Papryka Ramiro.

1. Data: 2015-08-04 15:58:52

Temat: Papryka Ramiro.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nasiona wydłubałam zimą z kupnej biedronkowo-teskowej. Wysuszyłam i
schowałam do papierowej koperty.
Wiosną bardzo szybko i licznie wykiełkowały, prawie 100 procent (pobierałam
z owoców zostawionych do zupełnego dojrzenia, czyli mocno czerwonych i już
mięknących).
Wyrosły piękne krzaki (pokrój niezbyt wysoki, sięgają mi powyżej kolan),
owocują bardzo obficie, owoce piękne, dosyć wyrównane, idealnie powtórzyły
cechy z roślin matecznych. Polecam.

PS. Nie polecam pobierania nasion z tych swoich, wyhodowanych ze
"zdobycznych" nasion roślinek, zwłaszcza jeśli ma się też inne odmiany obok
- lepiej za każdym razem kupić na nasiona ze 2 nowe strąki, w sklepie, tam
pochodzą one raczej z upraw czystych odmianowo.

PS. Ważne dla plonowania - jak najwcześniej się da oberwać pierwszy kwiat
(ten wyrastający w środku pierwszego, najniższego rozwidlenia), a po
pojawieniu się owoców oberwać wszystkie liście poniżej ww. rozwidlenia.

--
XL
"Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

2. Data: 2015-08-07 00:14:36

Temat: Re: Papryka Ramiro.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 4 Aug 2015 15:58:52 +0200, Ikselka napisał(a):

> Wyrosły piękne krzaki (pokrój niezbyt wysoki, sięgają mi powyżej kolan),
> owocują bardzo obficie, owoce piękne, dosyć wyrównane, idealnie powtórzyły
> cechy z roślin matecznych.

Zdjęcia wkrótce.

3. Data: 2015-08-07 00:18:27

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ważne dla plonowania - jak najwcześniej się da oberwać pierwszy kwiat
> (ten wyrastający w środku pierwszego, najniższego rozwidlenia),

A jaka myśl piękna temu przyświeca? Jaka to teoria?

> a po
> pojawieniu się owoców oberwać wszystkie liście poniżej ww. rozwidlenia.

j.w. ?

4. Data: 2015-08-10 00:01:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:

> A jaka myśl piękna temu przyświeca? Jaka to teoria?

PRAKTYKA. Zresztą podobna, jak przy uprawie pomidorów, gdzie
obrywa się pierwszy kwiat, z reguły staśmiony.

> j.w. ?

j.w.

PS. Po szczegóły teoretyczne odsyłam do wszelkich poradników
ogrodniczych pod hasłem uprawa papryki, pomidorów. Jeśli
powątpiewasz w słuszność moich uwag, uprawiaj ależ po swemu
:-]

--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

5. Data: 2015-08-10 06:47:27

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> PRAKTYKA. Zresztą podobna, jak przy uprawie pomidorów,
> gdzie obrywa się pierwszy kwiat, z reguły staśmiony.

No jeśli staśmiony to co innego :-)

> [...]
> ogrodniczych pod hasłem uprawa papryki, pomidorów. Jeśli
> powątpiewasz w słuszność moich uwag, uprawiaj ależ po swemu

Nie powątpiewam - błędnie/bezpodstawnie interpretujesz :-)

6. Data: 2015-08-11 00:23:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:
> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> No jeśli staśmiony to co innego :-)

Niestaśmiony także, zwłaszcza u papryki.

> Nie powątpiewam - błędnie/bezpodstawnie interpretujesz :-)
Twoja frazeologia wymownie świadczyła o powątpiewaniu. Zresztą
latamito.

--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

7. Data: 2015-08-11 01:55:12

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Niestaśmiony także, zwłaszcza u papryki.

Jeśli nie staśmienie jest przyczyną jego obrywania
to jeszcze raz zapytam: po co się go obrywa?
Tylko nie odpowiedz mi że to ważne dla plonowania :-)))
Ja pytam o to dlaczego oberwanie tego pierwszego
kwiatu wpływa (zgaduję że pozytywnie?) na plonowanie.

> Twoja frazeologia wymownie świadczyła o powątpiewaniu.
> Zresztą latamito.

Ależ droga pani profesorko, bardzo proszę o przykład:
jak mógłbym zmienić *frazeologię* aby nie powątpiewać?

8. Data: 2015-08-11 08:23:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ależ droga pani profesorko, bardzo proszę o przykład:
> jak mógłbym zmienić *frazeologię* aby nie powątpiewać?

...i nie kpić?

Zaiste - zwisa mi i powiewa, czy ją zmienicie, dobry
człowieku.
Albowiem wiedza to dar dla wybranych, którzy potrafią
z niej korzystać - nie dla ciemnego gminu.
PS. Czy już kumasz?
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

9. Data: 2015-08-11 15:59:19

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ależ droga pani profesorko, bardzo proszę o przykład:
> jak mógłbym zmienić *frazeologię* aby nie powątpiewać?

Hejka. Ja gdybym onegdaj wynalazł oprawo popytu i sprzedaży, które
pewnie zrewolucjonizuje współczesną ekonomię, to wcale bym z wami nie gadał.
Pozdrawiam epokowo Ja...cki

10. Data: 2015-08-12 14:31:47

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
> człowieku.Albowiem wiedza to dar dla wybranych, którzy potrafią
> z niej korzystać - nie dla ciemnego gminu.

Myślę, że masz mocno rozregulowany odbiornik
i rejestrujesz rzeczy których po stronie nadawczej nie było.

ciao pomodori
Truskawki - odmiany na przetwory.
No ta ja też się pochwalę dziewczynami ;-)
Wierzba - płotek
kompost z trawy - jak?