Pasztet wieprzowy(P)

1. Data: 2002-03-14 11:42:02

Temat: Pasztet wieprzowy(P)
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pasztet z cielęciny wytworny jest bardzo i w sam raz na Święta.
Ja będę robić pasztet z wieprzowiny zwany &#8222;Pasztet Barbarki&#8221;, a znalazłam

przepis w &#8222;Kuchni Nelly&#8221; Rubinstein. Już go robiłam, nam smakował bardzo.

75 dkg tłustej wieprzowiny ( np. łopatka z tłuszczykiem)
15 dkg słoniny lub podgardla
50 dkg wątroby , koniecznie wieprzowej
50 dkg tłustego boczku ( do wyłożenia formy) &#8211; ja odpuściłam, piekłam w
papierze
2 jajka
4 cebule
1 łyzeczka majeranku, tarta ( pół łyżeczki)gałka muszkatołowa, ziele angielskie
( mielone, pół łyżeczki), 1 łyżka maggi w płynie, sól i pieprz
4 łyżki bułki tartej

Najpierw się w piekarniku, w temperaturze 150 stopni &#8222; gotuje&#8221; pokrojoną

słoninę z mięsem przez godzinę, potem dodaje całe cebule, po następnej godzinie
wyciąga mięso ( cebula zostaje) i wkłada wątrobę w całości ( oczywiście wątroba
odżyłowana) na 20 minut. Potem wszystko się studzi i przepuszcza przez
maszynkę, przez pasztetowe sitko przynajmniej dwa razy. Dodaje się bułkę,
jajka, i przyprawy. No i piecze przynajmniej godzine w temperaturze 225 stopni.
Potem się wyciąga z piekarnika, studzi i do lodówki. Do jedzenia następnego
dnia.
Moje uwagi: Zrezygnowałam z wykładania foremki boczkiem, ślicznie mi się
upiekło w papierze, a nie &#8222;pływało&#8221; w tłuszczu. Piekłam na dwa razy,
pierwszy
raz w foremce bardziej płaskiej niż wysokiej, drugi raz w aluminiowej
jednorazowej keksówce , nawet bez papieru ( zamroziłam surowe, upiekłam
potem). Smaczniejszy był z keksówki. Skórka ładna, chrupka ( obowiązkowa!!!).

A tak na marginesie: kiedyś słowo pasztet znaczyło zupełnie coś
innego....kawałki (!!!)mięs różnych zapiekane w cieście lub na półmisku POD
szczelnym przykryciem z ciasta...Qd

PS. Na życzenie dwa przepisy na pasztety bardziej pospolite: podrobowy i z
ziemniakami QD

1. Data: 2002-03-14 11:56:06

Temat: Re: Pasztet wieprzowy(P)
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS. Na życzenie dwa przepisy na pasztety bardziej pospolite: podrobowy i z
> ziemniakami QD

Oto i ono (życzenie)
AniaK

Cos na piątek ;-) - ryba
czekoladowe/kakaowe-jaka roznica?
co to jest lukrecja?
Paluszki krabowe - co z tego?
Kurczak pieczony technologia, refleksje i pytania