, to zobaczysz to
dziwadło.

Z pozdrowieniami, Maria

7. Data: 2004-08-20 11:12:01

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Może tak?
> Korzenie są nad doniczką. Dam wieczorem zdjęcia na stronę, to zobaczysz to

To jest roślina lecznicza ,ale do czego jest stosowana?
Ma bulwiaste korzenie,może one służą do rozmnażanią.Znalazłem
opisy,ale nie zmam angielskiego.
Mirzan

8. Data: 2004-08-20 11:40:18

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest roślina lecznicza ,ale do czego jest stosowana?
> Ma bulwiaste korzenie,może one służą do rozmnażanią.

Bardzo możliwe, bo z tego co widzę, to w doniczce są jakby 2 wiązki tych
korzeni. Tak na wyczucie - wydaje mi się, że powinna przechodzić okres
spoczynku, (kiedy?) w którym te korzenie można by dzielić.

.> Znalazłem
> opisy,ale nie zmam angielskiego.

Znam ten ból. Jak my pobieraliśmy nauki to wszechobecny był rosyjski, trochę
niemieckiego, dlatego łatwiej teraz zaśpiewać coś Okudżawy, niż sensownie
przetłumaczyć angielski tekst. Mój dobry tłumacz od roku siedzi w stolicy
:-(.

Z pozdrowieniami, Maria

9. Data: 2004-08-20 12:38:06

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| To jest roślina lecznicza ,ale do czego jest stosowana?
| Ma bulwiaste korzenie,może one służą do rozmnażanią.

Poczytałam wczoraj trochę. Używany w zielarstwie jest korzeń właśnie
(sproszkowany). Działanie w zaburzeniach układu oddechowego (płuca,
oskrzela), działa odflegmiająco i łagodząco. DOdatkowo uzywany jako
insektycyd i środek grzybobójczy. Dziwnie szerokie spektrum działania, ale
tak było napisane:-)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2004-08-20 15:10:31

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cg4o3j$l6r$1@nemesis.news.tpi.pl Maria Maciąg
<m...@N...pl> napisał(a):

> Mój dobry
> tłumacz od roku siedzi w stolicy :-(.

Hejka. Może kaucja by pomogła, żeby wyszedł? ;-)
Pozdrawiam remontowo Ja...cki

kłopoty z adresem
Mirzanowe lilie i liliowce...
jabłon na gruszy
Kto ma ogrodek na trasie Lodz,Wawa,Zakopane?
liliowce