Pasztet Podrobowy (P)

1. Data: 2002-03-14 12:13:30

Temat: Pasztet Podrobowy (P)
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pasztet podrobowy

&frac12; kg serca wołowego
&frac12; kg podgardla
&frac12; kg wątroby wieprzowej lub wołowej
2 duże cebule
3 jajka ( 1 całe, 2 żółtka, 2 białka)
1 i &frac12; czerstwej bułki
i pęczek włoszczyzny
3 ziarnka ziela angielskiego
1 liść bobkowy
gałka muszkat, sól, pieprz, majeranek, szczypta cukru.

Odkroić ok. 15 dkg wątroby ( surowej) i odłożyć. Warzywa, mięso, podgardle i
resztę wątroby + ziele i liść dusić w krótkim sosie do miękkości ( 2-3
godz.).Do stygnącego wywaru włożyć bułkę, niech namoknie. Po ostudzeniu
wszystko ( mięso, warzywa, bułkę i ten kawałek surowej wątroby)) przepuścić
przez maszynkę 3 x ( sitko pasztetowe).
Dodać jajka i przyprawy, na samym końcu ubitą pianę z białek. Formę wysmarować
i bułeczką wysypać, upiec.
Niegdyś moja mama robiła ten pasztet często. Był wilgotny, miał takie
charakterystyczne czerwone cętki marchewki. Ale po pewnym czasie zapach
gotowanego serca zaczął mi dokuczać ( byłam w ciąży) i jakos tak.. poszedł w
zapomnienie.QD

1. Data: 2002-03-14 12:20:15

Temat: Re: Pasztet Podrobowy (P)
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> godz.).Do stygnącego wywaru włożyć bułkę, niech namoknie. Po ostudzeniu
> wszystko ( mięso, warzywa, bułkę i ten kawałek surowej wątroby))

Uświadom mnie please - jakie to sitko, bo ja maszynkę do mielenia mięsa
używam raz na pięć lat.
No, może w tym roku już ze dwa, bo dostałam elepstryczną ...
ale w sitkach się nie zdążyłam wykształcic ...
AniaK

1. Data: 2002-03-14 12:31:55

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> używam raz na pięć lat.
> No, może w tym roku już ze dwa, bo dostałam elepstryczną ...
> ale w sitkach się nie zdążyłam wykształcic ...

Ile masz dodatkowych sitek do tej maszynki? Miedzy nimi powinno bć takie o
maleńkich dziurkach ( jak średnica wykałaczki, zresztą wykałaczką się je potem
najlepiej czyści); to właśnie jest pasztetowe, i do maku....

A poza tym to pewnie masz takie najpopolitsze ( dziurki ca 3 mm średnicy)
do mięsa na mielone, do sera, ziemniaków i tak dalej;
może masz dziurki 4 mm ( ja lubie, bo wychodzą bardziej kawałeczki a nie
mazia), np. grzyby suszone gotowane i kapuste przez to przepuszczam.

I ze dwie jeszcze większe, w zasadzie do robienia mięsa na kiełbasy, ale można
przez te najgrubsze boczek czy słonine na skwarki puszczac.. albo mięso na
steki.. w każdym razie, zawsze mięsko lekko podmrozone, duuuużo lepiej sie
miele. ( patent przypomniany przez Krysie Opakowaną). Qd

1. Data: 2002-03-14 12:44:41

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
potem
> najlepiej czyści); to właśnie jest pasztetowe, i do maku....
***
A, to trzeba tak było od razu. Makowe odróżniam od czasu kiedy probowalam
upiec makowiec no i mielilam (mełłam tak naprawdę) mak w zwyczajnej maszynce
recznej, wyposazonej w zwyczajne sitko ... ;-)
***
> [...]
> może masz dziurki 4 mm ( ja lubie, bo wychodzą bardziej kawałeczki a nie
> mazia), np. grzyby suszone gotowane i kapuste przez to przepuszczam.
O matko jedyna, musze przeprowadzic inwentaryzację sitek przy pomocy
linijki, bo tak naprawdę nie wiem co ja tam mam ...
****
> [...]
> steki.. w każdym razie, zawsze mięsko lekko podmrozone, duuuużo lepiej sie
> miele. ( patent przypomniany przez Krysie Opakowaną). Qd

Dzięki serdeczne za tak wyczerpujący wykład...
AniaK

Pasztet wieprzowy(P)
Cos na piątek ;-) - ryba
czekoladowe/kakaowe-jaka roznica?