Patriota/patriotyzm

1. Data: 2020-12-10 13:54:11

Temat: Patriota/patriotyzm
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

Czy cos takiego powinno mieć racje bytu w czasie gdy panuje pokój?

2. Data: 2020-12-10 16:12:50

Temat: Re: Patriota/patriotyzm
Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10/12/2020 o 12:54, trybun pisze:

> Czy cos takiego powinno mieć racje bytu w czasie gdy panuje pokój?

tak

--
gazebo

3. Data: 2020-12-10 18:26:48

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 10.12.20 um 16:12 schrieb gazebo:

> tak

Moze mu chodzilo o rodzaj patriotyzmu i nacjonalizm?

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
????????????????
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability
of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill
Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".

4. Data: 2020-12-10 21:18:38

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10/12/2020 o 17:26, Sylvio Balconetti pisze:

> Moze mu chodzilo o rodzaj patriotyzmu i nacjonalizm?

nie wiem, ostatnio Anglik powiedzial, ze mi sie angielski poprawil, ja
uzylem slowa 'yes', no i dobrze, wysmienite rozwiazanie

--
gazebo

5. Data: 2020-12-11 00:16:19

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 10.12.20 um 21:18 schrieb gazebo:

> nie wiem, ostatnio Anglik powiedzial, ze mi sie angielski poprawil, ja
> uzylem slowa 'yes', no i dobrze, wysmienite rozwiazanie

A w telewizorze wlasnie minister zdrowia wspominajac o duzym poparciu
spoleczenstwa dla strategii rzadu w walce z pandemia mowil o
patriotyzmie. Rzadko w Niemczech o tym sie mowi, choc od wojny minelo 75
lat, a temat patriotyzmu wiazany jest ze srodowiskami skrajnej prawicy
(AfD itp.) i kojarzony raczej z nacjonalizmem.
Popularnoscia ciesza sie patriotyzmy lokalne - popieranie swoich druzyn
pilkarskich, dumy z miasta, wsi, regionu, dialektow. Flage panstwowa
wieszaja niektorzy dopiero po FIFA World Cup 2006. Wtedy po raz pierwszy
zaczeto ozdabiac auta malymi flagami.

6. Data: 2020-12-11 10:28:02

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.12.2020 o 16:12, gazebo pisze:

> tak

Możesz rozwinąć? Co to jest patriota i na czym polega jego rola w czasie
dzisiejszym, no i parę przykładów takiego patriotyzmu w dzisiejszej Polsce?

7. Data: 2020-12-11 12:54:42

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 11.12.20 um 10:28 schrieb trybun:

> Możesz rozwinąć? Co to jest patriota i na czym polega jego rola w czasie
> dzisiejszym, no i parę przykładów takiego patriotyzmu w dzisiejszej Polsce?

Krótki wybór z kilku wikipedii:

>Patriotyzm (łac. patria - ojczyzna, gr. patriotes) - postawa szacunku,
umiłowania i oddania własnej ojczyźnie oraz chęci ponoszenia za nią
ofiar i gotowości do jej obrony. Charakteryzuje się przedkładaniem celów
ważnych dla ojczyzny nad osobiste, gotowością do pracy dla jej dobra i w
razie potrzeby, poświęcenia dla niej własnego zdrowia lub nawet życia. <

>Patriotism or national pride is the feeling of love, devotion, and
sense of attachment to a homeland and alliance with other citizens who
share the same sentiment. This attachment can be a combination of many
different feelings relating to one's own homeland, including ethnic,
cultural, political or historical aspects. It encompasses a set of
concepts closely related to nationalism.<

>Als Patriotismus wird eine emotionale Verbundenheit mit der eigenen
Heimat oder dem Vaterland bezeichnet, häufig bezieht er sich auf die
Nation. Im Deutschen wird anstelle des Lehnwortes auch der Begriff
Vaterlandsliebe synonym verwendet.<

>El patriotismo es un pensamiento que vincula a un individuo con su
patria. Es el sentimiento que tiene un ser humano por la tierra natal o
adoptiva a la que se siente ligado por unos determinados valores,
afectos, cultura e historia; es el equivalente colectivo al orgullo que
siente una persona por pertenecer a una familia o también a una nación. <

>Vaderlandsliefde of patriottisme is een gevoel van trots op (bepaalde
aspecten van) het land van herkomst of (mocht er emigratie plaatsvinden)
land waarin een persoon woonachtig is. Vaderlandsliefde wordt
aangewakkerd bij bezetting van een land door een vreemde mogendheid.<

>?????????? (????. ????????? -- <<???????????????>>, ?????? --
<<?????????>>) -- ???????????? ? ???????????? ???????, ?????????? ???????,
??????????? ???????? ???????? ??????, ????????????? ? ??????,
??????????? ?? ? ?????????? ? ??????? ? ???????? ???? ???.<

8. Data: 2020-12-11 18:32:57

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11/12/2020 o 09:28, trybun pisze:

> Możesz rozwinąć? Co to jest patriota i na czym polega jego rola w czasie
> dzisiejszym, no i parę przykładów takiego patriotyzmu w dzisiejszej Polsce?

nie, nie moge, jestem outlander tutaj, jak i w kazdym innym kraju,
pamietam co Polacy zrobili w Holandii pod koniec XX wieku, i nie tylko w
Holandii, jednak pamietam tez skad pochodze, i nie jest to na zasadzie
amerykanskiej polonii smiechu wartej

--
gazebo

9. Data: 2020-12-13 18:20:29

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.12.2020 o 12:54, Sylvio Balconetti pisze:

> [...]
> przedkładaniem celów ważnych dla ojczyzny nad osobiste, gotowością do
> pracy dla jej dobra i w razie potrzeby, poświęcenia dla niej własnego

No to wskaż kogoś takiego w Polsce.

10. Data: 2020-12-13 18:21:00

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.12.2020 o 18:32, gazebo pisze:

> [...]
> w Holandii, jednak pamietam tez skad pochodze, i nie jest to na
> zasadzie amerykanskiej polonii smiechu wartej

No jasne że nie możesz, bo czegoś takiego jak definicyjny patriota po
prostu nie ma. No, przynajmniej w naszych kręgach kulturowych.

sztuczna inteligencja wyprowadzona z katolicyzmu tradycyjnego
Kult jednostki
Niezbyt to ogarniam
napisz to pisze
najwyzsza pora na podsumowanie